• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-30 00:24:24 följande:
    Åh, vad gott att höra att du fått glada besked!
    Låter som att allt ska få gå bra nu! Blir så glad för er skull!! Jäjj!!

Själv väntar jag på att blöda klart efter skrapning så att man kan få göra barn igen!
    Får se om vi ska söka om utredning eller om vi bara ska köra på ett tag..
    Nu är det sommar å jag vill bara njuta av livet, maken å kärkleken! Hjärta

Mot ÄL och plus. Tjoflöjt!

Massor av kramar.
    Hej,
    Tackar ;). Hoppas nu att du snart får blöda klart! Hur länge är det sen du skrapades?

Här ska göras barn så det står härliga till! Mot pluss!!

kramar i miljarder!
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:33:58 följande:
    Hej,
    Tackar ;). Hoppas nu att du snart får blöda klart! Hur länge är det sen du skrapades?

Här ska göras barn så det står härliga till! Mot pluss!!

kramar i miljarder!
    En vecka, imorgon.. Så en vecka kvar innan man får sexxa till det! Känns som en heeel evighet!! Obestämd Man har ju inte varit så aktiv på det området sen MA:t liksom..
    Men, nu får det gå fort.. Jag har inte tålamod så länge till.. Drömmer

Som vi brukar säga; mot plus!

Ännu mera kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-30 00:37:59 följande:
    En vecka, imorgon.. Så en vecka kvar innan man får sexxa till det! Känns som en heeel evighet!! Obestämd Man har ju inte varit så aktiv på det området sen MA:t liksom..
    Men, nu får det gå fort.. Jag har inte tålamod så länge till.. Drömmer

Som vi brukar säga; mot plus!

Ännu mera kramar!
    Ah - en vecka kvar då! Förstår att det känns som en evighet! Vi kunde ha sex först förra måndagen och då hade vi inte haft sedan slutet av april eftersom jag blev avråd från sex för att undvika missfall.. sen gick ju det som det gick. Sen skulle man inte ha sex förrän det gått 7 blödningsfria dagar och efter denna period fick jag mens nästan direkt så det blev inte så mkt sex ( har mens nu!)

Nä tålamodet börjar verkligen ta slut!! Argh!

Kramar!!
  • Mamaobabba
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:41:37 följande:
    Ah - en vecka kvar då! Förstår att det känns som en evighet! Vi kunde ha sex först förra måndagen och då hade vi inte haft sedan slutet av april eftersom jag blev avråd från sex för att undvika missfall.. sen gick ju det som det gick. Sen skulle man inte ha sex förrän det gått 7 blödningsfria dagar och efter denna period fick jag mens nästan direkt så det blev inte så mkt sex ( har mens nu!)

Nä tålamodet börjar verkligen ta slut!! Argh!

Kramar!!
    Ja, fy för den lede när man måste vänta!!!
    Förstår verkligen att ditt tålamod tryter. Tyckte synd om mig själv, men jag måste ju medge att du har det värre.. Rynkar på näsan
    Så, då är jag extra så glad att du fått massa glada besked nu, så att du kan få något annat att tänka på, istället för frustrationen!
    Visst kan man ju sexa under mens, men man känner sig ju inte direkt het! Obestämd(även om jag faktiskt vet tjejer som gör det..Förvånad)

Krams.
  • airamanna
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 00:20:20 följande:

Hej igen alla underbara,

Har varit borta från FL ett tag och har inte hängt med riktigt här. Hoppas hoppas att det är fler som fått pluss! Styrkekramar i mängder till alla!

Jag var på specialultraljud förra måndagen för att kolla om jag får ta bort mitt myom som buktar in i livmoderhålan. Var innan undersökningen rädd för att det skulle vara minst 6 månaders läketid innan en ny graviditet fick påbörjas. Fick en rad positiva besked! Det var "bara" två menscykler som vi skulle vänta innan. Det var ok att bli gravid innan
    dess också, men då var missfallsrisken lika stor som innan operationen.Sen visade det sig att jag haft ägglossning (yes) så mensen skulle vara på gång. I fredags fick jag mensen och nu kan jag äntligen börja räkna på ÄL igen! Även om vi fortfarande
    inte får bli gravida förrän i slutet av augusti (pga röda hund vacinet).

Misstänkte att jag haft toxyplasmos och blodprovet visade att jag haft det. Så nu tror jag ännu mer att mitt MA berodde på Toxoplasmoset och myomet.

