• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 13:39:42 följande:
    Tack för ditt svar!
    Håller tummarna för att du får ett fint plus snart!

Gjorde ett gravtest idag för att kolla om hormonerna gått ner, men det var fortfarande starkt. Funderar på om hormonerna måste ha gått ner innan man får ÄL igen... hmmmm
    Hormonerna måste försvinna för att ÄL ska komma igång igen, det sa iaf min läkare.... Lycka till!
    737 dagar skrev 2010-06-30 14:46:22 följande:
    Jag har inte läst hela tråden.. men vill fråga en sak. Ni som fått MA, har era symptom försvunnit under tiden?
    Jag hade fortfarande mjölk i tuttarna, illamåendet och foglossning, födde ju ut mina i v 20 och hade skrapning efteråt och så fick jag tabletter för att stoppa mjölkproduktionen...
  • Anonym (midsommar-MF)
    airamanna skrev 2010-06-30 14:12:01 följande:
    tack för tummarna! får vi bara ett plus så är det 3e gången gillt (haft ett tidigt MF och så MA:t nu i maj),  så nu måste allt går bra, det har jag bestämt.
    Jag har läst att det ska var jätteovanligt att få ett tredje MF, mycket vanligare att få 2 på raken, men ett tredje slipper de flesta. Jag ska hålla tummarna extra mycket för sig, stackare, som fått genomgå två!
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 15:46:06 följande:
    Hormonerna måste försvinna för att ÄL ska komma igång igen, det sa iaf min läkare.... Lycka till!
    737 dagar skrev 2010-06-30 14:46:22 följande:
    Jag har inte läst hela tråden.. men vill fråga en sak. Ni som fått MA, har era symptom försvunnit under tiden?
    Jag hade fortfarande mjölk i tuttarna, illamåendet och foglossning, födde ju ut mina i v 20 och hade skrapning efteråt och så fick jag tabletter för att stoppa mjölkproduktionen...
    Men herregud! Så sent som i vecka 20! Stackars stackars dig. Kan nte ens föreställa mig hur hemskt det måste ha varit.
    Hoppas du mår bättre idag, stor kram!
  • sommarbebis 2010

Jag mår bättre, jag kan prata om Stella och Thilde som flickorna fick heta. Men det är ändå tufft nu då det skulle ha varit dags att bli mamma på riktigt nu om jag inte redan hade varit det... Men jag hoppas att de ska få bli storasystrar till ett nytt mirakel snart...

Vi ska ligga i den här veckan fast jag inte har ÄL förrän i början av nästa vecka men då har vi inte möjlighet på samma sätt
    Killen ska dock försöka jobba halvdag på tisdag så vi ska få till det då

• Anonym (midsommar-MF)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 16:51:50 följande:
    Jag mår bättre, jag kan prata om Stella och Thilde som flickorna fick heta. Men det är ändå tufft nu då det skulle ha varit dags att bli mamma på riktigt nu om jag inte redan hade varit det... Men jag hoppas att de ska få bli storasystrar till ett nytt mirakel snart...

Vi ska ligga i den här veckan fast jag inte har ÄL förrän i början av nästa vecka men då har vi inte möjlighet på samma sätt
    Killen ska dock försöka jobba halvdag på tisdag så vi ska få till det då
    Ja hoppas det funkar nu! Vad skönt att din ÄL fungerar som den ska nu.
    Du ska se att du har din bebis snarare än du anar
  • Meria
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 11:52:49 följande:
    Vad härligt att läsa att det går bra för så många! Själv sitter jag här och blöder ut mitt första missfall, känns jättetråkigt och sorgligt. Hur länge blödde ni?

Vi vill försöka igen så fort som möjligt, skit samma om man inte kan beräkna graviditetens längd exakt eller inte, det känns som om det kvittar. Läkaren sade att det gick finfint att starta igen så fort blödningen slutat.

När hade ni er första ÄL efter MF? Många frågor, men jag vet ju inget om sånt här...
    Kram på er!
    Ledsen att läsa om ditt MF

Jag fick ett ma i v.19 där fostret dött i v.13. Blödde i 2 veckor och fick mensen tillbaka efter 5 veckor, vilket var förra veckan. Jag tvivlar på att jag hade äl, för både mensvärken och blödningen var mindre än det brukar. Annars hade väl den varit 3 veckor efter MA:t.

---

Annars ville jag bara hoppa in här och läsa hur det går för er. Hoppas det blir nya fräscha plus och att det går mycket bättre nästa gång! Kram på er!
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • sommarbebis 2010

Jag funderar lite på vilken "liggteknik" man ska använda sig av för att lättast bli gravid och om man ska sexa som mest innan ÄL eller under tiden. Det tar ju tid för spermien att hitta fram också...

• Anonym (midsommar-MF)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 18:58:59 följande:
    Jag funderar lite på vilken "liggteknik" man ska använda sig av för att lättast bli gravid och om man ska sexa som mest innan ÄL eller under tiden. Det tar ju tid för spermien att hitta fram också...
    När vi blev gravida hade vi sex dagen före och dagen efter ÄL.
    Har läst att missionären är bra för då ligger kvinnan underst... Men jag tror nog att de flesta funkar faktikst.
    Du kan ju prova lite olika 
  • Anonym (midsommar-MF)
    Meria skrev 2010-06-30 17:50:33 följande:
    Ledsen att läsa om ditt MF

Jag fick ett ma i v.19 där fostret dött i v.13. Blödde i 2 veckor och fick mensen tillbaka efter 5 veckor, vilket var förra veckan. Jag tvivlar på att jag hade äl, för både mensvärken och blödningen var mindre än det brukar. Annars hade väl den varit 3 veckor efter MA:t.

---

Annars ville jag bara hoppa in här och läsa hur det går för er. Hoppas det blir nya fräscha plus och att det går mycket bättre nästa gång! Kram på er!
    Beklagar ditt missfall också, fy vad ledsamt med så sent besked.
    Hoppas verkligen att din ÄL drar igång nu när mensen äntligen kommit!
    Kram!
  • Meria
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 19:06:33 följande:
    Beklagar ditt missfall också, fy vad ledsamt med så sent besked.
    Hoppas verkligen att din ÄL drar igång nu när mensen äntligen kommit!
    Kram!
    Tack, jo man hade ju i sammanhanget önskat att det börjat blöda då runt v.12-13, då var man ändå orolig för MF, nu trodde man att den farligaste delen var över...

Och tack för tanken! Vi kommer inte försöka för en till, vi vet inte om vi kommer göra det öht, men just nu har vi iaf pausat för ett år. Ett år i taget på ett sätt.
    ♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Anonym (MA jag med!)
    Mamaobabba skrev 2010-06-30 00:45:47 följande:
    Ja, fy för den lede när man måste vänta!!!
    Förstår verkligen att ditt tålamod tryter. Tyckte synd om mig själv, men jag måste ju medge att du har det värre.. Rynkar på näsan
    Så, då är jag extra så glad att du fått massa glada besked nu, så att du kan få något annat att tänka på, istället för frustrationen!
    Visst kan man ju sexa under mens, men man känner sig ju inte direkt het! Obestämd(även om jag faktiskt vet tjejer som gör det..Förvånad)

Krams.
    Jo visst går det att sexa, men det är ju inte så att man känner sig så sexig när man har mens.... :)

Nä nu ska  här PLUSSAS!!
    kramar!
Svar på tråden Missed abort