-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Det var nån här i tråden som hittat en bygel på e-bay, men jag vet inte hur/var/vem. Konstigt att den inte finns att köpa i butik (eller det kanske den gör men jag har inte hittat den).Micjah skrev 2010-06-15 00:16:44 följande:Nya Been står i hallen och väntar på promenaden imorrn..saknar dock bygel på vagnen
Finns det någon som passar? -
Den är tillverkad av ett annat företag än Bugaboo.Tullemi skrev 2010-06-15 07:44:59 följande:Det var nån här i tråden som hittat en bygel på e-bay, men jag vet inte hur/var/vem. Konstigt att den inte finns att köpa i butik (eller det kanske den gör men jag har inte hittat den). -
Vad finns det för dynor som passar bee (gamla)?
Behöver en snart då vi åker utomlands så gärna tips på affär Stockholm city!
Tack! -
Hur är gunget på Been min dotter somnar så gott när hennes nuvarande vagn (emmaljunga) gungar och jag har fått för mig att den inte gungar på samma sätt?
-
Ja Bugaboos sittdyna passar även gamla Bee. NK har sittdynor iaf, likaså Bonti och Barnbutiken.Tili skrev 2010-06-15 09:19:04 följande:Vad finns det för dynor som passar bee (gamla)?
Behöver en snart då vi åker utomlands så gärna tips på affär Stockholm city!
Tack!
-
Toppen att de passar den gamla också! Tar en sväng förbi Bonti!Stargirl skrev 2010-06-15 09:40:22 följande:Ja Bugaboos sittdyna passar även gamla Bee. NK har sittdynor iaf, likaså Bonti och Barnbutiken.
Tack -
Inget direkt gung i den. Den har ju fjädring, men orden "gung" är inte det jag tänker på när vi är ute och körAnatha skrev 2010-06-15 09:35:01 följande:Hur är gunget på Been min dotter somnar så gott när hennes nuvarande vagn (emmaljunga) gungar och jag har fått för mig att den inte gungar på samma sätt?
. Skump snarare.....
-
Det ska ju vara en andravagn så det borde räcka. Skulle egentligen varit ute och kollat och handlat men är sjuk :(Tullemi skrev 2010-06-15 12:08:51 följande:Inget direkt gung i den. Den har ju fjädring, men orden "gung" är inte det jag tänker på när vi är ute och kör
. Skump snarare..... -
Gung=noll på Bee tycker jag.
Jag sålde faktiskt min Bee + igår. Tyckte den var alldeles för stum och skramlig för att ha som enda vagn till dottern (3 mån gammal). Hur smidig den än var att köra i affärer och på slät asfalt så uppvägde det inte nackdelarna med noll fjädring på alla andra underlag och svår körd på t.ex. kullersten/gatsten och näst intill omöjlig på t.ex. gräsmattor. Som extravagn/sulky till större barn fungerar den säkert perfekt och är helt fantastisk jämfört med "vanliga" paraplyvagnar/sulkys men som enda vagn till bebis duger den inte enligt mig. Men fin var den....
Införskaffade mig istället en MB Swift som jag ska ut och terrängköra med i parker och grusstigar i sommar och som dessutom är liten och smidig i stan. Hoppas jag kommer att trivas bättre med den, annars lär maken få spader ...
-
Vad olika det kan vara. Jag är supernöjd! Ska ta och sälja min gamla vagn nu, då den inte använts en enda gång sedan jag köpte den nya vagnen. Sonen är 9 månader.Denim skrev 2010-06-15 14:38:36 följande:Gung=noll på Bee tycker jag.
Jag sålde faktiskt min Bee + igår. Tyckte den var alldeles för stum och skramlig för att ha som enda vagn till dottern (3 mån gammal). Hur smidig den än var att köra i affärer och på slät asfalt så uppvägde det inte nackdelarna med noll fjädring på alla andra underlag och svår körd på t.ex. kullersten/gatsten och näst intill omöjlig på t.ex. gräsmattor. Som extravagn/sulky till större barn fungerar den säkert perfekt och är helt fantastisk jämfört med "vanliga" paraplyvagnar/sulkys men som enda vagn till bebis duger den inte enligt mig. Men fin var den....
Införskaffade mig istället en MB Swift som jag ska ut och terrängköra med i parker och grusstigar i sommar och som dessutom är liten och smidig i stan. Hoppas jag kommer att trivas bättre med den, annars lär maken få spader ...
Jag älskar bee+, och är förvånad över hur enkelt den går att köra på gräs, och alla andra underlag. Det enda jag upplever som jobbigt är grovt grus/stenar. Har kört min bee i skogen på stigar utan problem.