Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-04-12 17:52:22 följande:
    oj herregud! jag minns nog att jag läst det, att hon födde hemma på sovrumsgolvet, men inte att det med grävskopa ner från balkongen, hahaha, ja herregud. grattis till din vän :D hoppas både mamma o bebis mår bra!
    ok, visste inte om det stått i nån tidning, det var förra veckan..
    Men de mår bra iaf .-) mamman föddes själv på soffan i vardagsrummet när hon kom till världen haha!
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-12 18:05:05 följande:
    nä alltså jag menade att jag läst det härinne i våran tråd! :)haha åh herregud hoppas man slipper det. jag vill gärna vara på BB i "säkra" händer och mask att andas i ;);)
    haha ok, ja jag läste lite snabbt, och sen kom jag på att det vore ju konstigt om du läst det i en tidning som bor där borta, haha. Jaja, man är inte riktigt snabb just nu..
  • SweetLilly

jag kommenterade inte profil bilden men jag kan göra det nu; Superfint!

• SweetLilly

Morrn morrn tjejer!

Idag är det MVC som gäller! Mäta sf-måttet första gången! Spännande! och vet ni, igår kväll när jag låg och läste började det buffla runt lite sådär det brukar, så jag la handen på för att få känna, och då kom den första REJÄLA sparken mot handen! Jag blev så glad Äntligen en riktig spark och inte bara rörelser!

Jag har facebook, vill nån ha mig med där så inboxa !

• SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-13 10:31:09 följande:
    Morrn! Åh mysigt med sparkar :) Grattis! Min har varit mindre aktiv nu den senaste veckan. Är lite oroande men det är ju inte så att h*n inte rör sig alls, men jag blev lite bortskämd förra veckan och veckan dessförinnan då bebben sprattlade rundor därinne nästan konstant hela dygnet hehe.Lycka till på MVC. Du får berätta sf måttet här sen :D så spännande :D
    Ja det har gått i peridor, men nu verkar det vara fart, det pickar lite runt naveln nu med

Såkalrt kommer jag skriva måttet
  • SweetLilly

Jag tror att av alla metoder som finns för att minska smärtan och oron vid förlossningen, så är det inte alla som passar alla. Vissa vill ha det ena, andra det andra. Jag tror att olika metoder tar olika ochkså på olika individer, det finns inget man kan säga bu eller bä till..

alla får göra sina val..

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-13 12:23:42 följande:
    självklart e det så  men har man gått igenom en förlossning så har man ju ett litet hum om vad som väntar, men helt klart att det som inte funkar för mig kanske funkar utmärkt för ngn annan....å som sagt, jag va 20 år å vettskrämd...har du bestämt dig än?
    bestämt..? jag ska ha snitt så jag får ryggbedövning oavsätt
  • SweetLilly

Nu är jag hemma igen! oj vilka tesultat på proverna jag fick, sist hade jag lågt blodtryck, blodvärdet hade sjunkt och allt det men nu så;

Blodvärde; 140
    Blocksocker 6,2
    Blodtryck 120/70
    och så Sf-mått 25cm, dvs i övre gränsen på kurvan så jag har en rejäl livmoder

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-13 15:12:54 följande:
    Haha, tesultat. Tycker om den effektiviseringen :)
    haha ja jag såg dte inte ens själv, haha ja, min hjärna ville väl förkorta det hela haha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10