• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-15 15:38:13 följande:
    Nu har jag varit på återbesök... de sa där att man inte alls kunde se cellförändringar med blotta ögat så de tyckte de var konstigt att läkaren sagt till mig att jag hade det... skulle tagit cellprov idag men de gick inte då jag börjat blöda, och de trodde det var min mens...! hoppas att det är min mens.... så att kroppen blir normal igen. Bohman - låter som du oxå hade ett riktigt helvete. kan inte föreställa mig hur det känns att få missfall så sent, jag tyckte det var hemskt nog att få det i veckan 9... kul att höra att allt gick bra tillslut iallafall! :)Hur går det för er andra?
    Vad skönt att det inte verkar vara några cellförändringar Ett orosmoment mindre...
    Håller tummarna för att det var din mens som kom och att din krop håller på att repa sig så du snart har ÄL igen...

Styrke kramar <3
  • Emelle
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-14 12:00:05 följande:
    Det gäller verkligen att se till alla de små positiva sakerna nu när man är nere i den här svackan. Känns som om man griper efter halmstrån bara för att hålla sig över ytan.Min blödning har äntligen börjat avta nu iaf så jag tänkte att jag ska försöka få till ett återbesök den här veckan eller nästkommande bara för att kolla så att allt är som det ska.Har börjat få så grymt ont i livmodern när jag ska göra nr2, nån annan som varit med om det.. (ursäkta infon)...Lycka till den här gången, jag hoppas du slipper ha mens på ett tag nu

Jag fick också sån smärta...och jag hade faktiskt en infektion...

Ingen flytning el blödning. Kankse ska kollas upp...

Amor vincit omnia
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Emelle skrev 2010-03-16 18:05:55 följande:
    Jag fick också sån smärta...och jag hade faktiskt en infektion... Ingen flytning el blödning. Kankse ska kollas upp...
    Jag har lyckats få mig en tid för återbseök nu, ska dit på Torsdag em. Jag hoppas verkligen inte att det är en infektion, fast med min otur är de det enda som saknas just nu..
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-15 15:38:13 följande:
    Nu har jag varit på återbesök... de sa där att man inte alls kunde se cellförändringar med blotta ögat så de tyckte de var konstigt att läkaren sagt till mig att jag hade det... skulle tagit cellprov idag men de gick inte då jag börjat blöda, och de trodde det var min mens...! hoppas att det är min mens.... så att kroppen blir normal igen. Bohman - låter som du oxå hade ett riktigt helvete. kan inte föreställa mig hur det känns att få missfall så sent, jag tyckte det var hemskt nog att få det i veckan 9... kul att höra att allt gick bra tillslut iallafall! :) Hur går det för er andra?
    Jag inväntar första mensen sedan MA den 13/2 så hoppas den kommer vilken dag som nu.... eller hoppas är helt fel ord i detta sammanhang.....
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (ledsen) skrev 2010-03-16 19:03:14 följande:
    Jag inväntar första mensen sedan MA den 13/2 så hoppas den kommer vilken dag som nu.... eller hoppas är helt fel ord i detta sammanhang.....
    Om du haft ägglossning innan hoppas jag inte att du får din mens utan ett plus på stickan Håller tummar å tår...
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-16 19:31:54 följande:
    Om du haft ägglossning innan hoppas jag inte att du får din mens utan ett plus på stickan Håller tummar å tår...
    tack! Ja man vet ju aldrig...men jag vågar inte äns tänka tanken... vill inte känna minsta gnutta hopp.... vill liksom bara försöka flyta med huvet över ytan...
  • Anonym (MA v18+4(17))

Jag vet nu mer är man pesimist o vågar inte hoppas på nåt. För hoppas man inte så blir man inte besviken, fast jag vet ju att jag hoppas långt inom mig så jag bli besviken iaf om det inte blir som jag innerst inne hoppats...

Men som sagt håller tummar å tår...

• Anonym (Ledsen)

Det var inte alls min mens som kom :(
    vi hade sex så det kanske var därför jag började blöda... barnmorskan tyckte oxå det var lite tidigt att få mens när det bara gått 3 veckor sedan sista skrapningen.

Jag har haft så ont på sidorna av där man har mensvärk, alltså ibland på höger sida och ibland på vänster sida. Vet ej om det är i äggsockarna eller äggledarna eller ngt. Är det någon annan som oxå haft ont på samma sätt efter skrapning?
    På gyn sa de att det kan vara ägglossning men det har man väl inte i 3 veckor....

• bomullshuve

Hur går det för er tjejer... jag är inte så aktiv längre, har ingen dator för tillfället...

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag har äntligen slutat blöda, så vi har börjat ha sex igen och jag hoppas verkligen att det ska resultera i att jag snart är gravid igen. Men tänker inte satsa på ÄL-test förrän efter en ev mens eller två.. Hoppas dock att det inte kommer någon

Hur går dte för dig då bomullshuve?

Svar på tråden Missed abort