Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-05-31 13:02:17 följande:
    Det där är så himla svårt ibland när alla, till synes, måsten hopar sig. Vad har du för tips på att fånga dagen?
    Jag brukar bara hitta små saker som gör att jag mår gott. Lyssna på träden eller fågelkvitter. Eller så kommer en bra låt upp på radion, och då stannar jag upp och bara fångar upp känslan den ger mig.

Att bara stanna upp när det är som stressigast och ta ett djupt andetag och fråga sig om man faktiskt behöver stressa..
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 13:10:26 följande:
    Så där gör jag med. Försöker glädjas åt tulpanerna som faktiskt överlevt bland all kirskål i rabbaterna jag ännu inte hunnit ta mig an. Åsså kärleken som lagar middag åt mig varje dag. Det är helt underbart och jag blir så lycklig varje dag jag kommer hem från jobbet. I morse var det underbart att det inte blåste motvind när jag cyklade till bussen :)
    precis! man får vända allt som man först kan se som negativt till nåt positivt! man skapar sin egen värld på det viset.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 13:20:09 följande:
    mmmm, jag tycker om min värld. Min kära familj och mina väldoftande syrener :)
    hihi, ja man får ta de ljusa punkterna så de lyser upp skuggpartierna
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-31 13:37:40 följande:
    Ja idag finns inga tvätthögar, diskbaljor eller gräs som hunden släpat in. Mannen är alltid tacksam, glad och villig. Jag kommer må så bra som jag gör idag under resten av graviditeten också samt att jag jag kommer fortsätta älska morötter även efter trollet tittat ut :) Haha, vi får väl se ;)
    ja man kan iaf försöka att intala sig det mesta
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-05-31 18:10:35 följande:
    pregga: nej det dära som kändes inifrån och uppåt har jag fått känna på tidigare ;)Men detta kändes annorlunda, exakt som om blygdbenet höll på att klyvas på mitten!verkligen hemskt......
    troligen fogen! Jag känner av den ibland också, riktigt obehagligt är det!
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-31 20:19:29 följande:
    sant, kanske lika bra att bita ihop å låta henne komma...finns ju många andra att prata med. tack stumpan, söt e du Ngn annan som får ont i mellangärdet när ni sätter er tex på toaletten, eller ska gå upp ur sängen? eller kan få en brännande känsla i ena sidan? typ..hugger till sen bränns det? funderar på om det e lilleman som trycker på ngt annat organ?
     Ja jag får ont när jag sitter, eller det är obehagligt mest. Det är ju livmodern också som trycker uppåt nu.
    Sen har jag väldigt mycket brännande och ömmande fläckar, men det har med sjukdomen också att göra så det är svårt att skilja på vad som är vad
  • SweetLilly
    knyzzel skrev 2010-05-31 21:49:35 följande:
    hej hej alla glada & arga (tänker på Preggas senaste inlägg... hahahahaha)Jo, smärtan känner jag till. Vår lill-prins sparkar så att jag ibland viker mig dubbelt. Så illa e d. Ibland så måste jag lägga mig ner för att få luft ordentligt (får jag för mig i alla fall). Lite läskigt. Jag börjar känna mig lite smått stressad över d här med mitt snitt... Jag har inte fått någon tid hos läkaren för att kunna bestämma ett datum än å jag har bara 65 dagar kvar nu! STRESSSSSSSSSS
    ja det är samma här. jaghar tid hos narkosen den 14 juli då det ska finnas ett bestämt datum enligt journalerna. men det finns ingen läkartid eller ens skrivet om vem som ska bestämma. Det är inte så kul.
  • SweetLilly

jaaaag bliiir gaaaleeeeen! Jag ick ju hem kallelse til nakosläkarna den 14 juli. Då är jag i v36. Enligt min journal så ska nakosen träffa mig när jag har beviljat snitt så de kan prata bedövning med mig. Men jag har ju inget beslut...
    Sså min BM bad ju mig ringa antenatalen för att be om en läkartid så att de kan ta ett beslut. Men jag har ju redan varit hos en läkare??
    Nu när jag ringer blir den personen väldigt förvånad och säger att detta skulla min BM ha ringt runt och fixat, det är hennes jobb, inte mitt.
    men denna personen tittar iaf runt i mina journaler och remusspapper, och nu står jag inte ens under nån behandlingsplan för snitt?? Även fast jag har inbokade UL och remiss till nakosen finns inget plan för beviljande. GALET. Denna personen jag pratade med var väldigt förvirrad också och förstog att jag var nervös.

Men hon skulle iaf ge min apapper till en sekreterare som skulle lägga det i högen för snittkonferenserna iaf. Mm..undra när nästa är tänker jag.

Ska skälla lite på min BM på fredag då hon håller i föräldrakursen den gången. Nu får de fan fixa detta, man ska inte behöva gå runt och jaga folk och vara nervös.

Jag ska föda barn för fan! (ursäkta språket )

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-01 15:23:21 följande:
    *skrattar högt* ja för fa* du ska ju föda barn!!!! haha nu får dom ju skärpa sig...asså det låter mkt dåligt av din Bm i mina öron, men jag kan ju säja det att skillnaden nu å när jag väntade dottern  e helt  annorlunda. När jag väntade lillan så hade man tätare kontakt, mer kontroller,tidigare lyssnade man på bebis,å mkt annat. nu går man 1 gng varannan mån typ. DÅLIGT! sen ingen koll på varken GS eller uvi. å som jag nu förstått så kollar dom inte ens efter GBS om man inte ber om det själv, så hur många går inte då med det utan att veta om?! USELT.
    Ja fast på min MVC har jag gått väldigt ofta faktiskt och de har bra koll på UVI och så, men inga prover på GBS..

men de har bollat runt mig tillräckligt, nu ska jag ha ett beslut så är det bara.
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-06-01 16:40:26 följande:
    sweetlilly: usch och fy vilket slarv! Hoppas du skäller på henne som du sa hehe. Någon ordning får det faktiskt vara, varför ska man alltid behöva sköta allt själv?? Lycka till med allt, förstår att det känns jobbigt. Kramar
    Tack ja man tycker ju att såna här saker ska gå enligt nån slags mall och rutin, det är ju rätt viktiga saker det handlar om!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10