• MiHijo

Provera/Pergotime

Hej tjejer!
    Jag började med mina provera igår 25/1 ska äta dom i tio dagar och sen börjar jag på dag 5 i mens cykeln.

Första gången med pergo och jag ska äta två tabletter om dagen i 5 dagar. Och nu hoppas jag att detta tar sig, har velat ha barn nu i över 1 år.

Någon mer som ska äta pergo snart?

Älskar min sambo och son..
  • Svar på tråden Provera/Pergotime
  • Yarrow
    Tullemo skrev 2010-03-04 07:36:28 följande:
    Spännande Yarrow! Jag håller tummarna! Is i magen kan vara svårt :D Jag testade imorse igen och det var neg, så nu väntar jag bara på att skiten ska komma igen så jag kan köra igång med en ny kur!
    Ja, det är väntan som är värst!!
  • MiHijo

Här är en till som inte fått ngn mens. hade la BIM igår lr idag, men inget har dykt upp.
    Jag kör la mest på att jag har BIM idag eftersom det ska stämma överens.

Testade igår men det var negativt. Och jag mår som vanligt, inga symptom ännu iaf..
    HM :(

• Yarrow

Jahopp, idag va jag med om något spännande kan jag tala om. Fick blödning tillsammans med det värsta magknipet jag haft i hela mitt liv. Kräktes och tuppade sedan av på toaletten på jobbet.
    Ambulansen kom och hämtade mig och körde mig till gyn-akuten där de konstaterade att jag fått kraftig mensvärk. KRAFTIG? ja, det kunde man lugnt säga. Jag trodde ett tag att jag skulle dö och det gjorde mina arbetskamrater också. Haha, stackarna va helt livrädda.

Någon timme senare mådde jag bättre och kunde lämna lite andra prover. Jag hade inte varit gravid och min livmoder såg fin ut så med risk för fler kraftiga mensvärkanfall får jag fortsätta behandligen med pergotime den här månaden om jag vill...

Klart jag vill fortsätta. Jag komme rju inte bli gravid utan dem så att tuppa av på jobbet av smärta lite då och då får väl vara värt det. Haha.

• Tullemo

Men fy vilken otur. Men då vet du ju ialla fall hur det ser ut nu, men jag förstår att det är värt allt! :)

William 2007-12-31, mammas hjärta!!
  • Yarrow
    Tullemo skrev 2010-03-04 20:54:22 följande:
    Men fy vilken otur. Men då vet du ju ialla fall hur det ser ut nu, men jag förstår att det är värt allt! :)
    Ja, det är verkligen skönt att veta vad det är som händer där inne i alla fall :)
  • MiHijo

Här är en som mått lite illa ikväll :S

Men gått över igen, så nu ska jag hoppa i säng..

tullemo: BIM +1 imorn för oss då???? iaf för mig om det inte dyker upp ngt imorgon.

• Tullemo

Ingen mens här än... Har inte gjort något test idag, får se om jag köper ett senare...  BIM +1 idag.

• MiHijo

BIM + 1 här med idag då! OCH ingen mens ännu, mår illa mer och mer men gravtest negativt.

• Tullemo

Jag mårockså illa i omgångar, men ingen mens än och testet som jag köpte nu på eftermiddagen är neg. Jag tror att om jag varit gravid så skulle det ha visat sig nu?!

Men hur länge efter äl kan det egentligen dröja innan mensen kommer? Är det inte max 16 dagar?

• Tullemo

Hur går det för alla?

Här har ingen mens kommit och jag känner inte så mycket mer än mensvärk lite då och då.. Ska ringa gyn imorrn och höra om det är vanligt att det blir så här (med tanke på att jag vet när ägget släppte på någon dag)

Svar på tråden Provera/Pergotime