• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Ewa

Å så kul att höra om fler lyckade ultraljud!!!!

Mrs Sara: Min moderkaka ligger också i framvägg så jag har inte kännt nåt än. Barnmorskan sa att om moderkakan ligger framför så känner man bebisen ofta lite senare.  Men jag väntar å längtar verkligen!!

• IdaVi

trifolium: Vad skönt, grattis!

Ewa: Min moderkaka låg också i framvägg sist och jag kände nog inte förrän runt vecka 22-23 nån gång.

De ringde och bokade om tiden för UL till torsdag. Pratade med min man som sa att det var ok. Men jag är på tjänsteresa då så jag måste ringa och ändra tid imorgon bitti. Hoppas inte det blir senare, jag vill se pyret snart!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Ewa: Jag har känt som ett virvell i magen några få gånger så jag vet inte om det är bebisen eller vad det är. Men jag längtar tills man känner riktigt sparkar.

Lena: Hoppas att du får en tid snabbt

Jag var hos läkaren igår för mina fogar, så nu är jag sjukskriven tom 14/6 till att börja med.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Mrs Sara: Får vänta en vecka extra. Typiskt!
    Trist med foglossningen. Hoppas det blir bättre när du får vila lite.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Ewa

Lena 74: Jaha, bra att veta att det kan dröja lite till.

Mrs Sara: Ja man vet ju inte vad man väntar på att känna, men man kanske bara vet när det väl känns.
    Hoppas du mår bättre efter lite vila.

• Jelina068

Idag var vi på RUL och allt såg bra ut. BM sa redan innan att eftersom det är IVF så ändrar vi inte BF datum för ni har redan fått ett. På UL-uträkningen var bebisen en dag "Yngre" så om det inte varit IVF så hade dom flytat BF till 26/10.

Jag går upp så mycket i vikt att jag är rädd för att få havandeskapsförgiftning som jag hade med första tjejen, men det får tiden utvisa. Allt såg ju bra ut nu med lill*n i magen iallafall.

• Mrs Sara

Lena: Så typiskt

Jelina: Grattis!

Jag försöker att vila så mycket det bara går men smärtan blir bara värre för varje dag som går tyvärr

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Piken

Jelina: Vad skumt det här med ivf, är själv äntligen gravid med hjälp av ivf. Jag trodde oxå att man inte flyttade bf då man med säkerhet vet när ägget befruktats osv. Man när vi var på rul så flyttade man fram mig med hela 6 dagar, jag frågade två gånger hur det kom sig men fick bara till svar att så gör man om fostret mäter så.  

Det är roligt att läsa om er allas rul och sparkar!

• Jelina068
    Piken skrev 2010-05-29 07:54:19 följande:
    Jelina: Vad skumt det här med ivf, är själv äntligen gravid med hjälp av ivf. Jag trodde oxå att man inte flyttade bf då man med säkerhet vet när ägget befruktats osv. Man när vi var på rul så flyttade man fram mig med hela 6 dagar, jag frågade två gånger hur det kom sig men fick bara till svar att så gör man om fostret mäter så.  Det är roligt att läsa om er allas rul och sparkar!
    Med vår första tjej så flyttades BF med två dagar, det kändes surt tyckte jag eftersom man vet exakt när det blev till. Så att bli flyttad 6 dagar kan inte vara roligt. OCH hur blir det sen om du går över tiden? Man får väl bara gå över max 3 veckor, det blir ju nästan 4 för dig då... Måste ju finnas en anledning till att man inte ändrar BF tycker jag.
    Hör med din BM på mvc.
  • Frozen

Jag lyckades övertala min BM om att ändra datumet efter mina beräkningar eftersom hon räknat fel enligt mig på 5 dagar då hon inte räknade från befruktning utan från FET datumet och vi hade en balstocyst. Och hon sa också att man inte ändrar datum vi RUL, så jag tycker det är märkligt att de gjorde det på dig Piken. Mätningar i v17-20 eller nåt ger ändå en felmarginal på +/- 7-10 dagar, så jag fattar inte varför de envisas...
    Jag har rul först om en vecka och hade säkert fått rul datum den här veckan egentligen om min BM hade räknat rätt från början....Men nu har vi det att se fram emot

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF