• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    anna klara skrev 2010-02-26 16:42:18 följande:
    Kollade i morse o då var dom inte borta, ska kolla nu igen. Har inte hunnit i eftermidda, var ju tvungen att åka till polisen igen.....
    Kollade nu och han

är borta på både eniro och hitta...
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 17:09:45 följande:
    Kollade nu och han  är borta på både eniro och hitta...
    Skönt!{#lang_emotions_smile}
  • CuteElliz
    skönt att det äntligen ordnades då... lust att skicka ett inbox till mej så kan jag gå in på upplysning.se o kika lite också...?? för om han har skyddade personuppgifter borde han inte finnas med där heller...
  • Umbrageous
    CuteElliz skrev 2010-02-26 17:34:41 följande:
    skönt att det äntligen ordnades då... lust att skicka ett inbox till mej så kan jag gå in på upplysning.se o kika lite också...?? för om han har skyddade personuppgifter borde han inte finnas med där heller...
    I din situation skulle jag absolut inte skicka ut några personuppgifter på en sida till en helt okänd människa. Inget ont menat.
  • CuteElliz
    Umbrageous skrev 2010-02-26 17:36:06 följande:
    I din situation skulle jag absolut inte skicka ut några personuppgifter på en sida till en helt okänd människa. Inget ont menat.
    tänkte mest att ts annars kunde låna mina inloggningsuppgifter där... det finns inget som kan skada mej iaf...   men kom på det nu, att jag formulerade mej lite klumpigt...  men förstår vad du menar...
  • anna klara

Tack det är lugnt    Vi kan inte göra så mycket mer nu.  Nu gäller det bara att få bort hans namn på alla dessa räkningar han fått, så han blir rentvådd, från allt detta.

Bytt till hemligt telefon nr nu, och det kommer med posten, förhoppningsvis på måndag, så nu e vi så hemliga att vi inte ens vet vårat eget hem telefon nr...

A så det kan bli..... så livet kan ändras på pga någon annan, lätt kan ändra någon annans liv...

Fick brev från skandia banken idag, lite uppgifter som vi gick till polisen med, så nu får dom ytterligare nåt att jobba med.

Bla pin koden till e-legetimationen, som skandia skickade rekomenderat, har bedragaren hämtat ut på post i butik här i närheten där vi bor. Alltså där vi hämtar post, som skickas till oss.......

Så där har han alltså varit då...

• Umbrageous
    CuteElliz skrev 2010-02-26 17:47:36 följande:
    tänkte mest att ts annars kunde låna mina inloggningsuppgifter där... det finns inget som kan skada mej iaf...   men kom på det nu, att jag formulerade mej lite klumpigt...  men förstår vad du menar...
    men jag kom på att Anna Klara kan kolla det själv ju på ratsit! Där kan man söka på hela personnummret utan inloggning!
  • Umbrageous
    Umbrageous skrev 2010-02-26 19:23:38 följande:
    men jag kom på att Anna Klara kan kolla det själv ju på ratsit! Där kan man söka på hela personnummret utan inloggning!
    det kunde man inte alls längre *surar*
  • CuteElliz
    Umbrageous skrev 2010-02-26 19:23:38 följande:
    haha... upplysning.se tror jag är enda sidan man kan söka på hela personnumret på...

men det är iofs gratis att vara medlem där så...

men om jag vore dej ts så skulle jag kolla upp det på den sidan så det inte finns med där heller... om han har skyddat personnummer så ska det ju inte finnas där... för där ska bara såna som är offentliga (alltså inte skyddade) finnas...
  • Umbrageous
    CuteElliz skrev 2010-02-26 19:47:02 följande:
    haha... upplysning.se tror jag är enda sidan man kan söka på hela personnumret på... men det är iofs gratis att vara medlem där så... men om jag vore dej ts så skulle jag kolla upp det på den sidan så det inte finns med där heller... om han har skyddat personnummer så ska det ju inte finnas där... för där ska bara såna som är offentliga (alltså inte skyddade) finnas...
    Vissa köper dock in nya uppgifter mer sällan än varje dag så om man har otur så kan det ligga kvar ett tag
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(