Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
jag kan på fredag!
Moegumsan - ang chokladen... tja, vem vet? Jag kan tycka att när det handlar om mjölk så går det ju fortare ur systemet, så om det inte är något som vanligen ingår i kosten så kan kanske inte en sån pyttechans till kontaminering göra något? Men förstås - vill man vara helt säker....
Träff alltså nu på fredag kl 11.30. Skriver upp dem som meddelat att de kommer:
Krickeline
Kaffemamma
Susis (kunde du nu på fredag?)
Dra gärna med andra autismföräldrar ni känner också, men som inte följer tråden. Ska vi ses någonstans vid Medborgarplatsen? Är det fint väder vill man ju kunna sitta ute.
Susis - jätteintressant med Yaskos protokoll, har hört om det men inte hunnit kolla upp så noga.
Zelia- tråkigt, men det kommer väl fler tillfällen att ses
Medborgaplatsen är nästan oförskämt bra för mig, men jag kan ta mig till andra delar av stan också om det passar bättre för er. Den här restaurangen på medis brukar vara ganska lugn så där borde vi få plats 11.30: http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article20748.aos
Jag ska höra om fler vill hänga på!
Det blir jättebra.
Trådträff
Creperie Medis
Noe Arksgränden 6 (Medborgarplatsen)
Nu på fredag kl 11.30
Vad avis jag blir om er lunchträff... så är det när man flyttat till andra sidan (bästa västsidan) av Sverige
Ni får ha det så bra...
Anna
skriv gärna på Karyn Seroussi lista: www.thepetitionsite.com/1/autism-diet-support
Och här har hon samlat forskning: www.autismbiomed.com
Från Karyns Facebook group: http://www.facebook.com/group.php?gid=50841925255
det är mycket autism nu...
började dagen med att kleta bajsprover från sonen och lämna till södersjukhuset. Gastro-läkaren där verkar göra en ordentlig undersökning. Nu är sonens mage bra, men det känns ändå skönt att göra så omfattande undersökning som möjligt. Har fått lämna in flera prover och röntat magen, borde få resultat snart.
Biomedicin... det är svårt!! Började ge sonen B6 + magnesium i ganska hög dos. Tyckte faktiskt att det hjälpte mot hyperaktiviteten. Han kändes lugnare och mer "med". Men samtidigt började andra problem: han har slutat äta frukost, slutat gilla en hel del mat som varit säkra kort förut (bananer, köttbullar, äpplen mm). Och framförallt har han varit ganska galen på kvällar & nätter... häromdagen vid läggdags tokskrattade han och hoppade runt i en timme, sen grät i en timme, somnade jättesen. Har vaknat och varit ledsen på nätterna igen, somnat apsent, haft konstiga både skratt & gråtutbrott. Frågade Geir som svarde: B6 kan gi økt bakteriell dysbiose, forsøk å redusere ytterligare eller slutte heilt. Han sa också att man kan försöka en annan sort. Puh.
Samtidigt har ingen annan i familjen heller sovit särskilt bra, dottern somnar också jättesent. Det kanske bara är vårljuset? Tycker alltid att det är så här: saker kommer och går i olika omgångar, allt som kan ge positiv effekt kan också ge negativ effekt. Vi har aldrig en stadig bas att utgå ifrån så att säga, något som är "normalläge" att jämföra med.
Nåja, den här veckan är jag mest fokuserad på framtida skolgång. Jag hoppas hoppas hoppas få ett positivt besked om att sonen ska få börja på den här underbara skolan i höst: www.ikasus.net . Som en trevlig, rolig bootcamp för högkvalitativ IBT! Långt bort tyvärr, men det får gå. Sista halvåret har det gått utför med träningen på dagis och hemma och vi skulle verkligen behöva en nystart. Annars vet jag inte hur vi ska kunna motivera oss att sätta full fart igen.