• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Miss Bateman

Hej och tack för all fin inspiration.
    Har läst i tråden ett tag men inte skrivit innan.

Har precis köpt ett hus som nu ska renoveras och fixas iordning med vit härlig färgsättning och inredning.

Är nybörjare på detta och läser därför och studerar vad ni skriver och visar på era fina bloggar.

Nu till min fråga:
    Hur målar man bäst ett svart ganska slätt tråkigt bord så att det blir  till shabby-chic-stil?
    Är det bra att det är svart underst när man ska sandpappra till det lite på slutet?
    Grundmåla? Penselmåla eller rollermåla?

Vore jättetacksam för råd och tips i denna fråga!

• Sweet N Cute
    Miss Bateman skrev 2010-10-14 19:10:06 följande:
    Hej och tack för all fin inspiration.
    Har läst i tråden ett tag men inte skrivit innan.

Har precis köpt ett hus som nu ska renoveras och fixas iordning med vit härlig färgsättning och inredning.

Är nybörjare på detta och läser därför och studerar vad ni skriver och visar på era fina bloggar.

Nu till min fråga:
    Hur målar man bäst ett svart ganska slätt tråkigt bord så att det blir  till shabby-chic-stil?
    Är det bra att det är svart underst när man ska sandpappra till det lite på slutet?
    Grundmåla? Penselmåla eller rollermåla?

Vore jättetacksam för råd och tips i denna fråga!
    Jag hade slipat ner det först o ruggat ytan, och rollat den med vit färg
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Elnasmamma

Vilken trevlig tråd!
    Jag ÄLSKAR inredning i lantlig gammal stil. Besöker loppisar ofta för att fylla vårt söta 20-tals hus.

Titta gärna in på min blogg www.blabarochsmultron.blogg.se

Nu till en liten fråga. Vet någon var man kan köpa tyg i gammelsvensk stil? Letar efter tyg som kan passa till vår kökssoffa och gärna i blått/vitt. Tacksam för svar! :)

Hälsningar Johanna
  • Candis

Im still here/ sweet n cute !!

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • nemo08

Instämmer med 'talaren' ovanför, men både tyst härinne och från mig (läser dock allt som skrivs här). Har roat mig med att måla vår gamla vindsstege vit, se min blogg. Jag är lite "man tager vad man haver", tycker dock den vita färgen blev väldigt vit, vad använder ni för färg när ni målar, vad heter färgen? Ska snart ge mig på tallrikshyllan men vill ha nå schysst färg innan jag sätter igång!

• Candis

Hur pyntar ni julen?

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Candis

Jag hade tänkt köpa helt nya julpyntssaker iår. Jag ska ha vita stjärnor i fönsterna och massvis med ljusdekorationer + nya julgradiner. Vilken färg på julgardiner har ni?

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Ari Gold

Nu titar jag in på FL igen efter en lång sommar ute i trädgården. Nu är det renovering och inredning igen för hela slanten.

Bloggar fortfarande (är förvånad själv, trodde inte jag skulle orka över sommaren!!). Länk finns i sidfoten.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14