• Mopsan

Epilepsitråden 11

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".

Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest:

Schnappi i magen:
    Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC:
    Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan:
     Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder i väntan på något bättre, Falköping Skaraborg

Triplet lady:
     Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: 
    Född Augusti 2008. Medicinerar med Sabrilex, Absenor, Frisium, Betapred samt snart också Diacomit. Bor i Göteborg.

Smuliz:
    Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23:
     Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Lamictal, Absenor, Iktorivil, Theralen och Movicol. Bor i Värmland.

Happy2:
     Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka:
     Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil, Topimax och Absenor. Bor i Dalarna

Per Se:
     dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo:
     D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela:
     M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!:
     Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina:
     Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey:
     Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman:
     Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04:
     Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch:
     Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986:
     Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

sana70:
     flicka född dec. 2008, medicinerar med Trileptal. Bor i Skåne.

vevve77a:
     Maja född aug 2009. Medicinerar fenemal & topimax. Bor i Eslöv

Malininorr:
     son född 2002, just fått veta om hans ep (absenser) behandling oklar än så länge

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH FAKTALÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

LÄNK TILL VÅRAN EP TRÅD NR 10
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m48373148.html

{#lang_emotions_heart}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-13 22:10
    En liten vacker prins har alldeles för ung,
    Lämnat oss och saknaden är tung.
    En dag begav du dig iväg till ep land,
    där mötte du Gud och han tog dig i sin hand.
    Du kära lilla Alex du ska i våra hjärtan alltid finnas.
    Vi ska dig aldrig glömma utan alltid minnas.
    Vi önskar att vi hade dig kvar,
    men ska minnas den modiga pojke som du var.

Vila i frid Alex

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-23 23:18
    Länk till våran tråd där vi planerar för att mötas IRL

www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45001916.html
  • Svar på tråden Epilepsitråden 11
  • 1638
    happy2 skrev 2010-02-15 19:04:43 följande:
    Be att få sänka dosen, eller så är de så att han behöver höja den,,
    För 2 veckor sedan togs prover... läkaren skulle bara höra avsig om det behövdes justeras...
    Men jag skulle vilja fråga lite mera om hur han är...
    Får ringa o be om telefontid...
    Han är sig inte lik på långavägar... som en zombie....
  • happy2
    1638 skrev 2010-02-15 19:06:27 följande:
    För 2 veckor sedan togs prover... läkaren skulle bara höra avsig om det behövdes justeras...Men jag skulle vilja fråga lite mera om hur han är...Får ringa o be om telefontid...Han är sig inte lik på långavägar... som en zombie....
    HMM,, ja jag tycker absolut du ska prata med läkarna hur han är i person o vad ni ser för negativa förändringar osv,, de måste ju lyssna på de me,, de viktig info om de är rätt medecin eller läge att pröva någe annat eller kombiner,, eller ta reda på anna orsak om läget,, berätta gärna mer om vad ni får ut av samtal med läkaren,,

Anna,, tufft för lillemannen nu, kram

Mopsan: Jag är oehört ledsen för att man kom fram till den diagnosen, utsikterna som jag läste var inte så roliga att ta in,, men samtidigt men ingen tröst, mysteriet om luskens ep har mer eller mindre löst på ett plan, men nu är de en ny väg o ett nytt liv eller hur man ska säga som ni ska bygga upp för Lusken o för hans framtid,,
    O i med den redan starka band ni har till varandra kommer ni tillsammans ge Lusken de allra bästa tänkbara förhållande i att möta alla hinder på vägen som kommer bli..

kram massor.
    Sebastian, Kevin och Alexander
  • lillis23

1638, inget vidare jaga dr å be dom tag i det nu.krama lillen

Här är krampsituationen helt åt helvete:( krampar varje dag nu, massa olika varianter och kvällarna är helvete, han skriker, krampar, trött och allt känns skit. Sista veckan har varit som en att åka rätt ner i det jäkla ep-hålet. Var ju hos läkaren för en v sen och hon var super negativ och hade typ inget att komma med. Skulle vänta och se...men nu har jag sett nog och har ringt hab-sköterskan å lämnat med för inte en jävla gång till att de ska vänta och vänta tills ungen är helt borta innan de reagerar. Pittbull mamma aktivera, check!!!

Fick reda på tentaresultat från juridiken idag och fick på gränsen till VG, så gött!!!Ny energi och nu jäklar fight mot läkare imorgon, Håll gärna en tumme eller två.

kram på er alla

• happy2
    lillis23 skrev 2010-02-15 22:09:05 följande:
    1638, inget vidare jaga dr å be dom tag i det nu.krama lillenHär är krampsituationen helt åt helvete:( krampar varje dag nu, massa olika varianter och kvällarna är helvete, han skriker, krampar, trött och allt känns skit. Sista veckan har varit som en att åka rätt ner i det jäkla ep-hålet. Var ju hos läkaren för en v sen och hon var super negativ och hade typ inget att komma med. Skulle vänta och se...men nu har jag sett nog och har ringt hab-sköterskan å lämnat med för inte en jävla gång till att de ska vänta och vänta tills ungen är helt borta innan de reagerar. Pittbull mamma aktivera, check!!!Fick reda på tentaresultat från juridiken idag och fick på gränsen till VG, så gött!!!Ny energi och nu jäklar fight mot läkare imorgon, Håll gärna en tumme eller två.kram på er alla
    ÅÅ så tris vännen,, hoppas verkligen läkaren kan komma på en bättre lösning frammåt, kram om

