• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • Tullemo

Jag hra inte fått den än men jag har haft lite mensvärk till och från idag.. Men jag tror jag får vänta en eller två dagar till, så blev det sist ialla fall..

Ja du får ringa och kolla!

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

Jag har fått min mens idag, så börjar med tabletterna på dag 5.
    Åhhhh fasen vad jag längtar.

• tickelina

Hej, jag hoppar in här!

Min första pergokur, har pco.

Är inne på tablett 4 nu, dag 9 i cykeln!

Känner inte av noga biverkningar alls? Nästan så man vill känna lite får då kanske dte funkar.... :P Fast så är de ju inte!

Ska göra en spolning av äggledarna dag 11 & samtidigt kolla med vul om det hänt något med mig?!

• Tullemo

Tickelina. Välkommen hit! Kul att vi blir fler och fler som ligger på samma stadie!

Jag fick min mens igår, så på onsdag börjar jag min pergo igen på dag 5! :D

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • MiHijo

jag börjar med mina pergo imorgon tisdag, gud vad jag längat =)
    nu följs vi åt tjejer...Yippie ;)

• tezz7583

Jag har ätit Pergotime nu i 5 dar a en tablett. Var hos gyn idag. Verkar inte som det funka denna gång. Gynekologen sa att jag ska börja en ny kur vid nästa mens, men undrar då. om denna omgång pergo inte fungerar då får man väl ingen mens? )Har ingen mens annars.) Någon som vet hur fort man kan börja med nästa kur??

• MiHijo
    tezz7583 skrev 2010-02-08 19:01:06 följande:
    Jag har ätit Pergotime nu i 5 dar a en tablett. Var hos gyn idag. Verkar inte som det funka denna gång. Gynekologen sa att jag ska börja en ny kur vid nästa mens, men undrar då. om denna omgång pergo inte fungerar då får man väl ingen mens? )Har ingen mens annars.) Någon som vet hur fort man kan börja med nästa kur??
    Min läkare sade att när man ätit pergo i fem dagar så ska mensen komma sen på den dagen man ska få sin mens.
    Har inte heller mens själv så hoppas det dom säger är sant, men det märker vi.

Jag har börjat med pergo idag, två tabletter i fem dagar ska jag äta.
    Hoppas det tar sig iafö fy katten vad besviken jag kommer bli annars.
  • MiHijo

jag började ju med mina pergotime idag, men på vilken dag sen har jag ca ägglossning om jag nu får ngn??

• tickelina

En liten uppdatering från mig:

Har i morse varit hos min doktor & gjort en spolning av äggledarna. Allt såg bra ut, skönt! Nu vet jag hur ni med mensvärk känner ;) Ursh! Men man överlever..

Tog min sista pergotablett igår & är alltså på dag 10 nu. Jag hade en blåsa som var 12 mm, hon sa "troligen så får du ÄL" jag ska även dit i övermorgon för att se om den växt något mer...

1 mars ska jag & min sambo dit på en uppföljning, vi ska prata om provrörsbefruktning & ställa oss i en kö, eftersom väntetiden är 1,5 år. Förhoppningsvis ska det inte behöva gå så långt men det är bra att ställa sig i kön säger hon & hon har väl rätt... Men ursch, jobbigt att behöva gå så långt!

• MiHijo
    tickelina skrev 2010-02-09 10:47:09 följande:
    En liten uppdatering från mig: Har i morse varit hos min doktor & gjort en spolning av äggledarna. Allt såg bra ut, skönt! Nu vet jag hur ni med mensvärk känner ;) Ursh! Men man överlever.. Tog min sista pergotablett igår & är alltså på dag 10 nu. Jag hade en blåsa som var 12 mm, hon sa "troligen så får du ÄL" jag ska även dit i övermorgon för att se om den växt något mer... 1 mars ska jag & min sambo dit på en uppföljning, vi ska prata om provrörsbefruktning & ställa oss i en kö, eftersom väntetiden är 1,5 år. Förhoppningsvis ska det inte behöva gå så långt men det är bra att ställa sig i kön säger hon & hon har väl rätt... Men ursch, jobbigt att behöva gå så långt!
    Så skönt att allt såg bra ut..och en äggblåsa, hoppas det tar sig då. håller alla mina tummar för er :)

Jag har ätit min pergo, andra dagen idag..
    Igår mådde jag illa av tabletterna, men idag igen, kanske beror på att jag tog dom med frukosten imorse...kände även av nere i höger äggledare att det högg till :S men ignet idag...

Åhhh jag längtar här och hoppas att jag får ngn äggblåsa...så det blir ngt.
    Äter ju två tabletter om dagen så dom säger ju att tvillings riksen ökar:D :Svet inte hur jag ställer mig till det men det får man ta isf.

Ska te gyn på måndag för att göra ett gyn och hoppas, håll tummarna för mig tjejer.
Svar på tråden Provera/Pergotime