• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-03-04 22:23:27 följande:
    trist att det inte har funkat med att få posten via skattemyndigheten... ni får kanske höra av er till dem igen o påminna om det...
    Ja , sambon får göra det. Sen kanske det helt enkelt inte kommit nån post, kan ju vara lite glest med posten ibland. Förutom den posten som faktiskt har kommit då.
  • bakeacake
    anna klara skrev 2010-03-04 23:49:19 följande:
    Tack!!Va bra!!! Tycker alla ska göra det. Det är iaf en liten försäkring. Har bara så svårt att fatta/ tro  att äcklet varit utanför våran dörr o rotat i våran brevlåda,men det är vad polisen tror.... Kan bara inte fatta att, och när, han varit här, hemma hos oss...... Är jag hemma kollar jag posten med en gång, låter den aldrig ligga... 
    Tro mig, de går ändå.. jagfick upp all post ur våran låda när den frysit.. bara att stoppa ner armen från den sidan posten slängs in ifrån.. inga problem..
  • Umbrageous
    bakeacake skrev 2010-03-05 09:26:06 följande:
    Tro mig, de går ändå.. jagfick upp all post ur våran låda när den frysit.. bara att stoppa ner armen från den sidan posten slängs in ifrån.. inga problem..
    Vår låda går det inte att få ner armen i som är låsbar.
  • bakeacake
    Umbrageous skrev 2010-03-05 09:47:13 följande:
    Vår låda går det inte att få ner armen i som är låsbar.
    Vi har en låda som är lång, med lucka på baksidan.. mina föräldrar har en likadan å majoriteten på gatan också.. tydligen köptes dem tillsammans för några år sen.. och vi har diskuterat det på styrelsemötena i föreningen att det faktiskt går.. men de är ju bra att det inte går i eran.. :)
  • anna klara

Sambon pratade med polisen idag. Dom vet vem som plockat ut det stora lånet!!
    Sen sa dom eg inget mer, bara att dom vet vem.. men som polisen sa, så finns det "målvakter" som gör vissa jobb oxå.

Så den på ID kortet kan ju vara exakt vem som helst.....

• norgesessan

Hoppas det är rätt person!! Och målvakter är IDIOTER!
    Om det handlar om en målvakt så hoppas jag den kan straffas för att dom inte hjälper till....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • CuteElliz

jag har för mej att så kallade målvakter kan straffas som medbrottslingar...   men det låter ju bra ändå att det rör sig framåt i utredningen...

• MatsAtari
    anna klara skrev 2010-03-05 12:17:14 följande:
    Sambon pratade med polisen idag. Dom vet vem som plockat ut det stora lånet!! Sen sa dom eg inget mer, bara att dom vet vem.. men som polisen sa, så finns det "målvakter" som gör vissa jobb oxå. Så den på ID kortet kan ju vara exakt vem som helst.....
    "Misstänkta personer utpekas ej" som det brukar stå i papprerna från polisen (Eftersom man vill  skydda brottslingarna av någon anledning.)

Rent praktiskt så går det inte att straffa en målvakt även om denne blir fälld för det, då denne oftast har skulder hos fogden och redan går på soc.
  • CuteElliz
    MatsAtari skrev 2010-03-05 13:54:02 följande:
    "Misstänkta personer utpekas ej" som det brukar stå i papprerna från polisen (Eftersom man vill  skydda brottslingarna av någon anledning.) Rent praktiskt så går det inte att straffa en målvakt även om denne blir fälld för det, då denne oftast har skulder hos fogden och redan går på soc.
    sant... men det kan ju ändå komma att stå i pappren (o belastningsregistret) att denne har agerat målvakt i en bedrägerihärva... eller...??
  • MatsAtari
    CuteElliz skrev 2010-03-05 14:10:16 följande:
    sant... men det kan ju ändå komma att stå i pappren (o belastningsregistret) att denne har agerat målvakt i en bedrägerihärva... eller...??
    Tror iofs inte jag han/hon bryr sig så mycket om.
    Muppen får  sitt soc och är glad ändå:)
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(