Kul att tentan gick bra
  • Jontesfru
    lillis23 skrev 2010-02-15 22:09:05 följande:
    1638, inget vidare jaga dr å be dom tag i det nu.krama lillenHär är krampsituationen helt åt helvete:( krampar varje dag nu, massa olika varianter och kvällarna är helvete, han skriker, krampar, trött och allt känns skit. Sista veckan har varit som en att åka rätt ner i det jäkla ep-hålet. Var ju hos läkaren för en v sen och hon var super negativ och hade typ inget att komma med. Skulle vänta och se...men nu har jag sett nog och har ringt hab-sköterskan å lämnat med för inte en jävla gång till att de ska vänta och vänta tills ungen är helt borta innan de reagerar. Pittbull mamma aktivera, check!!!Fick reda på tentaresultat från juridiken idag och fick på gränsen till VG, så gött!!!Ny energi och nu jäklar fight mot läkare imorgon, Håll gärna en tumme eller två.kram på er alla
    usch ja den däringa epn skulle man kunna ge en stor spark ibaken så den flög all världens väg!!!

Grattis till tentaresultatet det var ju lysande
    Mamma till Anton 13år och Axel 2½ år
  • malininorrköping

Idag hörde läkaren av sig ville höra hur det går med medicineringen. Sen sa hon att de vill göra en hjärnröntgen. Då måste han ligga still en halvtimme, det klarar han inte fast han är 7 år. Då måste han sövas! Vad vinner man med detta? vad kan man få ut om ni förstår mig rätt? MVh malin

• Smuliz
    malininorrköping skrev 2010-02-15 22:27:47 följande:
    Idag hörde läkaren av sig ville höra hur det går med medicineringen. Sen sa hon att de vill göra en hjärnröntgen. Då måste han ligga still en halvtimme, det klarar han inte fast han är 7 år. Då måste han sövas! Vad vinner man med detta? vad kan man få ut om ni förstår mig rätt? MVh malin
    En hjärnröntgen görs ju för att läkarna ska se om dom ser nåt avvikande. Som kan vara förklaringen till "problemet".

Dom sövs bara "lätt" när det är en röntgen.
  • sana70

Jag känner med er som får kämpa med de f....kramper dagligen...kram på er allihopa.
    Jag har bara mardrömmar och hoppas de stannar där i mardrömmarnas värld.
    Jag är världens sämsta mamma, imorse glömde jag ge medicin till min tjej och jag kom på det först när det var dags för kvällsdosen. Ingen ursäkt hjälper

• happy2
    sana70 skrev 2010-02-15 23:48:59 följande:
    Jag känner med er som får kämpa med de f....kramper dagligen...kram på er allihopa.Jag har bara mardrömmar och hoppas de stannar där i mardrömmarnas värld. Jag är världens sämsta mamma, imorse glömde jag ge medicin till min tjej och jag kom på det först när det var dags för kvällsdosen. Ingen ursäkt hjälper
    Men snälla,, Du är mänsklig,, Kram på dig
  • 060810
    sana70 skrev 2010-02-15 23:48:59 följande:
    Jag känner med er som får kämpa med de f....kramper dagligen...kram på er allihopa.Jag har bara mardrömmar och hoppas de stannar där i mardrömmarnas värld. Jag är världens sämsta mamma, imorse glömde jag ge medicin till min tjej och jag kom på det först när det var dags för kvällsdosen. Ingen ursäkt hjälper
    DU ÄR INGEN DÅLIG MAMMA!!!!!!!!!!!!!
    Det har nog hänt oss alla här inne att man glömt!! Jag glömde själv ge morgondosen imorse för barnen hade sovit hos mamma och Mino var väldigt ledsen när jag kom och väckte honom, sen blev allt bara fel.... Han grät, skrek, ville inte klä på sig, inte gå till dagis... Ja ingenting, så medicinen blev ståendes i köket... glömde helt bort den i kaoset som vart...
    Så jag har lite dåligt samvete, MEN jag vet att han överlever även om jag glömde den. Visst, lite högre risk för anfall är det nog men bara han får sin kvällsdos så tror jag inte det är några problem.

Har haft ytterligare än morgon när inget funkat för Mino... Blir så ledsen när han är ledsen... Inte inför honom men senare... Han fattade inte alls att han skulle till dagis och att jag skulle väcka honom hos min mamma.... Tror inte min kära mor förberett honom på det tyvärr...  Jaja bara inse att så här kommer det nog fortsätta tills vi har ett svar på vad som är fel....
Svar på tråden Epilepsitråden 11