-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Jag bor i stadsmiljö där det skottas ordentligt och ofta. Går heller inte i terräng så att vagnen skall jag nog klara mig med.FridaLee skrev 2010-06-06 10:26:27 följande:Remmen ska vara kvar det är till för att man kan sätt arunt handleden om du tex går i nedförbacke och skulle du ramla far inte vagnen iväg. Jag hade nog satsat på en mjuklift med bär remm, säker är den men kommer växas ur innan en liggkorg. Går väl oftast att ta av locket på liften och ha det så på sommaren om det är varmt. Sen skulle vi aldrig klara oss med endast bee då det inte är en terräng vagn men vi bor ju så till också, men ni kanske bara går på asfalt och inte i snö osv då funkar den ju kanon.
Såg precis att man kunde ta av "locket" på mjukliften. Det är ju bra nu på sommaren.Lämna tillbaka mjukliften kan jag nog inte göra då det var ett paketpris med vagn, mjuklift och åkpåse.Londonvibes skrev 2010-06-06 10:21:15 följande:Lämna tillbaka babynestet till affären och köp en Phil&Teds mjuklift istället, den har handtag och är så himla mycket bättre, i den behöver du inte mecka med att sätta fast spädisen i selen heller. P&T mjukliften har ett lock som du kan vika upp så det inte blir så varmt.
Remmen på handtaget är till för att sätta runt handleden s man inte tappar vagnen i nedförsbackar typ Jag använder den aldrig men den sitter kvar för jag gillar inte att ta bort en massa delar, det påverkar andrahandsvärdet.
Köp en sommarsuflett så blir det lite luftflöde genom vagnen, den vanliga sufletten blir lite som en bastu när det är soligt.
Hon i affären tyckte att jag skulle använda sele på bebisen så att mjukliften inte skulle glida iväg sa hon. Då borde det väl vara lika stor risk att en i ett annat märke kan glida iväg?
Känns väl kanske inte så mysigt egentligen att spänna fast en sån lite bebis i sele tycker jag. -
Jag skulle inte spänna fas bebis i liften, det har jag aldrig gjort i några vagnar jag haft, har dock aldrig haft mjuklift men hårdlift är ju lika stor risk at t en glider som mujk och det har aldrig hänt mig så det behöver du inte göra tycker jag. Ja men då funkar vagnen kanon jag älskade våran bee som jag bytte bort i ett svagt ögonblick, nu väntar vi hem bee + för jag vill inte vara utan bee. Du blir nog nöjd lycka till med vagn och bebisCarisma skrev 2010-06-06 10:39:32 följande:Jag bor i stadsmiljö där det skottas ordentligt och ofta. Går heller inte i terräng så att vagnen skall jag nog klara mig med.
Såg precis att man kunde ta av "locket" på mjukliften. Det är ju bra nu på sommaren.Lämna tillbaka mjukliften kan jag nog inte göra då det var ett paketpris med vagn, mjuklift och åkpåse.Londonvibes skrev 2010-06-06 10:21:15 följande:Lämna tillbaka babynestet till affären och köp en Phil&Teds mjuklift istället, den har handtag och är så himla mycket bättre, i den behöver du inte mecka med att sätta fast spädisen i selen heller. P&T mjukliften har ett lock som du kan vika upp så det inte blir så varmt.
Remmen på handtaget är till för att sätta runt handleden s man inte tappar vagnen i nedförsbackar typ Jag använder den aldrig men den sitter kvar för jag gillar inte att ta bort en massa delar, det påverkar andrahandsvärdet.
Köp en sommarsuflett så blir det lite luftflöde genom vagnen, den vanliga sufletten blir lite som en bastu när det är soligt.
Hon i affären tyckte att jag skulle använda sele på bebisen så att mjukliften inte skulle glida iväg sa hon. Då borde det väl vara lika stor risk att en i ett annat märke kan glida iväg?
Känns väl kanske inte så mysigt egentligen att spänna fast en sån lite bebis i sele tycker jag.
