• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    Aaglars skrev 2010-02-22 14:03:23 följande:
    Det kan man hitta på andra sätt. Med tanke på hur denna sida missbrukas tycker jag att den sk BORT!
    JAAAAA det tycker verkligen jag med, efter denna mardrömmen borde den tas bort. NUU!!!!!  Alla såna skit sidor..

Har faktiskt tyckt länge att det är alldeles för mycke offentligt...
  • CuteElliz
    Aaglars skrev 2010-02-22 14:03:23 följande:
    Det kan man hitta på andra sätt. Med tanke på hur denna sida missbrukas tycker jag att den sk BORT!
    jo, det kan jag hålla med om... bara sa att den kan vara bra om man bara har ärliga avsikter med att bli medlem där... eller ja, det var så jag menade iaf...
    anna klara skrev 2010-02-22 19:10:15 följande:
    JAAAAA det tycker verkligen jag med, efter denna mardrömmen borde den tas bort. NUU!!!!!  Alla såna skit sidor.. Har faktiskt tyckt länge att det är alldeles för mycke offentligt...
    jag kan hålla med dej om att det finns alldeles för mycket som är offentligt i dagens samhälle...
  • anna klara
    Det var ingen post idag som inte var våran iaf. Bara från skattemyndigheten, att hans person nr är spärrat nu. Fick en hel drös med papper som jag inte hunnit läsa igenom riktigt än.

Men all post vi får ska iaf gå genom skattemyndigheten. Blir alltså några dagars försening från polisen med deras kopior av polisanmälningarna till oss.  Man vill lixom rusa till polisen med en gång när man får nån skit i brevlådan som inte är våran.

Vi vet att det kommer att komma mera, (så det är bara att ta ett djupt andetag, andas, räkna till 2) det är ju beställt datorer och mobiltelefoner oxå.... och vad idioten nu kan ha hunnit med...
  • anna klara
    Aaglars skrev 2010-02-23 08:37:19 följande:
    Tänker på er Anna Clara.
    TACK!!!!!!
  • EJai

Ja trodde att dem hade en ny lag som lydde så att tar man ett sms lån så skall detta göras på ett abonumang som ägs av den som vill ta lånet. sedam att pengarna går in till ens konto och ingen annans.

• bakeacake
    våren1987 skrev 2010-02-23 17:01:26 följande:
    Ja trodde att dem hade en ny lag som lydde så att tar man ett sms lån så skall detta göras på ett abonumang som ägs av den som vill ta lånet. sedam att pengarna går in till ens konto och ingen annans.
    Jo men har nån kapat din identitet så är de ju lätt att öppna ett abonnemang OCH ett nytt bankkonto!
  • MatsAtari

Problemet är in

CuteElliz skrev 2010-02-22 19:45:21 följande:
    jag kan hålla med dej om att det finns alldeles för mycket som är offentligt i dagens samhälle...
    Personnummer, adress, passbild, inkomst etc har alltid varit offentligt.

Problemet är väl att det är att det är oerhört svårt för den lilla människan att få rätt om något gått fel trots att man låtit stora affärer gå igenom enbart med kopior på ID-kort och 100% offentliga personnummer som någon slags verifikation.
  • bubbelmaja

Först när jag såg din ts, anna klara, tänkte jag att du tagit smslån i din sambos namn. Nu sitter jag här, en lång stund senare, och har läst igenom hela tråden. Fy vad detta skrämmer mig. Jag är sådan som nästan ringer och ursäktar mig om jag råkat få en påminnelse. detta skulle jag aldrig klara. Önskar er all lycka till. Hoppas det löser sig och att detta inte följer er för länge och sätter käppar i hjulet för er.

• anna klara
    bubbelmaja skrev 2010-02-23 22:12:38 följande:
    Först när jag såg din ts, anna klara, tänkte jag att du tagit smslån i din sambos namn. Nu sitter jag här, en lång stund senare, och har läst igenom hela tråden. Fy vad detta skrämmer mig. Jag är sådan som nästan ringer och ursäktar mig om jag råkat få en påminnelse. detta skulle jag aldrig klara. Önskar er all lycka till. Hoppas det löser sig och att detta inte följer er för länge och sätter käppar i hjulet för er.
    Tack!!!!

A nej, vi behöver inga smslån, vi har gott ställt. Ja det är fantastiskt vad en människa (eller dom kan ju vara fler oxå...) kan ställa till med.

Jo men såna är vi oxå, kommer en räkning lägger man in det direkt, så att den ska betalas i tid. Men käppar i hjulet kommer det att bli iom att min sambo nu fått spärra sin identitet, och vi har skaffat hemligt telefon nr hem.

Men min sambo pratade med en polis idag, och enligt dom så verkade det som dom hade 2 st dom skulle förhöra. Det verkar heller inte bara vara en polis som är engagerad i detta fallet, dom verkar vara ett par stycken.

Pratade med en arb. kollega till mej idag. han kan mycket om just datorer, han sa att det är inte alls svårt att göra en annans e-leg.... och inte ID-kort heller.

Det hade min arb.kollega gjort själv som ung. Mest då för att komma in på krogen... men det kan ju inte vara så länge sen, för han är bara 22 år.

Ett sånt falskt ID kort funkar då säkert perfekt att maila eller faxa in till nån bank då, man ser ju inte baksidan o kan ju inte "hålla" i det.
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(