Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html
Camilla O - samma här. Min son har väldigt begränsad mathållning så jag vågar inte gå över på diet. Däremot får han Omega 3 och en hel del kosttillskott! De fungerar jättebra. När ett av dem tog slut här i sommar så retarderade han bara efter ett par dagar, så jag är helt övertygad om att det fungerar. Socker undviker vi också! Det enda han får är kinderägg, som förstärkning och som lördagsgodis...
MVH
Anna
Håller helt med, när vi reste till FInland var det inte ett problem någonstans! ALLT fanns till henne
Inte som hemma precis
Tom kiosken på hotellet hade glutenfria kakor
Kolla! Någon som varit där?
Solna får landets enda gluten- och laktosfria café
Att kunna äta smörgåsar, bakverk och pajer är ingen självklarhet för gluten- och laktosintoleranta. Men nu finns äntligen caféet Scufferiet- Sveriges enda gluten- och laktosfria café
- Vi har sparat länge för att kunna öppna vårt café. Det har varit en dröm som nu gått i uppfyllelse, säger Patrik Säker generalsekreterare i Svenska Celiakiungdomsförbundet, SCUF.
Med Scufferiet hoppas förbundet bli bättre på att påverka vanliga caféer.
- Vi vill visa att det är möjligt. Gluten- och laktosfritt kan vara lika gott och behöver inte vara mycket dyrare, säger Patrik Säker.
Redan har SCUF ett Kakmonster som besöker städer runt om i landet för att sprida kunskap och påverka. Med sig har Kakmonstret förbundets yngsta medlemmar för att de ska få göra sin röst hörd men även få veta vilka caféer som är bättre än andra.
Att kunna äta smörgåsar, bakverk och pajer är ingen självklarhet för gluten- och laktosintoleranta. Men nu finns äntligen caféet Scufferiet- Sveriges enda gluten- och laktosfria café
- Vi har sparat länge för att kunna öppna vårt café. Det har varit en dröm som nu gått i uppfyllelse, säger Patrik Säker generalsekreterare i Svenska Celiakiungdomsförbundet, SCUF.
Med Scufferiet hoppas förbundet bli bättre på att påverka vanliga caféer.
- Vi vill visa att det är möjligt. Gluten- och laktosfritt kan vara lika gott och behöver inte vara mycket dyrare, säger Patrik Säker.
Redan har SCUF ett Kakmonster som besöker städer runt om i landet för att sprida kunskap och påverka. Med sig har Kakmonstret förbundets yngsta medlemmar för att de ska få göra sin röst hörd men även få veta vilka caféer som är bättre än andra.
Jonathanmamma - jag läser på din blogg och blir så glad! Gud vad ni är duktiga med träningen och så mycket det ger, din pojk kommer kunna gå hur långt som helst!
guidebok i den komplicerade tillskottvärlden: http://autismsupplementscenter.com/guide-book/
Känner mig nästan lite skyldig som smyger mig in med fråga här... Önskar att jag hann vara mer aktiv men arbete och ibt träning tar all tid....
Min son snart 4 år har diagnos autismliknande tillstånd och vi tränar ibt med honom. Förskolan 20 tim/veckan med heltidsresurs och hemma 10 tim. Vi väntar syskon i oktober o då får vi bara ha sonen på förskolan kl 9-15. De kommer inte hinna träna 20 timmar då och jag vet inte hur vi ska få till mer än 10 tim hemma med bebis.
Någon som har erfarenhet eller vet om man kan få dispens och ha sonen på förskola mer än 6 tim/dag trots att man får syskon p.g.a. funktionshindret???