-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Hej! Jag är nybliven ägare till en Bee+ khaki och väldigt nöjd. Det är nästan så att jag står och klappar på vagnen på kvällarna. Helt otippat, då jag alltid varit en Emmaljungatjej som uppskattat deras ombonade sitsar och fyra fasta hjul. Det roliga är att min lilla kille som alltid velat åka bärsele, nu mer än gärna tar sig en åktur.
Nu går jag ständigt i tankar om tillbehör till vagnen och kan för mitt liv inte bestämma vilken färg jag ska ha på sittdynan. Den enda jag sett på riktigt är den mörkgrå och den passade inte tyckte jag. Offwhite går också bort då jag vill ha något smutståligare. Så jag undrar om ni har något förslag?! Jag funderar på om jag kanske måste komplettera med en till suflett och ta en dyna som passar till den? Jag undrar också vad ni har för skötväskor, om ni har några? Hänger ni dem på styret? Jag är livrädd att något ska hända min vagn.. Så hitills har jag haft allting i vareukorgen -
Jag tycker faktiskt att min Bee+ är ganska skramlig. Låter mer än den gamla.Hhelena skrev 2010-06-05 18:45:07 följande:Hmmm... en till fråga. Ska Been skramla som bara den på kullersten? Visst är jag bortskämd med en mycket tyst Emmaljunga sen tidigare men när vi idag körde vår nya Bee på ojämt underlag för första så skramlade den ju som värsta budgetvagnen. Det hade jag inte förväntat mig. Hur är era vagnar?
PS. Förutom hopfällningen och skramlet så är den toppen! :) -
köp JuJuBe's bagclips. I dom kan du hänga skötväska eller matkasse tex. Görabra som vi säger i GBGFindusfideli skrev 2010-06-05 20:32:14 följande:Hej! Jag är nybliven ägare till en Bee+ khaki och väldigt nöjd. Det är nästan så att jag står och klappar på vagnen på kvällarna. Helt otippat, då jag alltid varit en Emmaljungatjej som uppskattat deras ombonade sitsar och fyra fasta hjul. Det roliga är att min lilla kille som alltid velat åka bärsele, nu mer än gärna tar sig en åktur.
Nu går jag ständigt i tankar om tillbehör till vagnen och kan för mitt liv inte bestämma vilken färg jag ska ha på sittdynan. Den enda jag sett på riktigt är den mörkgrå och den passade inte tyckte jag. Offwhite går också bort då jag vill ha något smutståligare. Så jag undrar om ni har något förslag?! Jag funderar på om jag kanske måste komplettera med en till suflett och ta en dyna som passar till den? Jag undrar också vad ni har för skötväskor, om ni har några? Hänger ni dem på styret? Jag är livrädd att något ska hända min vagn.. Så hitills har jag haft allting i vareukorgen
-
Mileas mamma: De har jag redan.. Har bara varit lite rädd att belasta handtget, men kanske ska våga mig på det nu. Tack för snabbt svar!
-
Jag blev rätt missnöjd med bee+ faktiskt. Min skramlar fantastiskt mycket så fort man går på ojämnt underlag. Det är nästan så att jag skäms för att gå med den bland folk. En så dyr vagn som låter så.Hhelena skrev 2010-06-05 18:45:07 följande:Hmmm... en till fråga. Ska Been skramla som bara den på kullersten? Visst är jag bortskämd med en mycket tyst Emmaljunga sen tidigare men när vi idag körde vår nya Bee på ojämt underlag för första så skramlade den ju som värsta budgetvagnen. Det hade jag inte förväntat mig. Hur är era vagnar?
PS. Förutom hopfällningen och skramlet så är den toppen! :)
Frågade om det i tråden jag med och vissa andra verkade uppleva samma sak medans andra inte alls tyckte det.
Gillar den också men skramlet är inget kul. Har varit utomlands med den och vi gick på strandvägar som var stenlagda. Det gick att gå där men jag såg (hörde) inte en enda vagn som skramlade lika mycket som min. Inte ens budgetsulkys för 200 spänn! -
Min skramlar också! Jag undviker att gå på kullersten dels för att fjädringen är så dålig men även för att undvika skrammel, lite trist... Jag förväntade mig också mer av en så pass dyr vagn men den känns verkligen som en budgetvagn så fort man inte går på helt slät asfalt.Hhelena skrev 2010-06-05 18:45:07 följande:Hmmm... en till fråga. Ska Been skramla som bara den på kullersten? Visst är jag bortskämd med en mycket tyst Emmaljunga sen tidigare men när vi idag körde vår nya Bee på ojämt underlag för första så skramlade den ju som värsta budgetvagnen. Det hade jag inte förväntat mig. Hur är era vagnar?
PS. Förutom hopfällningen och skramlet så är den toppen! :) -
Skrammelvagn! Tur i oturen då att det inte är nåt fel på just vår vagn... :)
-
Hej hej!
Hade beställt en vagn för länge sen som stått och väntat i butiken på att jag skall hämta ut den. När jag skulle göra det nu i helgen så visade det sig att butiken hade upphört. Surt! Men det var bara att ge sig ut och leta ny vagn, som man kunde få med sig hem direkt.
Blev att jag köpte en Bugaboo Bee, förra årets modell på Babyproffsen.
Nu har jag lite funderingar kring denna vagn som ni i tråden kanske kan svara på =)
Den där remmen som hänger på handtaget, är det meningen att den skall hänga kvar och att man skall använda den som en sån där säkerhetsgrej runt handleden? Hur har ni gjort?
Hur funkar det med mukliften i till en nyfödd? Blir det inte varmt på sommaren? Hon i butiken sa att jag skulle använda selen genom mukliften även som nyfödd men bara runt midjan då kanske så att mjukliften sitter på plats och inte glider iväg. Någon som har åsikter om det?
Hur kommer det sig att mjukliften inte har några handtag? Det verkar som att mjukliftar alla andra märken jag sett har det.
Några andra bra råd och tips? Det är mitt första barn och därmed min första vagn som är köpt lite i hast då det gick som det gick med den jag beställt.
Allt lät ju så bra när de pratade om den i butiken men nu börjar jag fundera lite om det var ett sånt bra köp. Tänker att mjukliften kanske är lite svår att bädda i och att den inte känns så säker för den lilla som en liggkorg.
Tar tacksamt emot alla tips och förslag från er som kan denna vagn! -
Lämna tillbaka babynestet till affären och köp en Phil&Teds mjuklift istället, den har handtag och är så himla mycket bättre, i den behöver du inte mecka med att sätta fast spädisen i selen heller. P&T mjukliften har ett lock som du kan vika upp så det inte blir så varmt.Carisma skrev 2010-06-06 09:43:19 följande:Hej hej!
Hade beställt en vagn för länge sen som stått och väntat i butiken på att jag skall hämta ut den. När jag skulle göra det nu i helgen så visade det sig att butiken hade upphört. Surt! Men det var bara att ge sig ut och leta ny vagn, som man kunde få med sig hem direkt.
Nu har jag lite funderingar kring denna vagn som ni i tråden kanske kan svara på =)
Den där remmen som hänger på handtaget, är det meningen att den skall hänga kvar och att man skall använda den som en sån där säkerhetsgrej runt handleden? Hur har ni gjort?
Hur funkar det med mukliften i till en nyfödd? Blir det inte varmt på sommaren? Hon i butiken sa att jag skulle använda selen genom mukliften även som nyfödd men bara runt midjan då kanske så att mjukliften sitter på plats och inte glider iväg. Någon som har åsikter om det?
Hur kommer det sig att mjukliften inte har några handtag? Det verkar som att mjukliftar alla andra märken jag sett har det.
Några andra bra råd och tips? Det är mitt första barn och därmed min första vagn som är köpt lite i hast då det gick som det gick med den jag beställt.
Allt lät ju så bra när de pratade om den i butiken men nu börjar jag fundera lite om det var ett sånt bra köp. Tänker att mjukliften kanske är lite svår att bädda i och att den inte känns så säker för den lilla som en liggkorg.
Tar tacksamt emot alla tips och förslag från er som kan denna vagn!
Remmen på handtaget är till för att sätta runt handleden s man inte tappar vagnen i nedförsbackar typ Jag använder den aldrig men den sitter kvar för jag gillar inte att ta bort en massa delar, det påverkar andrahandsvärdet.
Köp en sommarsuflett så blir det lite luftflöde genom vagnen, den vanliga sufletten blir lite som en bastu när det är soligt. -
Remmen ska vara kvar det är till för att man kan sätt arunt handleden om du tex går i nedförbacke och skulle du ramla far inte vagnen iväg. Jag hade nog satsat på en mjuklift med bär remm, säker är den men kommer växas ur innan en liggkorg. Går väl oftast att ta av locket på liften och ha det så på sommaren om det är varmt. Sen skulle vi aldrig klara oss med endast bee då det inte är en terräng vagn men vi bor ju så till också, men ni kanske bara går på asfalt och inte i snö osv då funkar den ju kanon.Carisma skrev 2010-06-06 09:43:19 följande:Hej hej!
Tar tacksamt emot alla tips och förslag från er som kan denna vagn!