• kaffemamma

Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7

Vi fortsätter diskussionerna här!

För dig som är ny rekommenderar jag alla bra länkar och tips på de tidigare trådarna med samma namn. Denna tråden är tänkt främst för att samla länktips och prata om olika behandlingsalternativ. För mer allmäna inlägg om våra barn med autism rekommenderar jag Autismtråden.

Här är alla välkomna att berätta om sina erfarenheter och fråga om andras, ge lästips osv. B6, omega 3, IBT, kommunikativ ridning, DAN-läkare, HBOT, dieter, Son-Rise-programmet, pratdatorer, sensmotorisk träning - det är en djungel och personligen vill jag gärna ha så mycket information som möjligt för att se vad som passar oss. Alla inlägg är välkomna, och som vanligt är de flesta av oss inte experter utan var och en måste göra sin egen bedömning av vad som är värt att undersöka vidare.

Den som är intresserad av att komma i kontakt med DAN-läkare, eller vill veta mer om biomedicinsk behandling kan ta kontakt med BAN! (behandla autism nu) www.behandlaautism.nu.

Välkomna gamla som nya!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
    tråd för gf / cf recept:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
  • Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
  • Krickeline
    kaffemamma skrev 2010-05-26 11:08:34 följande:
    häromdagen vid läggdags tokskrattade han och hoppade runt i en timme, sen grät i en timme, somnade jättesen. Har vaknat och varit ledsen på nätterna igen, somnat apsent, haft konstiga både skratt & gråtutbrott. Frågade Geir som svarde: B6 kan gi økt bakteriell dysbiose, forsøk å redusere ytterligare eller slutte heilt. Han sa också att man kan försöka en annan sort. Puh.
    Jästöverväxt i tarmen säs ju kunna ge ett sådant beteende - vaknar ledsen på nätterna av invärtes klåda, samt skrattar omotiverat pga av alkohol-liknande gifter (arabinose och nån till) som är biprodukter av jäst. Geir kan skriva ut Diflucan om ni vill pröva att ge sonen en antijästkur.
  • Krickeline
    Ang fredagsträffen: Jag har ett möte med Banyan på Drottningatan kl 13 och måste därför lämna vår lunchträff 12.30.
    Jag kommer därför att vara på plats på lunchstället kl 11 redan.
    Förstår att ni kanske inte kan komma så tidigt om ni jobbar, men kom så fort ni kan Ska bli kul att ses!

Kaffemamma: Jag tror skolan är JÄTTE-bra, håller tummarna för att han får plats där till hösten!
  • kaffemamma

Krickelina, jag tror jag kommer tidigt också.

Puh, orkar knappt jobba idag. Sonen har sovit så vansinnigt dåligt igen. Vaken tre timmar i natt, ändå somnade han sent.
    Jag har bett om anti-jästbehandling, och på tisdag ska jag prata melatonin med hans vanliga läkare (har hört att sjukvårdens variant innehåller mjölk dock...)

• Susis
    Krickeline skrev 2010-05-26 13:04:35 följande:
    Ang fredagsträffen: Jag har ett möte med Banyan på Drottningatan kl 13 och måste därför lämna vår lunchträff 12.30. Jag kommer därför att vara på plats på lunchstället kl 11 redan. Förstår att ni kanske inte kan komma så tidigt om ni jobbar, men kom så fort ni kan Ska bli kul att ses!Kaffemamma: Jag tror skolan är JÄTTE-bra, håller tummarna för att han får plats där till hösten!
    Jag kan också komma kl. 11.00, vi ses där!
  • kjempekul

Jag bli avundsjuk på att ni ska träffas, hade gärna träffat er också men jag bor alltför långt bort, men, men,,,, ha det så trevligt!

• kaffemamma

BAN behöver folk på olika platser i landet som kanske kan ta tag i medlemsträffar. Kanske kan vara något?

• FinaFamiljen

Vill minnas att någon tipsade om ett bra kalciumtillskott för ett tag sen, men hittar inte inlägget. Någon som har något att tipsa om? Vi planerar nog att plocka bort mjölken om en vecka ungefär, så nu håller jag på att förbereda lite med inköp och recept och idéer. *pust*

• cruz

moegumsan, hälsokostkedjan Life har kalciumtabletter (för barn) som ser ut som djur och smakar jättegott. Tyvärr minns jag inte exakt vad de heter, men det står animals på burken har jag för mig.

• cruz

ha så kul på träffen! vi får göra om det någon annan gång.

• FinaFamiljen
    zelia skrev 2010-05-28 08:52:27 följande:
    moegumsan, hälsokostkedjan Life har kalciumtabletter (för barn) som ser ut som djur och smakar jättegott. Tyvärr minns jag inte exakt vad de heter, men det står animals på burken har jag för mig.
    Hittar på hemsidan bara en kalciumtablett och det är nog inte den du pratar om - dessutom är den slutsåld. Vi bor en bit från närmsta hälsokost, så webshop vore great... =)
Svar på tråden Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7