• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • MatsAtari
    norgesessan skrev 2010-02-19 19:16:24 följande:
    Går det inte att klura ut om det är samma som skrev under om man jamför idkortet och andra papper som skrivits under, med din sambos namnteckning? Han har ju också skrivit under massa papper innnan, då bör ju någon som jobbar med det se skillnad på sambons namnteckning och idiotens namnteckning.
    Bör rimligtvis vara en väldigt smal sak, ja.
  • MatsAtari

Det är dock fortfarande oklart för mig hur bedragaren lyckats hämta ut så där mycket grejer på posten med ett förfalskat legg.

Måste ju vara ett väldigt skickligt förfalskat legg med alla uppgifter på det 100% korrekta förutom just fotot.

• världens bästa mamma

Ojoj.... jag har läst allt som ts skrivit. jag tycker du skall gå till GP.

• anna klara
    Aaglars skrev 2010-02-20 15:33:37 följande:
    Hur går det Anna Clara? Hur mår ni?
    Tack som frågar. Ja det är ju inte kul alls någon stund. Va ute o käka och va på bio ikväll, men det va ju inte så att man njöt av det precis.

Man somnar o vaknar o tänker på samma sak hela tiden....
  • anna klara
    MatsAtari skrev 2010-02-20 19:12:03 följande:
    Din man har inte varit härinne och pillat?Hur har bedragaren lyckats fått tag på en kopia av hans ID-kort egentligen?www.flashback.org/t1099163p42
    bedragaren har gjort en egen kopia....
  • anna klara
    MatsAtari skrev 2010-02-20 19:32:36 följande:
    Det är dock fortfarande oklart för mig hur bedragaren lyckats hämta ut så där mycket grejer på posten med ett förfalskat legg. Måste ju vara ett väldigt skickligt förfalskat legg med alla uppgifter på det 100% korrekta förutom just fotot.
    Ja det tycker vi oxå. Som sagt, kontrollen är ju under all kritik.
  • anna klara
    världens bästa mamma skrev 2010-02-20 19:49:29 följande:
    Ojoj.... jag har läst allt som ts skrivit. jag tycker du skall gå till GP.
    Ja det ska vi göra. till någon tidning iaf, och hoppas att det finns riktigt grävande journalister som inte ger sig.
  • MatsAtari
    anna klara skrev 2010-02-20 22:08:02 följande:
    bedragaren har gjort en egen kopia....
    Jo, men det är fortfarande oklart för mig varför bedragaren får ut saker på ett falskt ID-kort. Bara kortet i sig är tekniskt oerhört svårt att förfalska så att det ser äkta ut och uppgifterna på det är helt omöjligt för en bedragare att få tag på.

*På baksidan finns det ett nummer där man kan ringa och kolla äktheten.
    *Chippet är ju i princip omöjligt att förfalska.
    *Kortnumret är helt omöjligt för bedragaren att få tag på såvida ni inte själva gett honom det av någon anledning, liksom utfärdningsdatumet och giltighetstiden.
  • MatsAtari

Ni måste väl ha någon typ av uppfattning om vem eller vilka personer som kan ha sett eller haft tillgång till hans ID-kort???
    Han måste ju antingen ha lämnat ifrån sig sitt kort till någon som har tagit en kopia, själv tagit en kopia av ID-kortet och skickat till någon eller ha haft någon bekant hemma hos er...

Ett ID är ju en värdehandling som man inte ska lämna utan uppsikt om man går ut med det.

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(