Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

ok pregga! Ja du har du fått många bra svar, och jag hoppas du lyssnar på dem!

Jag är så öm i magen idag, har väldigt mycket sammandragningar också, kommer och går hela tiden. Det gör inte ont, bara att magen blir ju så hård och spänd hela tiden.

Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-06-09 08:17:42 följande:
    på toa å skiter pengar med..grr..
    SweetLilly skrev 2010-06-09 08:13:40 följande:
    ok pregga! Ja du har du fått många bra svar, och jag hoppas du lyssnar på dem!

Jag är så öm i magen idag, har väldigt mycket sammandragningar också, kommer och går hela tiden. Det gör inte ont, bara att magen blir ju så hård och spänd hela tiden.
    jo jag har fått mkt respons å bra svar, å konstigt nog så stärker det nästan mer när det kommer fr en utomstående.
    vad det gäller Sd så e det inget att oroa dig för, det e bara din livmoder som förbereder sig...då skulle jag vara mer oroad för jag har nästan inga sd längre, men e du mkt aktiv?
    Haha nej jag sitter mest! Jag har ju så ont i kroppen att jag sitter mest här, ligger i sängen eller på soffan
  • SweetLilly
    carohl skrev 2010-06-09 08:18:25 följande:
    Så var jag igår med, sammandragningar i mängder och det höll sig hela dagen. Aja så länge de inte gör ont så,,,
    ~☆*★~Våran lilla prinsessa väntas 100825~☆*★~
    nej man ska väl inte oroa sig, det var bara det att de kommer så ofta, nu flera ggr/timmen. men det går väl i perioder det där också.
  • SweetLilly

jag la mig igen och somnade 2 timmar..igen. jag sover alltid 2 timmar om jag lägger mig, helt galet. Helt galet trött med för den delen. Så glad att jag bara är hemma och kan sova när jag vill.  Jag sover allt från 8-12 timmar per natt sen får jag sova 2 till mitt på dagen igen för att orka..blä.

• SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-06-09 16:53:45 följande:
    Ja då är man hemma ifrån förlossningen!
    Fick sånt otroligt ont i magen och ringde förlossningen.
    De bad mig komma in pga av säkerhetskäl då lilleman kom tidigt!
    Men tur i oturen så hade jag en snuskig urinvägsinfektion som gör att man satt igång lite ont i magen!

Roligt var det att se min läkare som kommer att ev snitta mig =) vi får hoppas att han arbetar den veckan i v 31 i augustu =)
    Så skönt att den lille ville stanna en stund till då men inget kul med UVI!
  • SweetLilly

Jag tänkte på det med vikten, nu i de sista veckorna ska man ju gå upp i vikt en del, bara bebisen ökar ju med ett halvkilo i veckan..
    Men jag har gått ner lite? Det oroar mig då jag äter dåligt, har svårt att äta, mår dåligt av mat, det bara växer i munnen.
    Jag gick ju upp rätt fort i början, så jag hoppas att det finns att "ta av" och att det är normalt..

• SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-10 10:20:39 följande:
    Man kan ju va lite jojo ibland med vikten. Ävne jag har gått upp och ned lite grann.
    Bara du mår bra och bebben tar jud et han/hon behöver
    Jo jag hade en sån period tidigare i graviditeten också, då jag gick ner lite, för att sedan gå uppåt igen Det är nog jag som lider mest som sagt, är ju väldigt trött och yrslig, så jag får väl försöka att äta lite mer!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-06-10 10:24:31 följande:
    Visst finns det lite att ta av. Barnet tar det som barnet behöver. Det är väl främst du som kan ta skada. Samt att vissa gifter lagras i fettet och om kroppen börjar bryta ner fett för att få enegri så frigörs också gifterna. Men de kommer de ändå att göra när vi ammar sen.

Jag håller med om att det blivit svårare att äta nu. Dels pga att det inte får plats, jag blir så mätt och dels pga alla sura uppstötningar och halsbrännan. Jag är galet sugen på fräscha frukter men det går inte att äta. Inte på kvällen iaf.
    nej det är ju platsen också! När man äntligen får fram nåt man vill frossa i, så går det inte haha! Ja frukt går i här med, men varför inte på kvällen? är det pga halsbrännan menar du? Jag har börjat att äta kiwi på kvällen, det går jätte bra för mig iaf! men juice ska jag inte dricka sent, då blir det hissåkning i halsen hela natten.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10