• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068
    GRATTIS födelsedagsbarnen

Min lilla har varit magsjuk sen i söndags, hon varit lite slö idag så jag har varit på väg flera gånger att ringa östra för att se om vi borde åka in. Men eftersom hon varit "pigg" emellanåt så får det mig att vänta. JOBBIGT!!
  • Pemberly

Jag har just fått veta att jag åkt på min andra urinvägsinfektion under graviditeten, känns lite jobbigt, hoppas det inte blir fler. Jag lämnade ett urinprov i förra veckan på mvc eftersom jag haft lite symptom. Snabbtestet visade inget men de skickade på odling och idag fick jag veta att odlingen visade bakterier, så nu blir det en ny antibiotikakur.

• IdaVi

Tack tjejer!

Jelina: Usch, stackars tjej. Hoppas hon kryar på sig snart. Min dotter är också sjuk. Har haft feber sen i måndags, men är bara lite mer seg än vanligt. Verkar inte så sjuk för övrigt.

trifolium: Usch, inget kul alls ju! Jag har bara haft UVI en gång i livet och då kissade jag blod. Aj aj!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • Mrs Sara

Trifolium: Aj , det lät inte roligt. Hoppas att det snart ger med sig.

Igår tror jag att jag kände pyret för första gången, två gånger som kittlade det till i magen {#lang_emotions_heart}

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • melina80

vad kul sara,, jag ligger helt stilla o försöker känna nåt, men inte.
    jag väntar med spänning på att känna nåt.

får inte upp mitt järn, ligger med jätte huvudvärk o är såå trött.

nån som har nåt tips på mat med mycket järn i?

• Pemberly

Ja, urinvägsinfektion är inte roligt alls. Jag hoppas verkligen den går över snart.

Så härligt att du kännt pyret röra sig Mrs Sara. Jag har också försökt känna efter men känner inget alls.
  • IdaVi

Mrs Sara: Vad härligt att du känt pyret! Det är en häftig känsla! Jag är lite osäker, men kan också ha känt något. Som en liten fisksprattel. Eller kanske gaser?!

natta: Har du testat Blutsaft som finns på t.ex hälsokostaffärer? Annars är det väl broccoli, leverpastej och konstig mat som jag inte gillar Du får surfa lite på det.

Ha en trevlig Valborg tjejer! Kram på er och era små där inne i magarna!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

JAG ÄR SÅ UPPRÖRD OCH ARG JUST NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Som ni kanske läst tidigare så har jag ju blivit sjukskriven så jag är hemma i några veckor och vilar. Så idag ringde min chef och sa att alla (ca 20st) får förlängt efter juli på fabriken, ALLA UTOM JAG OCH EN TJEJ TILL SOM OCKSÅ ÄR GRAVID!!!!
    Han sa det som att det var bara så naturligt...jäkla gubbe!!!!
    Jag sa bara jaha. Så när jag lade på så hade jag lust att storgråta, men tog mig samman. Ringde direkt till  min fack-avdelning och frågade om de FÅR göra så, är inte det diskriminering!??   Visst jag kanske inte kommer kunna jobba så mycket i typ september men ändå. Detta påverkar ju också min föräldrapeng, för den grundar sig väl på heltidsarbete i minst 6 månader.  Och innan detta jobbet så jobbade jag timvik på ett lunchställe.
    Facket skulle kolla upp detta och höra av sig på måndag.

VAD TYCKER NI OM DETTA OCH VAD HADE NI GJORT??????????????????????  

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF