• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve

Hej tjejer, jag har inte varit här på ett tag. Min dator är på service....

Jag vill också gärna följas åt i framtiden, kanske ska vi starta en ny tråd för det?

Jag trodde sist jag skrev att blödningarna skulle ge med sig då de minskat drastiskt, men igår ökade det igen.... och idag. På tisdag har jag återbesöket. Jag både ser fram emot det och är livrädd för det. Jag vill att allt bara ska vara över, att allt ska vara ok så vi kan försöka igen. Det är allt jag kan tänka på.

• Avelyn
    muppmamman skrev 2010-02-19 08:15:15 följande:
    Åh men tack snälla Aveline och Nafi 83=) Nu känns allt mycket bättre. Ringde även min barnmorska som jag hade när jag var gravid förra gången och hon berättade att så länge det inte når äggstockarna så är det ingen fara=)
    För min del nådde det även äggstockarna, men det läkte fint. Tre månader senare var min Aaron på väg ( efter ett tidigt mf, ett Ma och livmoderinfammation ) .
  • Anonym (ledsen)

jag tycker absolut att vi ska följas åt - och se framåt !

Hur tänker ni?  Min läkare rekomenderade att låta kroppen få ha minst en menscykel innan man försöker bli gravid igen... som sagt hur tänker ni andra som vart här/är här?

• Anonym (ledsen)

men jag ser ju nu att jag har"samma namn" som TS, sorry! helt förvirrat ju. Fast jag har ett litet l i mitt ledsna... fast märkligt ändå... och nu går det inte att byta? eller är det någon som vet hur???
    förlåt för att jag nu gjort allt hel förvirrat....

• Anonym (Lus)

Gjorde en skrapning i tisdags, har tack och lov blött mkt sparsamt. Har varit hemma tre veckor med den här, (sjukskriven). Fast då handlar det inte "bara" om missfallet, utan jag är även njurtransplanterad och hade väldigt mkt äggvita i urinen. Så nu väntar jag och min sambo på domen om mina läkare kommer att säga att det är ok att försöka igen eller om de råder oss att avstå en ny graviditet med tanke på min eländiga kropp {#lang_emotions_frown}

• Anonym (ledsen)

är en skrapning att föredra? jag har hört att det kan skada en mer och att det kan minska ev chanser att bli gravid igen......
    men det känns som om de flesta föredrar det... ???

• bomullshuve
    Anonym (ledsen) skrev 2010-02-19 19:22:38 följande:
    jag tycker absolut att vi ska följas åt - och se framåt ! Hur tänker ni?  Min läkare rekomenderade att låta kroppen få ha minst en menscykel innan man försöker bli gravid igen... som sagt hur tänker ni andra som vart här/är här?
    Vi fick också den rekommendationen, men jag vet inte inte hur vi gör... I alla fall jag har inte kommit så långt...
    Idag blev jag jätteledsen helt hux flux. Så har jag inte riktigt känt innan, det är som att det var först idag som jag fattade att det är verkligheten eller nått sånt. Jag vet inte.

Jag blöder, inte så mycket men mer de senaste två dagarna. Känner mig också lite öm i livmodern, typ när jag ska sätta mig ner å sånt...
    Jag vill vara gravid. Nu.
  • Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-19 21:29:34 följande:
    Vi fick också den rekommendationen, men jag vet inte inte hur vi gör... I alla fall jag har inte kommit så långt... Idag blev jag jätteledsen helt hux flux. Så har jag inte riktigt känt innan, det är som att det var först idag som jag fattade att det är verkligheten eller nått sånt. Jag vet inte. Jag blöder, inte så mycket men mer de senaste två dagarna. Känner mig också lite öm i livmodern, typ när jag ska sätta mig ner å sånt... Jag vill vara gravid. Nu.
    förstår hur du känner jag är med där....

kram!
  • Anonym (Lus)

Har tidigare gjort en skrapning, efter mitt tredje missfall och min fjärde graviditet blev världens finaste dotter så jag har svårt att tro att man skulle vara svårare att bli gravid efter en skrapning. Men det är iofs bara vad jag tror. Hade helst velat pröva med piller, (minns inte vad de heter, efter som det ändå känns naturligare, hur helveteiska de än är. men läkaren ville inte i det skeendet och han sa att det ändå bara är 60% av de som får vagiatorer sonm slipper skrapning.

Vi är nog flera som vill vara gravida nu..kram på er alla.

• muppmamman

Jaaaa, vad kul att det är så många som vill följas åt=) Har ingen aning om hur man startar en ny tråd, någon annan som kan/vet?

Anonym (lus) håller tummarna för att ni får grönt ljus av din läkare, var det er första graviditet?

Om jag hade fått välja mellan skrapning och tabletter idag (efter 2 omgångar tabletter, en massa blod, en moderkaka som fastnade och en livmoderinflammation) hade jag valt skrapning direkt. Hade nog även valt att göra det på en privat klinik... Nu har det gått en månad sedan min ma och jag blöder fortfarande.

Till oss sa det att det var bara att försöka igen så fort mensen kom och det verkar ju vara många som faktiskt blir gravida direkt igen. Min barnmorska gav mig dock rådet att avvakta en mens, hon hade bara en känsla av att det brukar gå bättre då!

Tror att det är viktigt att försöka tänka positivt när man väl bestämmer sig för att försöka igen, kroppen verkar ha en förmåga att låsa sig. Se bara på alla som påbörjar adoption och vips så blir de gravida...

Nästan alla här inne verkar känna samma sak, vi VILL bli gravida igen=) Och jag känner igen mig i det ni skriver, helt plötsligt så blir man superledsen...

Svar på tråden Missed abort