Sen har vi äntligen fått tid för IVF i höst så nu har man ngt att längta till!

oceaner av kramar!

Va skönt att höra att det går åt rätt håll på både det ena och andra planet. Är verkligen glad för din skull :)

massor med kramar och lycka till med läkning och allt det andra!
  • Anonym (midsommar-MF)

Vad härligt att läsa att det går bra för så många! Själv sitter jag här och blöder ut mitt första missfall, känns jättetråkigt och sorgligt. Hur länge blödde ni?

Vi vill försöka igen så fort som möjligt, skit samma om man inte kan beräkna graviditetens längd exakt eller inte, det känns som om det kvittar. Läkaren sade att det gick finfint att starta igen så fort blödningen slutat.

När hade ni er första ÄL efter MF? Många frågor, men jag vet ju inget om sånt här...
    Kram på er!

• airamanna
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 11:52:49 följande:
    Vad härligt att läsa att det går bra för så många! Själv sitter jag här och blöder ut mitt första missfall, känns jättetråkigt och sorgligt. Hur länge blödde ni?

Vi vill försöka igen så fort som möjligt, skit samma om man inte kan beräkna graviditetens längd exakt eller inte, det känns som om det kvittar. Läkaren sade att det gick finfint att starta igen så fort blödningen slutat.

När hade ni er första ÄL efter MF? Många frågor, men jag vet ju inget om sånt här...
    Kram på er!
    Jag beklagar verkligen din situation!

Jag fick göra ett medicinskt avlsut av ett MA,(missfall som kroppen inte stött ut själv), dvs samma behandling som man får vid frivillig abort men utan frivilligheten.... därefter blödde jag lite mer än en vecka, minns inte exakt. efter det fick jag mens igen nästan exakt 4 veckor efter behandlingen. Jag tror att jag fick det ganska lätt, har hört om många som haft det mycket värre... men det behöver det alltså inte bli och jag håller tummarna för att det går så fort som möligt för dig att komma tillbaka i "vanlig" cykel. Kollar inte ÄL med test eller liknande men tror att det funkat efteråt, har haft kroppsliga tecken på det iaf.

Vi tog det lite lugnt innan mensen kommit igång men lät inte bli att ha sex, efter mensen så har vi försökt pricka rätt dagar och hoppas att vi gjort det, väntar på BIM snart...

Kramar till dig!!!
  • Anonym (midsommar-MF)
    airamanna skrev 2010-06-30 12:56:52 följande:
    Jag beklagar verkligen din situation!

Jag fick göra ett medicinskt avlsut av ett MA,(missfall som kroppen inte stött ut själv), dvs samma behandling som man får vid frivillig abort men utan frivilligheten.... därefter blödde jag lite mer än en vecka, minns inte exakt. efter det fick jag mens igen nästan exakt 4 veckor efter behandlingen. Jag tror att jag fick det ganska lätt, har hört om många som haft det mycket värre... men det behöver det alltså inte bli och jag håller tummarna för att det går så fort som möligt för dig att komma tillbaka i "vanlig" cykel. Kollar inte ÄL med test eller liknande men tror att det funkat efteråt, har haft kroppsliga tecken på det iaf.

Vi tog det lite lugnt innan mensen kommit igång men lät inte bli att ha sex, efter mensen så har vi försökt pricka rätt dagar och hoppas att vi gjort det, väntar på BIM snart...

Kramar till dig!!!
    Tack för ditt svar!
    Håller tummarna för att du får ett fint plus snart!

Gjorde ett gravtest idag för att kolla om hormonerna gått ner, men det var fortfarande starkt. Funderar på om hormonerna måste ha gått ner innan man får ÄL igen... hmmmm
  • airamanna
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 13:39:42 följande:
    Tack för ditt svar!
    Håller tummarna för att du får ett fint plus snart!

Gjorde ett gravtest idag för att kolla om hormonerna gått ner, men det var fortfarande starkt. Funderar på om hormonerna måste ha gått ner innan man får ÄL igen... hmmmm
    tack för tummarna! får vi bara ett plus så är det 3e gången gillt (haft ett tidigt MF och så MA:t nu i maj),  så nu måste allt går bra, det har jag bestämt.

jag väntade några veckor innan jag testade och då var det inget plus längre. men jag kan faktiskt inte svara på din fråga, hoppas någon annan kan, för det är ju lite intressant.
  • 737 dagar

Jag har inte läst hela tråden.. men vill fråga en sak. Ni som fått MA, har era symptom försvunnit under tiden?

Svar på tråden Missed abort