• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Mrs Sara

lilltotten: Grattis till rul. Har mitt nästa vecka och längtar som bara den men samtidigt så är jag lite små nervös.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • lilltotten

Mrs sara:jag var åxå nervös innan :) det hör la TILL ANTAR JA

• Mrs Sara

lilltotten: det tror jag också att det gör! Känner av pyret nästan varje dag nu och det borde vara ett gott tecken

• Ewa

Natta80gbg: Grattis till lyckat ul och till pojken.
    Lilltotten: Grattis till dig också.

Jag ska på ultraljud nästa tisdag och är så nyfiken och samtidigt lite nervös, hoppas ju att allt är okej. Jag vet inte om dom säger könet på barnet där, men jag vill inte veta nu, det får bli en överraskning senare!

Idag var första dagen på jobbet efter 4 veckor sjukskrivning, det kändes okej  så jag hoppas att det går bra i fortsättningen också. Är mycket piggare så järnvärdet har gått upp och ingen dagligen huvudvärk mer, det är så skönt att slippa.

• Pemberly

Nu är jag tillbaka efter en veckas resa. Trevligt att höra att två av er gjort ultraljud. Jag har tid för ultraljud på torsdag nästa vecka. Det ska bli spännande.

• Mrs Sara

Idag har jag varit på sjukgymnastik och sjukgymnasten såg att höger fog? drog iväg innan vänster när jag böjer mig framåt. Vänster ben fick hon i 70 grader medans höger bara var i 60 grader. Så det är pga de här sakerna jag har så ont.
    Nu har jag mer ont än innan jag var dit.
    På måndag börjar jag med vattengympa för gravida. Hon trodde att det kunde hjälpa. Jag har även sjukskrivit mig torsdag, fredag och lördag, hon tyckte att jag skulle ta det lugnt.

trifolium: Välkommen hem!

• IdaVi

Mrs Sara: Hoppas vattengympan gör susen. Jag ska börja i augusti. Så skönt att känna sig viktlös i vattnet. Speciellt de sista veckorna, då man är som en flodhäst

Jag ska på RUL nästa onsdag, så det är ett tag kvar. Ska be dom ta ett blodprov och kolla blodvärdet också, eftersom jag inte ska till BM på rutinkontroll förrän vecka 26. Känns väldigt långt mellan inskrivningen och vecka 26 och jag är rädd att blodvärdet ska ha sjunkit. Men jag mår iofs bra.

Lycka till med alla ultraljud! Hoppas ni får fina bilder på era småttingar!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Pemberly

Jag planerar också att börja med vattengympa, jag tror det är jättebra. Jag har anmält mig till en kurs som har vattengympa för gravida kombinerat med profylaxkurs. Den börjar i juli.

• Mrs Sara

Igår var jag på vattengympan och det var riktigt skönt, som Lena skrev så var det riktigt skönt att känna sig viktlös, men jobbigt när det var dags att kliva upp. Då kändes det som att jag vägde bly

• IdaVi

trifolium: Häftigt! Undrar om ni får profylaxa i vattnet?!

Mrs Sara: Visst känner man sig som en koloss när man kliver ur vattnet sen!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF