• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (MA jag med!)
    airamanna skrev 2010-06-30 11:33:34 följande:
    Va skönt att höra att det går åt rätt håll på både det ena och andra planet. Är verkligen glad för din skull :)

massor med kramar och lycka till med läkning och allt det andra!
    Hej - tackar!
    all lycka till dig!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 11:52:49 följande:
    Vad härligt att läsa att det går bra för så många! Själv sitter jag här och blöder ut mitt första missfall, känns jättetråkigt och sorgligt. Hur länge blödde ni?

Vi vill försöka igen så fort som möjligt, skit samma om man inte kan beräkna graviditetens längd exakt eller inte, det känns som om det kvittar. Läkaren sade att det gick finfint att starta igen så fort blödningen slutat.

När hade ni er första ÄL efter MF? Många frågor, men jag vet ju inget om sånt här...
    Kram på er!
    Hejsan,
    Jag har precis blött ut mitt MF och har nu mens för första gången efter MF. Jag fick ÄL under tiden som jag blödde ut mitt MF.. så kör på! Vi kunde inte köra på eftersom jag inte får bli gravid förrän vaccinet mot röda hund slutat verka (annars kan fostret bli missbildat)
    kramar!
  • Anonym (MA jag med!)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 16:51:50 följande:
    Jag mår bättre, jag kan prata om Stella och Thilde som flickorna fick heta. Men det är ändå tufft nu då det skulle ha varit dags att bli mamma på riktigt nu om jag inte redan hade varit det... Men jag hoppas att de ska få bli storasystrar till ett nytt mirakel snart...

Vi ska ligga i den här veckan fast jag inte har ÄL förrän i början av nästa vecka men då har vi inte möjlighet på samma sätt
    Killen ska dock försöka jobba halvdag på tisdag så vi ska få till det då
    Gott att höra att din ÄL är igång! Ligg i! Glad

kramar!!
  • Anonym (MA jag med!)

Hej alla underbara,

Tänkte bara berätta för er om ett samtal jag hade med en mycket nära vän för några dagar sedan. Hon har precis som jag varit sjuk i cancer. Hon hade en hjärntumör och har fått flera bestående problem pga sjukdommen och medicinerna.Hon har svårt med rörligheten i vänstra delen av kroppen och har svårt att gå längre sträckor, hon har ständig tinitus fått nedsatt hörsel,problem med astma och tar än idag mediciner pga sin tidigare sjukdom. På grund av sin sjukdom är det farligt för henne att bli gravid och hon är för sjuk för att kunna adoptera. Hon berättade för mig om hur hennes pappa en dag för någon vecka sedan sagt att han skulle kunna erbjuda henne hans ben och kropp så att hon också kunde få röra sig som honom.

Då hade hon sagt: Varför skulle jag vilja ha din kropp? Jag vill vara jag och jag vill definitivt inte bli man! Å dina handeksem skulle jag verkligen inte vilja ha. Nä jag är mycket hellre mig själv med mina egna problem och brister än att vara du för om jag inte hade detta skulle ju jag inte vara jag. Men sa pappan - finns det verkligen ingen du skulle vilja vara? Någon med pengar och makt? Elller någon med en kropp som är rörlig? När verkligen inte svarade min vän. Pappan sa då att han gärna skulle vilja byta liv med en av hans bästa vänner. Men då sa min vän att då skulle du ju behöva vara gift med hans fru. Nä usch det vill jag inte: Men sa min vän - du kan ju inte välja vilka delar du vill ha - du måste ju ta hela personen. Först då insåg pappan att det inte fanns någon annan han ville vara än just sig själv,med allt vad det innebär.

Jag blev jätterörd av denna berättelse för den visade för mig att det handlar om att respektera sig själv och att vara stolt över vem man är - oavsett problemen som man har. För om man inte hade de problem och de erfarenheter man har är man ju inte sig själv utan någon annan som man inte känner. Våra erfarenheter och den längtan vi känner
    som andra kanske inte "hinner" få är ju något som gör oss till de människor vi är.

Våra blivande barn kommer att bli så älskade!

All lycka till alla och oceaner av kramar!

• Anonym (midsommar-MF)
    Anonym (MA jag med!) skrev 2010-06-30 19:35:00 följande:
    Hejsan,
    Jag har precis blött ut mitt MF och har nu mens för första gången efter MF. Jag fick ÄL under tiden som jag blödde ut mitt MF.. så kör på! Vi kunde inte köra på eftersom jag inte får bli gravid förrän vaccinet mot röda hund slutat verka (annars kan fostret bli missbildat)
    kramar!
    Oj, medan du blödde alltså?? Då antar jag att du blödde ganska länge?

Vad fint du berättade om din vän och dennes pappa, nästan så man blir lite rörd...
    Kram på dig!
  • Anonym (MA jag med!)
    Anonym (midsommar-MF) skrev 2010-06-30 20:48:38 följande:
    Oj, medan du blödde alltså?? Då antar jag att du blödde ganska länge?

Vad fint du berättade om din vän och dennes pappa, nästan så man blir lite rörd...
    Kram på dig!
    Japp, japp under tiden. Fast det var mycket lite kvar då. Jag blödde inte alls så mycket utan bara lite varje dag (mindre än en vanlig mens).

kram på dig!
  • Anonym (ledsen)
    sommarbebis 2010 skrev 2010-06-30 21:01:58 följande:
    Är det nån som närmar sig BIM eller ÄL nu?
    BMI nästa vecka...tror jag. Fast ingen lär ha fasnat denna gång heller....fast vi "legat i"
  • airamanna
    737 dagar skrev 2010-06-30 14:46:22 följande:
    Jag har inte läst hela tråden.. men vill fråga en sak. Ni som fått MA, har era symptom försvunnit under tiden?
    Inte så jag märkte det då, men när det blev konstaterat så kan jag nog i efterhand se att de minskade något, men de var absolut inte borta. Sen varierar väl symptomen när man är gravid med, så det var inget jag tänkte på.

sen hade jag inte så många symptom, var "bara" välidigt trött och hade ont i brösten.
Svar på tråden Missed abort