• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • IdaVi

Ewa: Fy vad dåligt!! Jag förstår att du är upprörd och besviken!! Jag hade också kontaktat facket och tagit reda på om man verkligen får göra så! Hoppas dom kan hjälpa dig, det är ju i såna här fall man är i behov av just facket.
    Jag är tyvärr dålig på hur det funkar med SGI och hur den räknas ut. Du får kolla med FK, jag har haft en del telefonkontakt med dom och de har varit jättebra att prata med.

Hoppas det löser sig på bästa sätt!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Glittran

Ewa: Jättetrist när du blir behandlad så!
    Det finns ju regler på att man inte får diskriminera gravida, hade du haft en fast anställning hade du säkert kunna bestrida en uppsägning.

Jag vet inte vad som gäller för tidsbegränsade anställningar, bra att du kontaktade facket. Tyvärr misstänker man ju att det är lättare att göra såna här fulingar när det inte gäller fasta tjänster.

• Pemberly

Ewa, usch så dåligt av ditt jobb. Bra att du kontaktat facket. Jag vet att man inte får säga upp folk pga att de är gravida. Men om du hade en tidsbegränsad anställning och de väljer att inte förlänga den så vet jag inte vad som gäller, men det kollar ju ditt fackförbund upp.

• Mrs Sara

Ewa: Så himla dåligt gjort av chefen, bra att du kontaktade facket, det hade jag också gjort!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

TACK för ert stöd!!!
    Jag har tänkt så mycket på det här, och blir både ledsen och arg. Känns så nedväderande att inte få förlängt pga graviditeten.  Så länge jag och min sambo kämpat för att bli med barn och så glada vi är för bebisen i magen. Och så får man ett sånt här slag emot sig, känns så ledsamt.  Så på ett sätt känns det som att jag aldrig vill komma tillbaka och jobba där igen, särskilt när man inte känner sig välkommen. Samtidigt känner jag att jag kommer att strida hårt för att jag också ska få  förlängt till siste september som alla andra. Har faktiskt bestämt mig för att inte ge mig förrän de gått med på det!!!!
    Jag ska jäklar mig visa dom att jag kan bli arg!! Morr!!

• IdaVi

Ewa: Det är bra, på dom bara!!!

Nån mer som har ganska mycket ont i blygdbenet? Det känns som någon stått och  bankat med något hårt på mitt blygdben. Är öm där hela tiden. Hoppas inte det blir värre, men risken finns väl antar jag?!

Ska snart åka till Söderköping med grannen och hennes dotter. Kolla lite på Villervallakläder till Ida och kanske ta en liten glass

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

Tänkte bara säga att chefen ringde mig idag och sa att det blivit ett missförstånd om när jag skulle föda och att jag fick förlängt till siste september om jag ville.
    Han lät allt lite nervös så jag tror nog inte alls det blivit en missförstånd utan att dom antagligen gjorde ett försök att bli av med en gravid. Men härligt nu iallafall.

• Pemberly

Härligt att det löste sig med jobbet Ewa!

Lena 74: Jag har också haft ont i blygdbenet ibland de senaste dagarna, men bara korta stunder. Jag har oftare ont nere i ryggen mot svanskotan på eftermiddagen och kvällen. I mogon ska jag på ett informationsmöte med en sjukgymnast på min barnmorskemottagning. Jag hoppas få lite bra tips på hur jag kan förebygga att det blir värre.   
  • Ewa

Ja det var gott att det löste sig med jobbet.
    Nu till en helt annan grej.....
    BARNVAGN!!!

Vi har börjat fundera lite på det här med vagn, vad vill vi ha?!!! Ingen aning!!
    Får väl åka till olika ställen och provköra antar jag.
    Hur tänker ni andra, nytt eller begagnat, vilken sort osv osv??????
    Jag vill gärna ha tips på bra och dåliga vagnar om nån har det. 

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF