• Anonym (XXXXXL)

Jag är sjuk i matmissbruk...

Idag har jag ätit:

En baguette med skinka, ost och gurka till frukost.

Lunchen blev 4 potatisbullar, blomkål, broccoli, svamp, majs, oliver, vatten. Delade en Delocatoboll med en kollega.

Mellis 2 drömmar-kakor, 1 tekaka med cremefraiche och sallad på.

Kvällsmat; Fullkorns snabbmakaroner, korv, ketchup, senap. vatten.

Sen, efter kl 18 har jag ätit detta:

1 minisemla med mandelmassa å grädde.
    2 små bakelser Pannacotta med hallonfromage.
    1 stor semla med äppelsylt och grädde.
    10 marianne-godisar
    5 dumlekolor
    ca 100 g vitlökssalami
    ca 1 hård macka
    vatten
    1 kopp te...

Det absolut värsta av allt är att jag INTE är mätt... Det är sjukt. Jag är sjuk. Riktigt sjuk... {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_frown}

• Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...
  • Anonym (Blää)
    Pikapika skrev 2010-02-18 16:12:50 följande:
    Läste du verkligen texten ovan?! Har man en störd insulinfunktion (som de flesta överviktiga har) HJÄLPER det inte att äta "lite av allt" för att komma till rätta med övervikten. Nyckeln ÄR att få ner insulinnivåerna i kroppen och det gör man enklast på naturlig väg genom att DRA NER på sitt kolhydratsintag och ist äta naturligt fett tills man blir mätt (behöver inte innebära  massor). Då minskar oftast det där fruktansvärda SUGET som gör att man bara inte klarar att äta "lagom" och det är lättare att "komma upp på banan igen".
    De flesta överviktiga har inte en störd insulinproduktion, gud vilket skitsnack.
  • Pikapika
    Anonym (Blää) skrev 2010-02-18 16:25:14 följande:
    De flesta överviktiga har inte en störd insulinproduktion, gud vilket skitsnack.
    Vad har de då menar du? Dålig karaktär?
  • Anonym (Blää)
    Pikapika skrev 2010-02-18 16:29:01 följande:
    Vad har de då menar du? Dålig karaktär?
    den har en ätstörning! Det är somatt säga att alla alkoholister har leverskador.
    eller att alla anorektiker väger under 45kg.
    Att bara dra alla överviktiga över en kamm är dåligt, alla har inte samma problem som du inbillar dig, många ggr är hetsätningen ett symtom av nått annat.
  • Anonym

Varför inte testa att ta bort ALLT sött o äta som vanligt men mindre portioner,det har jag gått ner 24 kg...

• Anonym
    Pikapika skrev 2010-02-18 16:33:49 följande:
    Mer intressant läsning (skrivet av en LÄKARE ) www.kostdoktorn.se/om-sockersug-och-mattnadsk... För övrigt är det aldrig fel att omvärdera "gamla sanningar". Det har jag gjort och det är jag stollt över
    Kostdoktorn är alltid en lika rolig källa att länka till.
  • AnnaPuddel
    Anonym skrev 2010-02-18 16:33:32 följande:
    Varför inte testa att ta bort ALLT sött o äta som vanligt men mindre portioner,det har jag gått ner 24 kg...
    precis!!!!ta bort allt onyttigt hemma. och ät som vanligt fast mindre. det var ju så jag också gick ner 30kg i vikt.
    Folk ser socker som största boven i världen, men kroppen och hjärnan behöver socker. man ska inte helt sluta äta socker, det är lika dåligt somatt äta för mycket av det.

Det finns bara en anledning föratt inte äta socker, det kallas diabetes. Annars är det mer skadligt än hjälpsamt.

folk kan ju kolla vad som händer med kroppen om man helt undviker socker. ganska läskigt.
  • Anonym (stolle)

Jag kan stava rätt till stolt. Det är jag stolt över.

• Anonym (Blää)

Läkarna som skrivit artikeln arbetar i New York och behandlade en överviktig kvinna. Kvinnan hade följt Atkins diet (dieten marknadsförs under mängder av men Atkins är det populära namnet just nu).

Kvinnan hade tagit kosttillskott i form av vitaminer och mineraler för att försöka kompensera för de näringsämnen som faller bort iochmed den begränsade kosten.

Kvinnan blev intagen på akutmottagningen på Lennox Hill Hospital i New York en februari natt 2004. Hon hade svårt att andas och togs därför in för intensivvård.

Kvinnan hade fått dålig aptit, kände sig illamående och hade spytt fyra till sex gånger per dag.

Provtagning av kvinnan visade att hon drabbats av ett tillstånd, som kallas för ketoacidosis.

Ketoacidosis kan uppstå vid låga nivåer av insulin. Insulinnivåerna kan sjunka p.g.a. svält, diabetes, infektioner i binjurar m.m. Överviktiga som bantar kan lida av flera av tillstånden samtidigt.

• Anonym (medium)
    Anonym (typiskt) skrev 2010-02-18 13:43:35 följande:
    men en "normal" människa skulle nog känna sig lite spyfärdig efter ha slängt i sig allt det på kvällen
    Hon har nog vant kroppen vid att äta sådär mycket skräpmat skulle jag tro. Då blir det "normalt" för hennes kropp. Det är nog inte alls ovanligt att folk som är mycket överviktiga stänger in sig på kvällarna och äter väldigt mycket. Och att man sen går och lägger sig efter så mycket matintag så förbränner man ju ingenting av det man ätit.
    Det enda som fungerar är ju att bryta mönstret. Hur man gör det sen så är ju en fråga som det tvistas mycket om. 
    För mig fungerar det i alla fall med att jag ser till att jag är så mätt på proteinrik mat så att jag inte blir sugen på mer. Och att det inte finns något hemma som jag kan börja knapra på om jag har slarvat med maten för då sätter jag genast igång ett sug och hamnar i karusellen hur lätt som helst.
Svar på tråden Jag är sjuk i matmissbruk...