Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-05-30 19:42:42 följande:
    ja asså för mig så e det samma sak som mord, men men det e jag det.
    jo det är klart, ett liv är ju ett liv, speciellt i v22. men det händer så mycket sjuka saker man inte kan göra nåt åt, så jag orkar inte bli arg på allt..

Läste du om den asiatiska paret som svultit sitt barn till döds för att de spelade dataspel ist? så jäkla sjukt.
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-30 19:47:28 följande:
    jo du har rätt, man kan ju inte irritera sig på allt...suck, men när det kommer till barn å djur så tänder jag till på alla hundra. jag har hört talas om detta ja, såå sjukt!! grr....
    ja barn och djur är ju så oskyldiga och försvarslösa. Folk som behandlar de illa har ju en skruv lös så är dte ju bara.

Nu ska vi montera garderober, du får ha en fin kväll, försök att inte tänka på dumma människor nu
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 07:52:58 följande:
    ?Om du inte vill att någon ska hoppa på dig så låt bli att hoppa på andra. Om du vill att andra ska förstå dina val istället för att ifrågasätta dem så försök förstå andras val istället för att ifårgasätta dem!Du vet ingeting om vad jag tänker klä mitt barn i för kläder för du har inte brytt dig om att fråga hur jag tänker kring den saken. Däremot har jag frågat dig hur du tänker kring den saken och försökt förstå dig. Du har ibland reagerat som om det var ett påhopp från min sida. Att jag kritiserar dig för dina val. Det gör jag inte. Jag försöker förstå dem. Förstår du skillnaden?
    jag reagerade på detta med, kära leken, man lägger inte såna kommentarer om nån som kan läsa dem sen, det känns..konstigt.
  • SweetLilly
    SweetLilly skrev 2010-05-31 10:05:33 följande:
    jag reagerade på detta med, kära leken, man lägger inte såna kommentarer om nån som kan läsa dem sen, det känns..konstigt.
    nu vill jag påpeka att jag bara reagerade, inte hakde upp mig eller vill riva upp nåt. Bara att vi är så många här inne att vi kan inte säga/skriva hur som helst, vi måste respektera varandra och våra val.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 10:22:56 följande:
    Jag hoppas att alla här inne kan respektera varandra och hellre försöka förstå varandras val än kritisera dem!
    ja det vill jag med.. blir så tråkig stämning annars..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-31 10:40:30 följande:
    Sweetlilydu e en god tjej med hjärtat på rätt ställe...därför gav jag dig ett hjärta..:)
    tack pregga!

Nu lägger vi könsdiskutionen åt sidan.

Hoppas ni alla har lika härligt väder som jag! soool! Underbart är det. Syrenen blommar nu också!

men i natt hände nåt skumt... jag började må illa, fick frossa och det bubblade i magen. Jag trodde jag skulle åka på magsjuka eller matförgiftning eller nåt liknande, men jag  fick flåsat och sitta på toa (utan resultat) i nån timme, sen var jag så slut att jag somnade tillslut. Men när jag vaknade mådde jag som vanligt.
    Hur skumt som helst.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 11:09:22 följande:
    Ja det låter superskumt. Hoppas inte det kommer tillbaka. Underbart med blommande syren. Våra borde dock beskäras men det har inte blivit av. Får ta itu med det nästa år haha. Eller när beskär man syrener? Våren eller hösten?
    hm.. det vet jag faktiskt inte. Maken kapade ner dem för några år sedan, och de borde få den behandlingen igen, men jag kommer inte ihåg när på året det var. De blommade iaf inte året efter men 2 år efter var det full fart igen, så mycket vet jag
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 11:15:49 följande:
    Haha, jag tack för den infon iaf. Får ta hjälp av google. Det lär ju inte vara nu under blomningen iaf. Tror inte våra är klippta på många år. Vi har ju bara bott i huset i 1,5 år så det är inte alltid så lätt att veta :)
    ja google är bra

nej när man inte bott så länge vet man ju inte när saker och ting ha gjorts innan! Jag har bott här i 3 år, maken 6år, så han har lite bättre koll än mig iaf, hehe.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 11:39:34 följande:
    Åhhh det pirrar i hela kroppen! Fatta att vi snart ska ha barn. Drömmer varje natt om det lilla knyttet och min kära man. De går tillsammans, han bär vårt barn i en bärsjal. De är så fina där de går och han ser så lycklig ut. Underbar dröm är det :) Ibland varvas den drömmen om en annan där vår lilla familj befinner sig på BB. Trollet har precis tittat ut och vi får se det för första gången. Även i den drömmen håller min man i vårt barn som skriker lite. Jag känner sån kärlek :)
    Ja visst är det helt fantastiskt! Jag och maken brukar ibland bara ligga och le mot varandra, det är en härlig känlsa. Visst komemr mycket bli jobbigt, men att få vara med om detta mirakel kommer nog väga upp det

Ang syrénerna så blommar våra buskar varje år, men de är på tok för vildvuxna, de är nog över 3m nu...
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 12:22:52 följande:
    Visst kommer det bli massa jobb och säkert en del konflikter att lösa men massa mys med! Gäller att njuta av tiden nu med så man inte bara går runt och väntar. Det är ganska gött nu med!
    Ja man ska verkligen njuta. Det ska man göra i livets alla skeden. Man ska ta till vara på stunden, carpe diem
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10