Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-06-01 17:29:49 följande:
    Tycker verkligen synd om dej.... Jag har inte heller fått någont tid till läkare för att bestämma snittdatum. Känns lite stressat minst sagt
    Ja det är konstigt att de inte kan bestämma sånt här tidigare? Hoppas du får ditt snart också!
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-02 10:58:58 följande:
    Tur att man ska till Bm imon, tycker det bränner liite när jag kissar nu-SUCK!

nåja, en sak till....har ju typ blött näsblod under hela graviditeten då jag snytit mig men nu de 2 sista dagarna så har det tilltagit, ngn mer som blöder näsblod?
    jupp litte titt som tätt. Men inga mängder bara så det blöder till lite.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-03 07:53:57 följande:
    God morgon!
    Ikväll ska vi till Gbg och gå på reggeakonsert ikväll :) Det ska bli supermys.

Vecka 30 idag.
    Coolt! Ha så skoj!

ja i helgen går jag in i v32, det känns så nära nu! och tiden rusar på och jag är så stressad med det här med snittet som inte verkar gå så smidigt. Hoppas det löser sig snart.

Imorogn är dte dags för föräldrakursen igen, ska bli skoj, det är min BM som håller i det då, och då ska jag snacka med henne om snittet och att hon måste se till att det löser sig.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-03 10:29:57 följande:
    Haha, Ja det ska bli skoj att hitta på nåt. Inte bara vara hemma :)

Det går undan nu. v32 alltså! Hoppas det löser sig med snittet snart. Vi har 3,5 vecka kvar till vårt UL då vi får reda på om det blir snitt eller om vi får chansen att försöka föda vaginalt.

Vi har inte tid på föräldrakurs förrän i Juli :( Men jag läser massa böcker så länge :)
    ja det där med böcker..hu, jag tror jag har läst mina 7 ggr om!
  • SweetLilly

ÄSCH, tog just första fästningen.. förra året hade jag runt 15 st, tappade räkningen där ett tag, hoppas på färre i år.. Katterna drar ju in så mycket så det är svårt att värja sig..

Tänker på Pyret sen också, men i början så kommer endå inte katterna vara i närhetenav säng och vagn, men endå. När man sitter i soffan och sådär kan de ju krypa upp nåt..blä.

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-03 13:15:09 följande:
    Men fy va HEMSKT!!! jag har en jättefobi för fästingar å huvud lus...hade fått racha...
    ja de är vidriga..sen att de kan ha massa sjukdomar gör  ju inte saken bättre!! Vi har himla mycket rådjur och älg här så det är väl de som drar hit dem, sen tar katterna med sig det in..brr..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-03 16:35:08 följande:
    För er som ska föda på Östra sjukhuset kan jag tala om att dom fr tors som idag å 3 torsdagar framåt så har dom öppet hur för studiebesök på BB.
    klart så ska vi dit, å tydligen så har dom byggt om hela BB så allt e helt nytt sen 1 år tillbax....
    ja vi har funderat på att åka, men vet inte hur mycket som visas från spec.bb?
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-03 18:50:22 följande:
    ok, mja det vet inte jag heller faktiskt, men det blir la nästa tors här :)
    få se då om vi syns
  • SweetLilly

Nyss hemkommen från andra träffen på föräldrakursen! Idag pratades det förlossning, intressant, men kändes inte aktuellt för mig då jag är HELT inställd på snitt. Men den filmen skulle vi få se nästa gång.

Pratade då även med min BM, och hon sa att detta var väldigt ovanligt struligt med mitt snitt. Såhär brukar det aldrig gå till sa hon! Men jag har fått en tid TILL, till läkaren på MVC så få hon remittera mig IGEN, så vi pröva att sätta hjulet i rullning en gång till, få se omdet löser sig sa hon. men dte trodde hon. Men hon kunde inte se nånstans att den damen jag pratade med i tisdags på antenatalen hade lagt in nåt om vårt samtal, så det verkar ha skitit sig också. Jag fattar bara inte hur de kan vara så slappa.

• SweetLilly

hej på er!

Ang bakterier i urinen, det har jag ibland men gången efter kan det vara borta och då har de alltså syftat på UVI. Har dock fått en penicillinkur.

Pyret väntas slutet på juli 2010 *resanfram.blogspot.com*
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10