• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    Umbrageous skrev 2010-02-26 09:33:46 följande:
    Usch idag tänkte jag på er, skulle handla imroses, då stod det köp medges ej på mitt kort ska ha 16 000:-Kollade internetbanken i mobilen, -2999:- en stor transaktuion på 15 000:- flera små, någon hade fyllt på ett comviqkort, spelat osv.Nu står kontot på -18 000:- fasän kortet är spärrat! Jag får tillbaka alla pengar men fan, man känner sig ganska utlämnad
    Usch o fyyy!!!! Fördelen med att saker som händer med ens egna bank är ju att man, efter meck o skit får tillbaka sina pengar hyffsat fort.  Men endå, fan för vissa folk....
  • anna klara
    Umbrageous skrev 2010-02-26 10:45:32 följande:
    Fast giltighetstiden gick ut i år om jag inte missn fel, jag tror inte att de suttit och hållt på det så länge för att nu dra igång världens scam, men postenID är väl kanske enkla att förfalska och därav så valde de att förfalska just ett postenID.Man kan ju bara slå en pling till skatteverket och kolla om de skickat ut någpot personbevis.
    A man vet ju aldrig hur länge dom suttit på kortet, och jag är inte ens säker på att posten gjort det. Klipp o klistra så funkar det väl att skicka online eller fax...

Det går ut nu i oktober
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-02-26 10:55:33 följande:
    be din sambo ringa själv till dem o ta bort hans namn o nr...
    Jag ringde igen o NU ska dom ta bort det. Igen...
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 13:32:55 följande:
    Jag ringde igen o NU ska dom ta bort det. Igen...
    dom är jättesega med det, jag fick vänta 2 veckor och då var det BRÅTTOM pga hot och annat
  • Sophiebysophie

Har suttit o läst tråden, bara dock vad ts skrivit, lider verkligen med dig. Måste vara fruktansvärt att vara med om detta

Vet inte om någon har skrivit det tidigare, men kontot som alla pengar osv är utbetalda till borde stå på någon? Banken får ju inte lämna ut sådana uppgifter, men till polisen ska dom ju hjälpa. Då borde ni få ett namn.

Hur går det hon som arbetade på samma arbetsplats? ÄR det hon? Har ni fått reda på nått mer? Det låter ju kanske troligt att det skulle va någon som vet vem han är o vet när han inte är hemma så man kan passa posten och sen har tillgång till hans lönespec och kan ändra den, ni saknar ju som sagt ingen lönespec.

• anna klara
    Umbrageous skrev 2010-02-26 14:41:00 följande:
    dom är jättesega med det, jag fick vänta 2 veckor och då var det BRÅTTOM pga hot och annat
    A herregud, dom ser inte att det är allvarligt....
  • anna klara
    Sophiebysophie skrev 2010-02-26 15:32:49 följande:
    Har suttit o läst tråden, bara dock vad ts skrivit, lider verkligen med dig. Måste vara fruktansvärt att vara med om dettaVet inte om någon har skrivit det tidigare, men kontot som alla pengar osv är utbetalda till borde stå på någon? Banken får ju inte lämna ut sådana uppgifter, men till polisen ska dom ju hjälpa. Då borde ni få ett namn.Hur går det hon som arbetade på samma arbetsplats? ÄR det hon? Har ni fått reda på nått mer? Det låter ju kanske troligt att det skulle va någon som vet vem han är o vet när han inte är hemma så man kan passa posten och sen har tillgång till hans lönespec och kan ändra den, ni saknar ju som sagt ingen lönespec.
    A tack det är verkligen jättejobbigt... Ja det kontot står ju på min sambo, det har ju berdagaren fixat...
    Vet ingenting om hon på jobbet, bara att hon har semester. Min sambons jobb ska inte gräva i det( fast dom vill...) men det är ju polisens uppgift...

A vi vet inte om nån har haft koll på oss en längre tid.. Fast lönespecen ÄR inte hans, det stod ett anställnings nummer på sidan av specen.
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 16:04:46 följande:
    A herregud, dom ser inte att det är allvarligt....
    Jag tycker det är minst lika viktigt för er att de tar bort det fort som vid hot! Har de tagit bort nummren nu?
  • anna klara
    Umbrageous skrev 2010-02-26 16:29:45 följande:
    Jag tycker det är minst lika viktigt för er att de tar bort det fort som vid hot! Har de tagit bort nummren nu?
    Kollade i morse o då var dom inte borta, ska kolla nu igen. Har inte hunnit i eftermidda, var ju tvungen att åka till polisen igen.....
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-02-26 16:42:18 följande:
    Kollade i morse o då var dom inte borta, ska kolla nu igen. Har inte hunnit i eftermidda, var ju tvungen att åka till polisen igen.....
    VI kanske ses på stampen någon dag då
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(