• anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

Idag kom det fram att någon försökt ta ett smslån i min sambos namn....
    Någon annan som varit med om något liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 13:46
    Tack alla för hjälp o stöd. Det har varit saker man inte visste som man har fixat nu här tack vare er.

Hoppas ingen vänlig själ råkar ut för detta, det tar mycket på psyket, tid och pengar...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 23:22
    Man borde lagt denna tråd under skräck... Det går alltså omkring nån som låtsas vara min sambo...
  • Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(
  • CuteElliz
    MatsAtari skrev 2010-03-05 14:13:13 följande:
    Tror iofs inte jag han/hon bryr sig så mycket om. Muppen får  sitt soc och är glad ändå:)
    jo... visserligen...

kanske borde satsa på nya lagar i det här landet...??   att ngn som blir dömd för att ha agerat målvakt i en bedrägerihärva inte längre har rätt till att få hjälp av soc...??   då kanske det finns några iaf som tänker till innan de går med på ngt sånt...
  • guinevere
    MatsAtari skrev 2010-03-05 13:54:02 följande:
    "Misstänkta personer utpekas ej" som det brukar stå i papprerna från polisen (Eftersom man vill  skydda brottslingarna av någon anledning.) Rent praktiskt så går det inte att straffa en målvakt även om denne blir fälld för det, då denne oftast har skulder hos fogden och redan går på soc.
    Va!!?? Men man pekar ju ut vittnen. Då heter det att det är rättssäkerhet att åtalade måste få reda på ALLT om personer som vittnar mot dem. Är rättssäkerhet = skydd av brottslingar? Fast det kanske är tills de (om de) döms? Sen blir det väl offentliga handlingar. 
  • CuteElliz
    guinevere skrev 2010-03-05 17:31:44 följande:
    Va!!?? Men man pekar ju ut vittnen. Då heter det att det är rättssäkerhet att åtalade måste få reda på ALLT om personer som vittnar mot dem. Är rättssäkerhet = skydd av brottslingar? Fast det kanske är tills de (om de) döms? Sen blir det väl offentliga handlingar. 
    oftast blir det offentliga handlingar efteråt... men kan tänka mej att man innan en person döms inte vill peka ut denne om det visar sig att den är oskyldig...
  • MatsAtari
    CuteElliz skrev 2010-03-05 17:33:38 följande:
    oftast blir det offentliga handlingar efteråt... men kan tänka mej att man innan en person döms inte vill peka ut denne om det visar sig att den är oskyldig...
    Fast vad gäller olika typer av bedrägeribrott så är det sällan särskilt svårt för polisen att ta reda på vem det är då typ nästan allting går att spåra på olika sätt.
    Däremot är det sällan polisen har tid eller ork att få bedragaren dömd såvida det inte är frågan om stora belopp.
  • CuteElliz
    MatsAtari skrev 2010-03-06 11:50:26 följande:
    Fast vad gäller olika typer av bedrägeribrott så är det sällan särskilt svårt för polisen att ta reda på vem det är då typ nästan allting går att spåra på olika sätt. Däremot är det sällan polisen har tid eller ork att få bedragaren dömd såvida det inte är frågan om stora belopp.
    det är möjligt... men nu handlar det ju om ganska mycket grejer som tagits ut i ngn annans identitet... bl a ett banklån på 200 000 drygt... det borde ju uppgå till ett ännu större belopp om man räknar ihop allting... vilket ju då borde innebära att de faktiskt lägger ner energi på att försöka få ngn dömd för brottet också...

eller är jag helt ute o cyklar...??
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-03-06 11:58:32 följande:
    det är möjligt... men nu handlar det ju om ganska mycket grejer som tagits ut i ngn annans identitet... bl a ett banklån på 200 000 drygt... det borde ju uppgå till ett ännu större belopp om man räknar ihop allting... vilket ju då borde innebära att de faktiskt lägger ner energi på att försöka få ngn dömd för brottet också...eller är jag helt ute o cyklar...??
    nej tror inte du är helt ute o cyklar. sammanlagt är ju detta bedrägeri uppe i ca 285 000 kr.
  • Umbrageous
    anna klara skrev 2010-03-06 14:18:42 följande:
    nej tror inte du är helt ute o cyklar. sammanlagt är ju detta bedrägeri uppe i ca 285 000 kr.
    Åh måste få spilla lite glädje!
    De har iallafall inlett förundersökning i mitt fall! {#lang_emotions_smile} puckot har ju tankat en mobil med mitt kort hahahaha polisen skrattade gott åt det faktumet!

De sa nämligen innan att förundersökning sällan inleds för att det är hopplösa fall så jag är glad! De måste ha något att gå på! *jippi*
  • CuteElliz
    Umbrageous skrev 2010-03-06 14:30:00 följande:
    Åh måste få spilla lite glädje! De har iallafall inlett förundersökning i mitt fall!  puckot har ju tankat en mobil med mitt kort hahahaha polisen skrattade gott åt det faktumet! De sa nämligen innan att förundersökning sällan inleds för att det är hopplösa fall så jag är glad! De måste ha något att gå på! *jippi*
    haha... ja, smart människa som tankar på mobilen med ngn annans kort... haha...
  • anna klara

Läser om "målvakter" på internet...... herregud....

• anna klara

Hittade en anonns i Metro häromdagen, försökte lägga upp den som bild här, men det gick inte. Ska ist skriva av den här.

Såhär står det:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------

BLÅS BOVEN!!!!

Handlar boven med ditt kort just nu?

Supreme card är det enda kort i Sverige som ger dig full koll på dina inköp.
    Snabbt, enkelt och kostnadsfritt.

När kortet används skickar tjänsten AlertMe ett sms till din mobil.

Bra för dig, dåligt för bovarna.

Skaffa kortet på www........

RESURSBANK.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

JA HÖLL PÅ O RAMLA BAKLÄNGES!!!!    Det är verkligen såhär det funkar...
    "när kortet används, skickar tjänsten AlertMe ett sms till din mobil..."

Jaaaa, på det mobilnr som boven har fixat i ditt namn ja!!!!!

"Blås boven, handlar boven med ditt kort just nu"?????????????????

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA DET GÖR HAN!!!!!!!!!!!!! IDIOTER ÄR JU BARA ETT SMEKNAMN ALLTSÅ.....

"Bra för dej, dåligt för bovarna"   in my ass     dåligt för dej, bra för bovarna, ska det stå ju......

SICKET JÄVLA SKEEETFÖRETAG

Just detta har ant han som lurat min sambo använt sig av.....

Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(