• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-11 13:02:44 följande:
    Jag (TS) har varit på flera efterkontroller. Men jag fick ju massa komplikationer, tog tabletter 1 gång, sedan skrapades 2 ggr, förlorade för mycket blod och fick tillsist en infektion... De säger att man inte behöver gå på efterkontroll om gravvärdet sjunkit.. .(vet ej vad de kallar det?) jag tycker att man ska det, hade jag inte gjort det hade inte gravresterna upptäckts....
    men hur vet man om grav-värdet sjunkit då?
    Jag hade ju lite komplikationer jag med, men mest berodde det på stor blodförlust och jag tänkte efter som läkaren sjukskrev mig fyra veckor från den dagen jag förlöste mina töser utan att blinka så trodde jag att jag skule få en efterkontroll då jag förlorade så stora mängder blod och för att min fysiska hälsa var i bottem...

Funderar på om jag ska försöka få en iaf för att slippa vara orolig för att nåt är fel.

Hur vet man om man fått en infektion? Har börjat få ont i magen och blodet har ändrat färg, är inte klarrött längre..
  • bomullshuve

Jag har ju inte haft några direkta komplikationer så jag vet inte vad jag ska svara. Min läkare, som jag för övrigt inte gillade sa att det tar ca 4 veckor från själva avbrytandet innan ägglossningen kommer igång.

Jag var på efterkontroll eller vad man ska kalla det. Jag fick Sytotec och då får man komma in 2 veckor efter det för att se om allt kommit ut som det ska.

Vad jag förstått det som är det många som tar ett eget gravtest bara för att få ett minus och känna sig säkrare inför framtida eventuella spökstreck eller vad man ska säga. Jag har inte gjort det. Jag har som sagt mens nu efter ma och funderar på att köpa ägglossningstest eller vad det heter, eller ska man kanske bara testa att köra på? Jag vet inte än...

• Anonym (MA v18+4(17))

Jag funderar också på ÄL-test men jag vet inte riktigt hur dom fungerar...

En del säger att man låser sig på nåt sätt om anväder ÄL-test, men jag hoppas att det ska kunna underlätta, man får väl se till att sexlivet inte börjar kretsa kring testen...

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-11 12:28:36 följande:
    Ja alla får vara med i tråden såklart :) Jag har en fråga... hur lång tid tog det innan ni fick mens igen efter att ni skrapats? Jag skrapades senaste gången för 2 veckor sedan drygt. Blödde knappt något efter.... men nu vill jag veta när man kan få mens...? Och sedan en till fråga.... jag hade tydligen cellförändringar. Antar att jag måste kolla upp det innan jag får bli gravid igen? Kramat till er alla!
    en kompis till mig hade cellförändringar och fick rådet att vänta med att bli gravid innan dem kollat upp vad dessa förändringar bestod av...
    för hennes del var det infekrion vid förlossningen av hennes första barn....
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-11 12:43:37 följande:
    Jag skulle också vilja veta när man får tillbaka sin mens, men jag blöder fortfarande efter skrapningen som jag gjorde för lite mer än en vecka sedan. Har ni varit på efterkontroll efter era MF eller MA?
    hade bekräftat ma den 13/2 och var tillbaka på efterkoll den 1/3...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-11 13:36:09 följande:
    men hur vet man om grav-värdet sjunkit då? Jag hade ju lite komplikationer jag med, men mest berodde det på stor blodförlust och jag tänkte efter som läkaren sjukskrev mig fyra veckor från den dagen jag förlöste mina töser utan att blinka så trodde jag att jag skule få en efterkontroll då jag förlorade så stora mängder blod och för att min fysiska hälsa var i bottem... Funderar på om jag ska försöka få en iaf för att slippa vara orolig för att nåt är fel. Hur vet man om man fått en infektion? Har börjat få ont i magen och blodet har ändrat färg, är inte klarrött längre..
    Hej!
    Det kollade de på sjukhuset för mig, att gravvärdet hade sjunkit.
    Jag fick feber, var väldigt trött och så luktade det väldigt illa från mitt underliv. Då sa de att det var en infektion, så fick 2 olika antibiotika.

