anna klara skrev 2010-02-20 23:33:10 följande:
Sen kan jag ju säga att min sambo aldrig haft ett ID kort från posten, som ju då detta ID kort är ifrån.
Var det där någon typ av svar på min fråga som var:
"Din man har inte varit härinne och pillat?Hur har bedragaren lyckats fått tag på en kopia av hans ID-kort egentligen?
www.flashback.org/t1099163p42"
"Ni måste väl ha någon typ av uppfattning om vem eller vilka personer som kan ha sett eller haft tillgång till hans ID-kort???Han måste ju antingen ha lämnat ifrån sig sitt kort till någon som har tagit en kopia, själv tagit en kopia av ID-kortet och skickat till någon eller ha haft någon bekant hemma hos er... Ett ID är ju en värdehandling som man inte ska lämna utan uppsikt om man går ut med det."
Sen ansöker man inte om spärrat person nr heller om man inte behöver, nu kommer ju MIN SAMBO få problem med att göra saker, som är helt naturliga för normala människor, och inte hans barn heller,
för dom dras oxå med i denna skiten.
Trött på denna skiten nu
Igen så förstår jag inte kopplingen mellan min fråga och ditt svar...
Kan du inte svara rakt ut på frågan istället?
Förutsatt att uppgifterna på kopian av ID-kortet är korrekta så måste ju bedragaren rent fysiskt ha hållt i din mans ID-kort i handen och det lär ju vara ett extremt begränsat antal personer som kan ha gjort det.
Eller också har din man frivilligt skickat en kopia på sitt ID-kort till någon.
Och det är ju bara han själv som kan veta om han har gjort.
Sista alternativet är att nästan alla uppgifter på kopian är felaktiga och då bör rimligtvis alla köp och fodringar vara ogiltiga.