• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • cmb

Hej,

Vi har haft vår nya Bee+ i ett par veckor nu och är nöjda överlag. Lite vinglig i blåst när storebror står på ståbrädan men på kullersten tycker jag den fungerar utan några problem alls!
    En sak måste jag dock fråga er andra om; selen. Jag har förstått att den var väl kort i den gamla modellen men att den nu ska vara förlängd.
    Vår som har just fyllt 1 år och vi får ha selen utdragen i sitt längsta läge för att den ska gå att knäppa (och då sitter han med ryggstödet upprätt i skaljacka). 
    Gör jag något fel? 
    Ska det vara så? Vi har ju tänkt ha vagnen tills han blir stor, hur ska det gå?
    Det känns också som att fästena vid axlarna sitter väldigt långt ner. Vet att man kan höja ryggstödet och att selen då flyttar med upp, men det känns som att de satt den lite konstigt då fästena sitter nästan nedanför sonens axlar även om vi har ryggen i sitt mest utdragna läge (vilket ju inte alls behövs för hans längd i övrigt. Han har gott om plats med ryggstödet i lägsta läget så det känns lite konstigt att behöva dra upp det bara för att få selen att passa).
    Hur fungerar detta för er andra?
  • LillaMiss Piggy

Är så sugen på en bee +. Var och provade men barnvagnsaffären hade bara den "gamla" been. När sessan satte sig i den så skrapade hon huvudet mot sufletten Hur är Bee plus? Är den högre vid suffletten??

• Jenslund

Någon som vet om man kan beställa en längre sele från Bugaboo till Bee+? (den selen som sitter mellan benen?)

• Denim

Kan man ändra fjädringen på Bee+? Har letat i instruktionsboken men hittar ingen info om just fjädringen. Tycker den skakar helt galet mycket och är väldigt 'stum'.

Kuriosa: Min iPhone är inställd på att byta låt på 'Blanda spår' när man skakar telefonen och igår hade jag den fäst i iPhonehållaren och då bytte den låt hela tiden, fast jag bara gick på vanlig trottoarsten :-O. 
    Känns som det var ett dumt köp som enda vagn till en nyfödd... *besviken*
  • Ellisizza
    Denim skrev 2010-04-29 11:08:09 följande:
    Kan man ändra fjädringen på Bee+? Har letat i instruktionsboken men hittar ingen info om just fjädringen. Tycker den skakar helt galet mycket och är väldigt 'stum'. Kuriosa: Min iPhone är inställd på att byta låt på 'Blanda spår' när man skakar telefonen och igår hade jag den fäst i iPhonehållaren och då bytte den låt hela tiden, fast jag bara gick på vanlig trottoarsten :-O.  Känns som det var ett dumt köp som enda vagn till en nyfödd... *besviken*
    Vad jag vet går det inte att ändra fjädringen.

Jag blev också besviken på att fjädringen är så himla dålig. Kanske är den tänkt till större och tyngre barn för jag har också ett litet barn och det skakar som tusan. Endast superjämn asfalt funkar bra att gå på. Plan och fin grusväg gör att vagnen skramlar och skakar jättemycket!

Men väldigt dåligt att de marknadsför den som att den är lämplig från nyfödd..
  • Denim

Studsboll, trist att vi båda är besvikna Men du hade en Cam också, väl? Hur är fjädringen på den? Jag funderar på om jag ska köpa en begagnad Cam och ha den tills dottern blir större men man vill ju inte råka ut för samma sak igen... Vill bara inte ge upp hoppet om Bugaboo helt än

Känns tråkigt bara att köpa en splajans ny vagn och sen inte kunna använda den så som jag tänkt (och köpa en ny Cam känns som en ganska dyr plan, två vagnar för sammanlagt 16 000 kr på en gång, tror inte det...).
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-29 11:32:55 följande:
    Vad jag vet går det inte att ändra fjädringen. Jag blev också besviken på att fjädringen är så himla dålig. Kanske är den tänkt till större och tyngre barn för jag har också ett litet barn och det skakar som tusan. Endast superjämn asfalt funkar bra att gå på. Plan och fin grusväg gör att vagnen skramlar och skakar jättemycket!Men väldigt dåligt att de marknadsför den som att den är lämplig från nyfödd..
    Men den är ju godkänd från nyfödd. Vad du förväntar dig från en första vagn skiljer ju sig från vad ngn annan gör. Det är ju ngt objektivt. I de flesta länder kör man en paraplyvagn från födseln med en bilbarnstol fast med adaptrar eller liknande. Jag fördedrar en vagn med en liggdel till en nyfödd medan min amerikanska kusin tycker att en Cameleon är allt ör stor....hon körde en Graco paralyvagn med en bilbarnstol som en enda vagn.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Diana och Thea
    Ellisizza skrev 2010-04-29 11:32:55 följande:
    Vad jag vet går det inte att ändra fjädringen. Jag blev också besviken på att fjädringen är så himla dålig. Kanske är den tänkt till större och tyngre barn för jag har också ett litet barn och det skakar som tusan. Endast superjämn asfalt funkar bra att gå på. Plan och fin grusväg gör att vagnen skramlar och skakar jättemycket!Men väldigt dåligt att de marknadsför den som att den är lämplig från nyfödd..
    Vi kör vagnen bara i stan....det är ju en stadsvagn. Vi har även en gammal Maclaren och en Chicco...de har mycket sämre fjädring än Bee som har fjädring både ram och bak. Men att vagnen är godkänd från nyfödd är ju en skillnad på om du tycker att den funkar med en nyfödd. Ingen av mina barn är ju nyfödd men vi kör Bee hela tiden (hade även den gamla) och det är ingen skillnad på fjädring på den gamla eller den nya. Vad jag kan känna.
    Thea & Max
  • Tullemi

Vi har haft Lucas sen han var nyfödd i Bee'n och jag tycker inte att den är såå skumpig som ni beskriver. Men jag är ju så van vid att bara köra Bee'n så det är kanske något jag inte märker av på samma sätt.

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6