-
Tack för dina uppmuntrande ord! Hade så länge ställt in mig på den andra vagnen och så blev det att köpa en annan i all hast. Hoppas att denna passar oss bra nu =) Inte många veckor kvar tills BF.FridaLee skrev 2010-06-06 10:55:55 följande:Jag skulle inte spänna fas bebis i liften, det har jag aldrig gjort i några vagnar jag haft, har dock aldrig haft mjuklift men hårdlift är ju lika stor risk at t en glider som mujk och det har aldrig hänt mig så det behöver du inte göra tycker jag. Ja men då funkar vagnen kanon jag älskade våran bee som jag bytte bort i ett svagt ögonblick, nu väntar vi hem bee + för jag vill inte vara utan bee. Du blir nog nöjd lycka till med vagn och bebis
Har du tips på några bra tillbehör som är värda att kolla in?
Nu är ju detta förra årets modell på vagnen så jag har inte så stor koll om allt passar? En parasoll kan jag nog behöva antar jag. -
Har du tips på några bra tillbehör som är värda att kolla in?Parasoll tycker jag är krångligt och ivägen. Skulle rekommendera en tunn, vit scarf och en säkerhetsnål istället. :) Du behöver inte täcka helt, då kan det bli för varmt, bara åt det hållet solen kommer ifrån.
Nu är ju detta förra årets modell på vagnen så jag har inte så stor koll om allt passar? En parasoll kan jag nog behöva antar jag. -
Ah okej. Jag såg att den fanns nåt sånt solskydd man kunde köpa på babyproffsen. Som ett litet skynke som man satte på med typ clips. Kanske skall kolla in det istället. Tänkte att det kunde vart trevligt med en färgglad parasoll då vagnen är svart.Hhelena skrev 2010-06-06 11:18:21 följande:Parasoll tycker jag är krångligt och ivägen. Skulle rekommendera en tunn, vit scarf och en säkerhetsnål istället. :) Du behöver inte täcka helt, då kan det bli för varmt, bara åt det hållet solen kommer ifrån. -
Du kan köpa en färgglad sittdyna! Det piggar upp! Finns en flera färger i original från Bugaboo och ännu fler alternativa modeller som passar Bee.Carisma skrev 2010-06-06 11:29:37 följande:Ah okej. Jag såg att den fanns nåt sånt solskydd man kunde köpa på babyproffsen. Som ett litet skynke som man satte på med typ clips. Kanske skall kolla in det istället. Tänkte att det kunde vart trevligt med en färgglad parasoll då vagnen är svart. -
Jag gillar bugaboos egna parasoll iaf till nyfödd tycker jag att det funkar bra. annars är det väl mugghållaren jag gillarCarisma skrev 2010-06-06 11:02:31 följande:Tack för dina uppmuntrande ord! Hade så länge ställt in mig på den andra vagnen och så blev det att köpa en annan i all hast. Hoppas att denna passar oss bra nu =) Inte många veckor kvar tills BF.
Har du tips på några bra tillbehör som är värda att kolla in?
Jag gillar också Bugaboos egna parasoll jätte mycket. Tycker det är lätt att sätta på/ta av och så är det väldigt stabilt (mot många andra budget parasoll).FridaLee skrev 2010-06-06 22:26:51 följande:Jag gillar bugaboos egna parasoll iaf till nyfödd tycker jag att det funkar bra. annars är det väl mugghållaren jag gillar -
Jag gillar Bugaboos parasoll massor. Har använt den flitigt varje sommar. Den är mycket bättre än andra parasoller. Den sitter stadigt och man kan vrida den så den täcker för solen. Att hänga en filt över sufflan tycker jag inte är så bra i sommarhettan. Det blir ju apvarmt och kvavt på insidan.Carisma skrev 2010-06-06 11:29:37 följande:Ah okej. Jag såg att den fanns nåt sånt solskydd man kunde köpa på babyproffsen. Som ett litet skynke som man satte på med typ clips. Kanske skall kolla in det istället. Tänkte att det kunde vart trevligt med en färgglad parasoll då vagnen är svart. -
Jag ska köpa ny vagn och har tittat på Bugaboo Bee och ser alla positiva sidor och fördelar med den. Men vad är den mindre bra till? Vad ska jag inte förvänta mig? Att den inte är bra att köra i kuperad tärräng och snö förstår jag men vad mer?