• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Pemberly

Enligt rul skulle beräknad förlossning vara 22/10. Jag vet inte än om min barnmorska kommer att flytta beräknat datum. Om hon vill göra det så kommer jag inte att protestera eftersom rul gav ett tidigare datum, så då slipper jag ju gå så länge över tiden innan de sätter igång mig om det skulle behövas. Det är ju värre om det är åt andra hållet, då förstår jag att man vill hålla sig till det korrekta datumet.

• Glittran

Var på UL i måndags. Moderkakan låg i framvägg hos mig också, men jag känner bebisen när den sparkar nedanför den (den gillar att trampa på urinblåsan). Kände faktiskt även när den sparkade mot moderkakan på UL.

• Ewa

Jag tror jag kände en bebisspark för första gången igår!!!
    Underbart!!!

• Mrs Sara

Ewa: Så underbart!

Jag känner tyvärr inte nånting, har känt ett virvel några gånger, men om jag tittar på magen så ser jag att den rör på sig

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Ewa

Jag gick hem från jobbet idag efter att jag nästan svimmat (tror jag, har aldrig svimmat men kan tänka att det skulle kännas så).  Helt plötsligt så blev benen helt svaga, blev lite illamående och var tvungen att sätta mig ner. Mådde verkligen jätte-dåligt, nästan så att jag blev rädd. Var så svag och lite skakig. Satt ner en lång stund och när jag kände mig lite bättre så åkte jag hem och vilade. Fick ont i huvudet efteråt också.
    Kände inte för att kämpa vidare på jobbet utan jag tänker bara på att jag och bebisen ska må bra.
    Pratade sen med nån som nämnde att det kunde varit ett blodtrycksfall.
    Är det nån av er andra som kännt nåt liknande????
    Jag vet att jag har lågt blodtryck i vanliga fall, men har aldrig upplevt detta. Usch!!!

• Glittran

Eva: Det blev så för mig en gång på jobbet när jag stod upp på ett möte i ett kvavt rum, efter en dryg halvtimme började det susa i öronen och flimra för ögonen. Jag gick ut ur rummet och satte mig ner på mitt rum, då gick det över, men lite ont i huvudet hade jag efteråt.

• IdaVi

Härligt med första bebiskickarna! Men mindre roligt med svimningsattacker! Jag kan också bli lite yr ibland, speciellt när jag reser mig upp för fort. Men jag har aldrig haft lågt blodtryck, däremot högt.

På onsdag nästa vecka ska vi äntligen på RUL efter att fått senarelägga den. Längtar efter att få se den lille på bild igen. Jag känner ganska mycket rörelser, speciellt om jag ligger ner och känner efter. Ligger jag på mage så känner jag massor . Och så verkar den komma igång av choklad!

Önskar alla en mysig helg! Vår plan var att åka till Stockholm fre-sön och på 40-årsfest imorgon. Men Ida hade 39,5 graders feber imorse så det kanske skiter sig. Typiskt, nu när jag äntligen frisknat till

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Ewa: Jobbigt med svimmningsattacker, låter nästan som att du fick ett blodtrycksfall. Be din barnmorska kolla ditt blodtryck när du ska dit nästa gång.

Lena: Hoppas att Ida blir frisk så att ni kan åka.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Jelina068

Ewa, kanske det kan ha varit ett blodsocker fall?? Tror min svägerska förklarade det lite som du gjorde. Var du stressad när det hände? För nåt liknande hände mig men jag blev illamående, yr å darrig och det berodde på att jag stressade upp mig på jobbet när det blev mycket.

• Ewa

Kände mig inte så stressad, men man vet ju inte hur kroppen reagerar just nu.
    Fick en liten tendens till att känna så igen på jobbet imorses. Inte kul.
    Så jag ska vara på en annan avdelning där jag kan sitta ner och arbeta ett par dagar.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF