• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-10 17:31:21 följande:
    ja vi verkar ju vara i samma sits du och jag... Om du har kille/sambo/man hur har han tagit det?
    Han är också ledsen, men har varit ett fantastiskt stöd genom det här!
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-10 17:42:47 följande:
    Han är också ledsen, men har varit ett fantastiskt stöd genom det här!
    samma med min sambo. jag känner att jag får lite stöd här med. ni vet ju vad man går igenom, de vet ingen som inte fått missfall
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-10 17:44:43 följande:
    samma med min sambo. jag känner att jag får lite stöd här med. ni vet ju vad man går igenom, de vet ingen som inte fått missfall
    Nä jag håller med dig där...
  • bomullshuve
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-10 17:44:43 följande:
    Hur mår du idag? Rent fysiskt alltså?
    Jag blöder fortfarande, men det känns som att det börjar avta ganska rejält... men man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken....
  • Anonym (Ledsen)
    bomullshuve skrev 2010-02-12 12:49:00 följande:
    Hur mår du idag? Rent fysiskt alltså? Jag blöder fortfarande, men det känns som att det börjar avta ganska rejält... men man ska inte ropa hej innan man kommit över bäcken....
    Hej igen =) Rent fysiskt.... ja har ont i magen ( men inte så jag tar värktabletter) och blöder väldigt mycket, igenom bindan... Blöder mer än igår, jag trodde snarare det skulle avta? Skönt att du blöder mindre. Känns jue lite svårt att försöka ta nya tag och gå vidare så länge man blöder.... Hur mår du annars då?
  • Anonym (v)

hej ja fick veta idag att vi fått ma... allt känns jobbigt... Trodde vi va i v17..
    Har tagit tabletter och fått ont i magen nu. Ska ni fösöka igen, eller vänta?
    kramar

• bomullshuve
    Anonym (v) skrev 2010-02-12 19:09:30 följande:
    hej ja fick veta idag att vi fått ma... allt känns jobbigt... Trodde vi va i v17.. Har tagit tabletter och fått ont i magen nu. Ska ni fösöka igen, eller vänta? kramar
    Usch så hemskt. Beklagar sorgen! Jag var nästan i vecka 14 och tycker det har varit fruktansvärt. Att jag blivit lurad så länge osv.
    Vi, jag och min sambo kommer försöka igen så snart som möjligt känns det som nu.
    Anonym (Ledsen) skrev 2010-02-12 14:28:20 följande:
    Hej igen =) Rent fysiskt.... ja har ont i magen ( men inte så jag tar värktabletter) och blöder väldigt mycket, igenom bindan... Blöder mer än igår, jag trodde snarare det skulle avta? Skönt att du blöder mindre. Känns jue lite svårt att försöka ta nya tag och gå vidare så länge man blöder.... Hur mår du annars då?
    Jag mår rätt ok måste jag nog säga. Trots omständigheterna. Jag fick ont i går eftermiddag och blödde ut en hel del och nånting damp ner i toan... kanske var det moderkakan eller så... plump sa det och försvann... efter det verkar det avtagit. Jag fick ta alvdeon då igår...
    Nu längtar jag efter att komma ut ur lägenheten, har ju varit hemma hela veckan på grund av streptokocker också...
  • Anonym (v)
    bomullshuve skrev 2010-02-13 10:40:43 följande:
    Usch så hemskt. Beklagar sorgen! Jag var nästan i vecka 14 och tycker det har varit fruktansvärt. Att jag blivit lurad så länge osv. Vi, jag och min sambo kommer försöka igen så snart som möjligt känns det som nu. Jag mår rätt ok måste jag nog säga. Trots omständigheterna. Jag fick ont i går eftermiddag och blödde ut en hel del och nånting damp ner i toan... kanske var det moderkakan eller så... plump sa det och försvann... efter det verkar det avtagit. Jag fick ta alvdeon då igår... Nu längtar jag efter att komma ut ur lägenheten, har ju varit hemma hela veckan på grund av streptokocker också...
    Tack, desamma..  Fick jätte ont i magen, fick värtabletter oxå som jag tog. Vi la oss halv sju imorse. kunde inte röra mig knappt.. kräktes oxå.. Det kom blod o vatten igår tror ja de va. satt med lampan släkt, så jobbigt o se o höra... idag kände ja att nått åkte ur, känndes obehagligt o jobbigt.. bara gråter när man är på toa. annars så är de bättre i kroppen idag. inte lika ont o inte så mycket blod.
    vi vill oxå försöka snart igen . Kanske väntar en mens innan.
  • Anonym (så ledsen...)

Fy va jobbigt det är! I fredags åkte jag in till kvinnokliniken för att kolla upp varför jag har haft lite blodblandade flytningar några dagar. Det visade sig att bebisen dött i v. 12 plus 4. Så trist att få veta det när jag gått 16 fulla veckor! Nästan halva tiden ju! Började vänta på att känna sparkar och sånt... Det jobbiga va oxå att vi gjorde kub-testet i v. 12 plus 3 och då levde den ju! Dog antagligen dagen efter... Och då trodde man ju verkligen att allt va som det skulle. Alla säger ju att det är sååå ovanligt med MA om man har sett att barnet lever efter v. 8! Nu gjorde den ju det i v. 12! Hjärtat slog ju. Ultraljudet känns som ett hån och jag kan inte ens titta på bilden... Jag valde iallafall att få en skrapning. Ville bli av med det fortast möjligt och vill inte gå runt flera dagar med ångest och smärtor. Känns som att jag gjorde helt rätt i det iallafall. Har inte ett dugg ont nu och blöder knappt inget längre. Varför plågas mer när allt redan känns förjävligt liksom...

• bomullshuve
    Anonym (så ledsen...) skrev 2010-02-14 17:50:10 följande:
    Fy va jobbigt det är! I fredags åkte jag in till kvinnokliniken för att kolla upp varför jag har haft lite blodblandade flytningar några dagar. Det visade sig att bebisen dött i v. 12 plus 4. Så trist att få veta det när jag gått 16 fulla veckor! Nästan halva tiden ju! Började vänta på att känna sparkar och sånt... Det jobbiga va oxå att vi gjorde kub-testet i v. 12 plus 3 och då levde den ju! Dog antagligen dagen efter... Och då trodde man ju verkligen att allt va som det skulle. Alla säger ju att det är sååå ovanligt med MA om man har sett att barnet lever efter v. 8! Nu gjorde den ju det i v. 12! Hjärtat slog ju. Ultraljudet känns som ett hån och jag kan inte ens titta på bilden... Jag valde iallafall att få en skrapning. Ville bli av med det fortast möjligt och vill inte gå runt flera dagar med ångest och smärtor. Känns som att jag gjorde helt rätt i det iallafall. Har inte ett dugg ont nu och blöder knappt inget längre. Varför plågas mer när allt redan känns förjävligt liksom...
    Usch så hemskt. Beklagar!

Valde att få skrapas. Jag fick inget val kan jag säga, skickades bara hem med tabletter.
    Igår och idag har jag känt en annan typ av smärta. Jag känner mig öm i livmodern. Eller jag vet ju inte om det är livmodern, men jag tror det.. Öm som i ett stoort blåmärke... Nån sa att det kan vara att livmodern nu drar ihop sig. För mig har det känts mest.
    Idag har blödningen varit minimal.... Förhoppningsvis har jag blött färdigt nu.
Svar på tråden Missed abort