• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • lurv
    anna klara skrev 2010-03-03 00:19:24 följande:
    Nya tag, ska ringa dessa nr i morgon o kolla...
    Du kan kolla upp det på nätet och se om du är med där www.118100.se och      www.118700.se
  • anna klara
    Ocean WoW skrev 2010-03-03 14:45:32 följande:
    Anna klara, så otroligt starkt av dig och din sambo att klara av detta. Som du skrev tidigare du verkar gå på som en ångvält. Jag är jätteimponerad av att ni pallar med allt. Hoppas det snart löser sig så att de hittar förövaren och att ni kan skriva av alla utgifter tagna i din sambos namn.Tack för att du delar med dig av det du kan. Det är som att läsa en skräckfilmsföljetång. Men på ett bra sätt: jag har lärt mig jättemycket på hur man ska hantera en sån här situation.
    Åh tack!!! Känns inte som om man har så mycket val.... När man berättar för andra vad som hänt så säger dom ; va?? usch, det är bara sånt man läst om....

Ja, jag med . Man tror aldrig att det skulle hända en själv. Tror faktiskt polisen själva står lite handfallna, det är nog inte såå vanligt att detta händer,

men jag hoppas verkligen dom vet vad dom gör (men det tror jag...) Men man vill själv leka polis... Idag tänkte jag ringa den banken som det stora lånet är taget i och bara undra...nåt...ja vet inte vad....

Och tänkte även gå till det stället där pin koden togs ut, o visa en bild på förövaren o se om han som jobbar där känner igen honom... men jag gjorde inte det...man kanske förstör utredningen för polisen, och det vill man ju inte.

Men det känns såå förjävligt att man ska må som man gör o behöva tänka på detta, min sambo är ju helt oskyldig...

Vill bara ringa utrednings chefen oxå, o se hur det går....

PS, SKAFFA EN LÅST BREVLÅDA, OM NI INTE HAE DET REDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • anna klara
    lurv skrev 2010-03-03 21:49:06 följande:
    Du kan kolla upp det på nätet och se om du är med där www.118100.se och      www.118700.se
    Okej, det ska jag göra. Det är mycket o många ställen man vill kolla så han INTE finns med....

På samma gång vill man inte, för man skulle ju bli såå förbannad om han stod med nånstans, där man har sagt att han inte står med.

Man vågar lixom inte kolla. Än så länge har det inte kommit nån post från skattemyndigheten iaf, bara post som är adresserat direkt till min sambo.

Som det ju då INTE skulle göra... Vet inte hur snabba vissa ställen och myndigheter är på att uppdatera, men i såna här fall skulle det ju gå på direkten tycker man..

Alla företag o ställen har ju sin egen syn på säkerhet, och alla är ju då inte så noga, tyvärr...
  • anna klara

Jahaja, på 118100 fanns han med, med olika uppgifter och bedragarens jävla mobil nr som står på min sambos namn=(=(

Att dom inte skriver ut skostorlek o bank nr oxå....

Ytterligare ett samtal att ringa imon då

• lurv
    anna klara skrev 2010-03-04 00:33:58 följande:
    Okej, det ska jag göra. Det är mycket o många ställen man vill kolla så han INTE finns med....På samma gång vill man inte, för man skulle ju bli såå förbannad om han stod med nånstans, där man har sagt att han inte står med.Man vågar lixom inte kolla. Än så länge har det inte kommit nån post från skattemyndigheten iaf, bara post som är adresserat direkt till min sambo.Som det ju då INTE skulle göra... Vet inte hur snabba vissa ställen och myndigheter är på att uppdatera, men i såna här fall skulle det ju gå på direkten tycker man..Alla företag o ställen har ju sin egen syn på säkerhet, och alla är ju då inte så noga, tyvärr...
    Har du testat att googla på hans fullständiga namn och se vad som kommer upp då? Kanske du hittar fler ställen där han finns med?
  • anna klara
    lurv skrev 2010-03-04 06:24:10 följande:
    Har du testat att googla på hans fullständiga namn och se vad som kommer upp då? Kanske du hittar fler ställen där han finns med?
    Hittade honom faktist ingenstans på google, kollade bara dom 5 första sidorna...
    Men 118100 får han ringa in själv, jag testade, det har ju funkat att jag tagit bort hans namn på andra sidor, men inte på denna... Ibland är säkerheten hög....
  • JvH
    anna klara skrev 2010-03-04 00:27:59 följande:
    Åh tack!!! Känns inte som om man har så mycket val.... När man berättar för andra vad som hänt så säger dom ; va?? usch, det är bara sånt man läst om....Ja, jag med . Man tror aldrig att det skulle hända en själv. Tror faktiskt polisen själva står lite handfallna, det är nog inte såå vanligt att detta händer,men jag hoppas verkligen dom vet vad dom gör (men det tror jag...) Men man vill själv leka polis... Idag tänkte jag ringa den banken som det stora lånet är taget i och bara undra...nåt...ja vet inte vad....Och tänkte även gå till det stället där pin koden togs ut, o visa en bild på förövaren o se om han som jobbar där känner igen honom... men jag gjorde inte det...man kanske förstör utredningen för polisen, och det vill man ju inte.Men det känns såå förjävligt att man ska må som man gör o behöva tänka på detta, min sambo är ju helt oskyldig...Vill bara ringa utrednings chefen oxå, o se hur det går....PS, SKAFFA EN LÅST BREVLÅDA, OM NI INTE HAE DET REDAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tack Anna Klara, i ditt elände har jag lytt rådet å igår införskaffat en brevlåda med lås!
    Lycka Till i din kamp!
  • CuteElliz
    anna klara skrev 2010-03-04 00:33:58 följande:
    Okej, det ska jag göra. Det är mycket o många ställen man vill kolla så han INTE finns med.... På samma gång vill man inte, för man skulle ju bli såå förbannad om han stod med nånstans, där man har sagt att han inte står med. Man vågar lixom inte kolla. Än så länge har det inte kommit nån post från skattemyndigheten iaf, bara post som är adresserat direkt till min sambo. Som det ju då INTE skulle göra... Vet inte hur snabba vissa ställen och myndigheter är på att uppdatera, men i såna här fall skulle det ju gå på direkten tycker man.. Alla företag o ställen har ju sin egen syn på säkerhet, och alla är ju då inte så noga, tyvärr...
    trist att det inte har funkat med att få posten via skattemyndigheten... ni får kanske höra av er till dem igen o påminna om det...
  • anna klara
    JvH skrev 2010-03-04 15:48:31 följande:
    Tack Anna Klara, i ditt elände har jag lytt rådet å igår införskaffat en brevlåda med lås!Lycka Till i din kamp!
    Tack!!

Va bra!!! Tycker alla ska göra det. Det är iaf en liten försäkring. Har bara så svårt att fatta/ tro  att äcklet varit utanför våran dörr o rotat i våran brevlåda,

men det är vad polisen tror.... Kan bara inte fatta att, och när, han varit här, hemma hos oss...... Är jag hemma kollar jag posten med en gång, låter den aldrig ligga... 
  • Marie Marie

Jag kommer inte ihåg om någon redan frågat det här, men har ni kollat med grannarna om dom sett någon "smyga runt"?

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(