CuteElliz skrev 2010-02-19 22:10:41 följande:
jo visst... men om ni åker dit ihop (eller bara du) o pratar med dem... be att få prata med chefen på det stället... på så vis kan du prata med högsta hönset o förklara situationen o be om att personalen på stället ska vara extra vaksamma på paket i din sambos namn...nu vet jag ju iofs inte hur vanligt namn din sambo har... heter han t ex Anders Andersson så är det kanske svårare för dem att vara vaksamma... men om han heter ngt som inte är megavanligt så är det lättare att hålla koll på det o kanske göra en anteckning om datum som personen varit där o kanske även anteckna ungefärlig storlek på personen o kanske även lyckas anteckna vilken adress som står på paketet... för på varje paket så står det ju en adress o ett namn... =)så som sagt... be att få prata med chefen o där förklara situationen samt lämna ut en kopia på ID-kortet (kanske bara ansiktet o namn o personnr minus de 4 sista)...
Jo jag ska dit på måndag o ta med vissa polisanmälningar så jag kan visa att det är allvar, och då be att få prata med chefen. Saken är ju att denna idioten är ju är ju min sambo, så allting stämmer ju enligt dom. Utan ansiktet då..
Men absolut, jag ska ta med idiotens ID kort oxå, så dom jämföra o se om nån kommer ihåg nåt. Finns ju kamrer oxå som filmat, antar man ju...
Nu ska ju min sambos
pers.nr vara spärrat f o m måndag, så då ska ju ID kortet inte gå att använda.... Bara det att just idiotens ID är inte registrerat nånstans, det kollade hon på sambons bank, så DET går ju inte att spärra...
Men alltså, hur ofta kollar dom ID kortet noga på ställen som man visar upp det? Inte alls noga, man slänger upp det lite snabbt...
Känns som om man vill göra massa saker, men vill ju givetvis att polisen kommer igång oxå, vi har lixom massa bevis som bara väntar på att bli använt... Lite svårt att sitta still.