Autism - länktips, behandlingsmetoder osv 7
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-25 10:28
tråd för gf / cf recept:
www.familjeliv.se/Forum-5-72/m52572166.html

spenderat lite tid på SonRise sidan och hittat massa nytt intressant material. Just denna länk handlar om diet & biomedicin, men du hittar massor om språk, ögonkontakt, utbrott mm: http://blog.autismtreatmentcenter.org/search/label/Diet%20-%20Biomedical
i söndags så hade DN en artikel på sin Vetenskapssida om en ny form av hjärnscanning: man kunde på 5 minuter se hur mogen en hjärna var, hjärnans verkliga ålder så att säga. Men enligt den intervjuade proffessorn så kunde man även se "tex adhd, autism, epelepsi osv". Det skulle ju innebära att man vet vad det är för problem i hjärnan vid autism. Och så vitt jag vet så vet man inte det? Har jag missat något?
tass.
ith autism may recover reserch shows: http://www.webmd.com/brain/autism/news/20090511/researchers-see-recovery-from-autism
1 in 10 children skulle det stå!
krångligt det här med biomedicink behandling... jag skrev i helgen flera inlägg på autismtråden om sonens hyperaktivitet som vanligt ovanligt påtaglig senaste veckorna: uppskruvad, stissig, stressad känsla. Han är så i perioder - senast i våras. Zink sägs i biomedicinska kretsar dämpa hyperaktiviteten och vi har tidigare provat det men slutat då vi tyckte han fick humörsvängingar. Bestämde oss för att prova igen.
Lördag: hyperaktiv sen ca 3 veckor tillbaka. Fick på kvällen 15 mg zink och har gett det om kvällarna sen dess.
Söndag: inte längre hyper
Måndag: skolan rapporterade att han varit uppskruvad - men han var det inte hemma
Tisdag: skolan rapporterar en lugn unge, lugn hemma
onsdag: som ovan, men två oförklarliga gråtattacker hemma på kvällen
tja, vad kan man säga om detta egentligen? Det kan ju inte rimligtvis ha verkat direkt: att han dagen efter sin första zink är lugnare???! Gråtattacker av det slaget har vi inte sett på väldigt länge, men kan förstås också vara tillfälligheter. Ungen har liksom inget normalläge så det är ju omöjligt att avgöra effekter! Men den här gången försöker vi en längre period med zink och ser gissar jag.....
lägger detta här, verkar intressant och ska kollas upp!
Since last November, thousands of members from more than 76 countries and territories have joined Autism360.org. Our database now offers our members access to more than 11,000 treatment ratings and symbolizes a dramatic step forward for Defeat Autism Now in exploring, evaluating, and disseminating treatment options for individuals within the autism spectrum.
www.Autism360.org