• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym
    Bara läst TS, beklagar verkligen ditt MA. Hoppas att du snart är gravid igen och får en liten knodd.

Jag har bakåtlutad livmoder och det har inte gjort någon skillnad för mig när det gäller att kunna bli gravid, eller annars heller vad jag märkt.

Stort lycka till!
  • Anna i Hult

Jag och ungefär 15 % av alla har bakåtvänd livmoder. Det spelar ingen roll alls, möjligtvis är det svårare att med händerna känna hur stor livmodern är, men det finns ju ultraljud idag! Jag har lätt för att bli gravid, fyra barn, 6 graviditeter ( ett tidigt missfall, nu en missed abort i v 11 (8)). Så det spelar ingen roll alls.

• Anonym (Ledsen)
    Anna i Hult skrev 2010-02-26 22:48:06 följande:
    Jag och ungefär 15 % av alla har bakåtvänd livmoder. Det spelar ingen roll alls, möjligtvis är det svårare att med händerna känna hur stor livmodern är, men det finns ju ultraljud idag! Jag har lätt för att bli gravid, fyra barn, 6 graviditeter ( ett tidigt missfall, nu en missed abort i v 11 (8)). Så det spelar ingen roll alls.
    Okay, tack för svar. det var skönt att höra!
  • bomullshuve

Hallå tjejer, hur går det för er?

Jag fick min mens idag... den var inte välkommen om man säger så...

• Anonym (ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-03-09 20:01:19 följande:
    Hallå tjejer, hur går det för er? Jag fick min mens idag... den var inte välkommen om man säger så...

Jsa du, jag vet inte har sedan 1v slutat blöda efter ma, men kommer ibland lite brunaktiga-flytningar (förlåt för infon)
    Men hoppas att mensen som "ska" komma inte kommer men det gör den nog anyway....
  • Anonym (MA v18+4(17))

Hej, får man haka på i den här tråden?

Fick reda på när jag var v18+4 att jag hade fått MA i v17, livet gick verkligen i kras.
    För en vecka sedan födde jag ut mina flickor, förlorade mycket blod, var tvungen att skrapas dagen efter och förlorade ännu mer blod.

Går och väntar på att jag ska sluta blöda då jag gärna vill bli gravid så snart som möjligt, verkar dela den längtan med flera i den här tråden.
    Undrar dock hur lång tid efter att man slutar blöda som man ska kolla med grav-test att dte är negativt och när man ska börja kolla med ÄL-test.
    Har aldrig använt ÄL-test förut.

• bomullshuve
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-10 12:23:54 följande:
    Hej, får man haka på i den här tråden? Fick reda på när jag var v18+4 att jag hade fått MA i v17, livet gick verkligen i kras. För en vecka sedan födde jag ut mina flickor, förlorade mycket blod, var tvungen att skrapas dagen efter och förlorade ännu mer blod. Går och väntar på att jag ska sluta blöda då jag gärna vill bli gravid så snart som möjligt, verkar dela den längtan med flera i den här tråden. Undrar dock hur lång tid efter att man slutar blöda som man ska kolla med grav-test att dte är negativt och när man ska börja kolla med ÄL-test. Har aldrig använt ÄL-test förut.
    Välkommen in i tråden, här får alla vara med... tycker i alla fall jag... men den är inte så aktiv längre dock... Jag har inga svar på dina frågor, har heller aldrig använt sånt. Jag har mens nu, så jag kommer räkna som vanligt efter den...
  • Anonym (Ledsen)

Ja alla får vara med i tråden såklart :)
    Jag har en fråga... hur lång tid tog det innan ni fick mens igen efter att ni skrapats? Jag skrapades senaste gången för 2 veckor sedan drygt. Blödde knappt något efter.... men nu vill jag veta när man kan få mens...?

Och sedan en till fråga.... jag hade tydligen cellförändringar. Antar att jag måste kolla upp det innan jag får bli gravid igen?

Kramat till er alla!

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag skulle också vilja veta när man får tillbaka sin mens, men jag blöder fortfarande efter skrapningen som jag gjorde för lite mer än en vecka sedan.

Har ni varit på efterkontroll efter era MF eller MA?

• Anonym (Ledsen)

Jag (TS) har varit på flera efterkontroller. Men jag fick ju massa komplikationer, tog tabletter 1 gång, sedan skrapades 2 ggr, förlorade för mycket blod och fick tillsist en infektion...

De säger att man inte behöver gå på efterkontroll om gravvärdet sjunkit.. .(vet ej vad de kallar det?) jag tycker att man ska det, hade jag inte gjort det hade inte gravresterna upptäckts....

Svar på tråden Missed abort