-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Hur går det? Fått sålt den än?Tullemi skrev 2010-05-19 12:07:35 följande:Åååh, vilken seg köpare jag har på vagnen. Hon bor i Stockholm och för att slippa skicka den så ska en kompis till henne ta med sig den från GBG till Stockholm. Låter ju bra, men den där kompisen ringer mig ju aldrig. Han skulle ringt igår efter ett jobbmöte så jag satt upp till 22.30 (astrött) och väntade. Efter lite sms-kontakt med köparen så bestämdes det att han skulle ringa idag på morgonen istället. Har han ringt? Nää. Jag vill ju sälja den så jag sitter ju som en idiot och väntar på samtalet. Bu! -
Parasollet passar (samma chassi).Jenslund skrev 2010-05-19 12:32:41 följande:Frågan har kanske kommit upp tidigare men hittar inget tidigare svar. Undrar om gamla Bee åkpåsen, parasollet och resväskan passar till nya Bee+?däremot undrar jag ifall det är någon som kan hjälpa mej lite. transportväska. vad jag förstår fanns det tidigare 2 olika transportväskor, en till cameleon och en till bee, och nu (sedan bee+ kom) finns det bara en som passar båda vagnarna. är detta korrekt? är det någon som vet? jag vill gärna ha en transportväska, men helst en som passar båda vagnarna! hoppas någon vet! -
Den nya passar till båda och jag tror att cameleons rymmer en bee medbabykorv skrev 2010-05-19 21:19:26 följande:Parasollet passar (samma chassi). däremot undrar jag ifall det är någon som kan hjälpa mej lite. transportväska. vad jag förstår fanns det tidigare 2 olika transportväskor, en till cameleon och en till bee, och nu (sedan bee+ kom) finns det bara en som passar båda vagnarna. är detta korrekt? är det någon som vet? jag vill gärna ha en transportväska, men helst en som passar båda vagnarna! hoppas någon vet!
-
ok, gud så snabbt du svarar! tack!thj skrev 2010-05-19 21:22:13 följande:Den nya passar till båda och jag tror att cameleons rymmer en bee med
jag har letat efter väskan i olika butiker på nätet, men det står nästan aldrig vilken vagn väskan är till, lite förvirrande. vet du hur man ser skillnad på de olika väskorna? är lite rädd att köpa fel (och helst vill jag inte ha den "gamla" cameleon-väskan, det känns som att den borde vara större än den till bee?). -
Det blev ingen affär
. Till slut dök den där kompisen upp, men då hade han inga pengar med sig, plus att han försökte pruta på priset. Jag och köparen hade redan diskuterat priset så hon visst att jag inte ville gå ner, men ändå försöker dom *suck*. Jag tyckte att dom var allmänt besvärliga och lätt tjatiga. Men.....jag hade gjort ett misstag: jag hade skrivit att det var en -09 i annonsen och vagnen är från hösten -08. Detta var ett ärligt misstag, skrev av bara farten. Jag skickar ju med gamla kvitto till köparen så jag har aldrig försökt dölja att det är en -08, bara skrivit fel som sagt. Men då ville hon dra sig ur köpet och jag kände att jaja, jag har faktiskt skrivit fel, mitt misstag. Men då började hon återigen pruta via sms, så jag sa nej tack till buden och att jag väntar in annan köpare. Oj detta blev en uppsats, sorry
.
Känner mig lite glad att min finfina Bee inte säljs till denna tjej för hon kändes som en som skulle ringa och tjata för minsta lilla, eller fråga 1000 frågor om hur vagnen funkar osv.
Sure, nu är min Bee+ i farozonen men jag får leva med det
.
-
Går det att på serienumret se när vagnen är gjord? Och vilken av siffrorna är det då..? En lite korkad fråga kanske men det skiljer ju mellan olika länder/delar av världen hur man skriver datum:)
-
Det står väl ett datum (månad + år) t.o.m på den etiketten.....eller har jag helt fel nu?junk skrev 2010-05-19 21:51:01 följande:Går det att på serienumret se när vagnen är gjord? Och vilken av siffrorna är det då..? En lite korkad fråga kanske men det skiljer ju mellan olika länder/delar av världen hur man skriver datum:) -
Måste jag kolla igen, tyckte det bara va de 7siffrorna.. Det gäller en Frog iof, tänkte att det de kanske kör samma på alla modeller. Har köpt den begagnad. Nr är 0106114. Sitter kanske på en klenod;)
-
Vad tråkigt!Tullemi skrev 2010-05-19 21:48:52 följande:Det blev ingen affär . Till slut dök den där kompisen upp, men då hade han inga pengar med sig, plus att han försökte pruta på priset. Jag och köparen hade redan diskuterat priset så hon visst att jag inte ville gå ner, men ändå försöker dom *suck*. Jag tyckte att dom var allmänt besvärliga och lätt tjatiga. Men.....jag hade gjort ett misstag: jag hade skrivit att det var en -09 i annonsen och vagnen är från hösten -08. Detta var ett ärligt misstag, skrev av bara farten. Jag skickar ju med gamla kvitto till köparen så jag har aldrig försökt dölja att det är en -08, bara skrivit fel som sagt. Men då ville hon dra sig ur köpet och jag kände att jaja, jag har faktiskt skrivit fel, mitt misstag. Men då började hon återigen pruta via sms, så jag sa nej tack till buden och att jag väntar in annan köpare. Oj detta blev en uppsats, sorry .Känner mig lite glad att min finfina Bee inte säljs till denna tjej för hon kändes som en som skulle ringa och tjata för minsta lilla, eller fråga 1000 frågor om hur vagnen funkar osv.Sure, nu är min Bee+ i farozonen men jag får leva med det .
Jag har tyvärr vart med om liknande flera ggr när jag sålt vagnar och sånt på Blocket. Jag litar inte ett smack på vad folk säger..
När jag sålde min Bee var det massor som hörde av sig och sååå gääärna ville köpa vagnen men kom aldrig till skott! Man blev ju jätteglad för att sen bli så besviken när dom inte håller sitt ord!
Fult att pruta när man kommit överens om ett pris också.
Du har inte funderat på att sätta ett pris på endast vagnen och sälja tillbehören bredvid?
Det kanske lockar fler? -
Nej, serienumret har inget med tillverkningsdatumet att göra. Alla vagnar har ett eget unikt nummer.junk skrev 2010-05-19 21:56:01 följande:Måste jag kolla igen, tyckte det bara va de 7siffrorna.. Det gäller en Frog iof, tänkte att det de kanske kör samma på alla modeller. Har köpt den begagnad. Nr är 0106114. Sitter kanske på en klenod;)