• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Tingeling85
    Candis skrev 2010-10-19 12:04:58 följande:
    Hur pyntar ni julen?
    I år kastar jag ut vår plastgran och in ska det komma en riktig dock en mindre variant som får stå på ett bord i ett hörn då man har en liten en som vill klättra och pilla överallt och tre katter som älskar att välta julgranen vid lek. Jag kommer även att klä om några fula julgranskulor i nå snyggt papper och sy och pyssla lite annat som ska upp här och var hyllplan har just åkt upp ovanför köksfönstren så där tror jag att det kommer att hamna lite granris på..
    Julgardiner kommer jag inte att sätta upp, har vita överallt så jag piffar bara upp dom med tex röda satinband
  • Candis

Jag ska med fixa riktigt gran Silvergran blir det här med fint grlitter i o fina kulor =)

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • marjas

Här blir det ingen riktig gran, är allergisk. Men möjligtvis blir det en liten riktig ute. För övrigt kan jag knappt hålla mig från att börja pynta redan nu! Jag har tovat en massa julpynt, kulor till granen och hjärtan och stjärnor som får bli dekoration någonstans, allt i rött och vitt. Köpte även hjärtan i filt från Sia i vitt-rött-rosa som får hänga i lillans gran. Har massor av pysselidéer men vi får se hur mycket som hinns med.
    Snart bara en månad till första advent! Glad

Våra nya fönster har börjat komma på plats och (ursäkta uttrycket!) fy fan vad fint det blir! Vilken skillnad...
    Bilder kommer på bloggen strax!

Ari: Kul att du är tillbaka!

• Candis

Jag är riktigt sugen på att öppna en webbutik med shabby inredning.
    Kul att jobba hemifrån och grejja/pyssla med marknadsföring och allt på den webbutiken man skaffar sig etc. Jag är otroligt sugen!

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • marjas
    Candis skrev 2010-10-21 16:41:13 följande:
    Jag är riktigt sugen på att öppna en webbutik med shabby inredning.
    Kul att jobba hemifrån och grejja/pyssla med marknadsföring och allt på den webbutiken man skaffar sig etc. Jag är otroligt sugen!
    Jag tror också att det skulle vara kul att hålla på med. Men du får se till att du har något unikt för det finns ju hur många sådana webbutiker som helst. Väldigt många har ju samma leverantörer också. Men hittar du några andra märken att sälja som inte är så vanligt så kan det nog gå. Lycka till!
  • Candis
    marjas skrev 2010-10-22 12:10:07 följande:
    Jag tror också att det skulle vara kul att hålla på med. Men du får se till att du har något unikt för det finns ju hur många sådana webbutiker som helst. Väldigt många har ju samma leverantörer också. Men hittar du några andra märken att sälja som inte är så vanligt så kan det nog gå. Lycka till!
    Allt hänger på hur bra man marknadsför sig Har pratat med bolagsverket Dom tycker mina marknadsföringsplaner lät lysande.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Stargirl
    Candis skrev 2010-10-25 12:23:39 följande:
    Allt hänger på hur bra man marknadsför sig Har pratat med bolagsverket Dom tycker mina marknadsföringsplaner lät lysande.
    Låter bra, utnyttja bloggerskor med rätt "stil" (som har många läsare) verkar slå hårdare än alla småannonser i världen. Productseeding is da shit!!!
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Ari Gold

Om man vill tjäna stort på en företagsidé är det lönsammast att satsa på något som är up and coming, på väg att bli stort snarare än som redan är det.

Jag tror att man behöver ha en väldigt bra känsla för vilka trender som är på G om man ska lyckas med en inredningsbutik på nätet. Det mesta är ju redan gjort och flertalet butker säljer ungefär samma saker. De jag talat med som är i branschen kan inte ta ut särskilt mycket i lön ur sina verksamheter så det gäller att man har ett bra sparkapital eller en sambo med inkomst nog att försörja två åtminstone de första åren.

Ja jag är lite skeptisk...jag tror helt enkelt att marknaden är mättad för den här typen av butiker, men därmed inte sagt att man inte KAN lyckas.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14