Om du känner dig orolig, ring till sjukhuset och säg att du inte mår helt ok och att du vill komma och kolla så att allt ser bra ut. Jag förstår inte att man inte alltid får göra det, eftersom de var på efterkontrollen den upptäcktes att jag hade gravrester kvar och var tvungen att skrapas igen.
    Hade jag inte gått dit hade jag lixom inte vetat om det, gått ovetandes och som ja förstod det kan man inte bli gravid då heller !!
  • Anonym (MA v18+4(17))

De borde ju förstå oron hos oss som fått missfall, vi är ju livrädda att nåt ska hända så att vi inte ska kunna bli gravida igen. Det är min största rädlsa, jag vill verkligen bli gravid igen och föda ett friskt barn. Längtan är verkligen Enorm efter att man varit gravid nu...

Tänkte att jag ska ringa dom nästa vecka om att jag vill ha en efterkontroll! Tycker att jag borde ha rätt att kräva det, framförallt när jag mår så dåligt psykiskt som jag gör nu...

Har infektionen gått över nu?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (MA v18+4(17)) skrev 2010-03-12 12:09:27 följande:
    De borde ju förstå oron hos oss som fått missfall, vi är ju livrädda att nåt ska hända så att vi inte ska kunna bli gravida igen. Det är min största rädlsa, jag vill verkligen bli gravid igen och föda ett friskt barn. Längtan är verkligen Enorm efter att man varit gravid nu... Tänkte att jag ska ringa dom nästa vecka om att jag vill ha en efterkontroll! Tycker att jag borde ha rätt att kräva det, framförallt när jag mår så dåligt psykiskt som jag gör nu... Har infektionen gått över nu?
    Ja precis. Jag är oxå rädd att inte kunna få barn och längtar verligen efter att bli gravid igen!!!
    Ja jag tycker att du ska ringa :) Och berätta att du mår dåligt och är väldigt orolig så att de förstår att du ska få komma in. Jag har lärt mig inom sjukvården att man måste vara ganska "på" för att få hjälp, annars skiter de i en.

Jag tror att infektionen gått över. Åt pencelin en vecka... ska se vad de säger på återbesöket på mån.
  • Anonym (MA v18+4(17))
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-03-12 15:49:51 följande:
    Ja precis. Jag är oxå rädd att inte kunna få barn och längtar verligen efter att bli gravid igen!!!Ja jag tycker att du ska ringa :) Och berätta att du mår dåligt och är väldigt orolig så att de förstår att du ska få komma in. Jag har lärt mig inom sjukvården att man måste vara ganska "på" för att få hjälp, annars skiter de i en.Jag tror att infektionen gått över. Åt pencelin en vecka... ska se vad de säger på återbesöket på mån.
    Ska ni försöka bli gravida så snart som möjligt igen? Har nu lärt mig genom andra trådar att för att ägglossningen ska komma igång igen så ska det har börjat bildats äggblåsor. Du kan ju alltid fråga på Måndag om det har börjat bildas några så du vet...
    Jag hoppas att allt går bra på Måndag och att du inte behöver råka ut för några fler tråkigheter, utan gå vidare (Om du förstår vad jag menar).

Ha en trevlig helg!

Kramar
  • Anonym (bakåtvänd l)

Jag har en bakåt vänd livmoder, det enda det medför är att man man kan få svårare mensvärk och att magen syns senare eftersom limodern ligger åt ryggraden.

• muppmamman

Hej allihopa!

Tror att min kropp äntligen är på g igen. Var på efterkontroll för snart två veckor sedan och då såg allt bra ut. De gjorde då ett grav-test och det var negativt. De sa till mig att om det är negativt betyder det att alla rester äntligen kommit ut. Några dagar efter kontrollen började jag blöda igen, väldigt mycket. Oklart om det var mens, men de tror de så nu hoppas jag på äl snart. Har bestämt mig för att skippa stickorna, tror att det kommer kännas skummt att ha sex då...fast kunde inte låta bli att snegla lite på dem när jag var på apoteket, aja baja!!

Jag hade fick oxå inflammation efter två omgångar med tabletter. Fick ingen feber men ont i magen och luktade illa, blodet blev även lite mörkare...

Ha det gött allihopa!!

Svar på tråden Missed abort