-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Fick hem min sittdyna till vagnen idag. Blev så fint!!
Och mysigare för sonen att sitta i.
Börjar gilla vagnen mer och mer. Har som många andra stört mig på att den skramlar och skakar. Har haft skötväskan i varukorgen tidigare men för någon dag sedan satte jag dit väskkrokar så nu sitter den på handtaget. Vilken skillnad det gjorde på skramlandet! Vagnen låter mycket mindre nu!! Den är fortfarande ingen terrängvagn men nu går det att gå på grus i alla fall
-
Håller med dig. Visst finns det situationer då den inte är superbäst (tex i områdets stora sandlåda) men ibland kan jag gå och tänka "varför köper inte alla en Bee?".... Så bra tycker jag om den, hahaJuni flickan skrev 2010-06-15 21:55:02 följande:Vad olika det kan vara. Jag är supernöjd! Ska ta och sälja min gamla vagn nu, då den inte använts en enda gång sedan jag köpte den nya vagnen. Sonen är 9 månader.
Jag älskar bee+, och är förvånad över hur enkelt den går att köra på gräs, och alla andra underlag. Det enda jag upplever som jobbigt är grovt grus/stenar. Har kört min bee i skogen på stigar utan problem.
-
Eller hur!Tullemi skrev 2010-06-15 22:19:50 följande:Håller med dig. Visst finns det situationer då den inte är superbäst (tex i områdets stora sandlåda) men ibland kan jag gå och tänka "varför köper inte alla en Bee?".... Så bra tycker jag om den, haha
-
Mitt handtag låter helt galet mycket vid snäppfästena...ska det verkligen vara så eller har jag lyckats få tag i ett måndagsex?

-
Nä, min gör oxå detMicjah skrev 2010-06-15 23:03:29 följande:Mitt handtag låter helt galet mycket vid snäppfästena...ska det verkligen vara så eller har jag lyckats få tag i ett måndagsex?

-
Hej jag har ett gammalt chassi till bugaboo bee och undrar om någon vet var jag kan få tag i en sittdel till den?
-
Du får nog vända dig till en butik som är beredd att köpa reservdelar. Som ex Kidzshop. Man måste köpa sittdelen + tyget + suflettbågar + suflett så det är en hel del du måste införskaffa.mel skrev 2010-06-16 07:40:49 följande:Hej jag har ett gammalt chassi till bugaboo bee och undrar om någon vet var jag kan få tag i en sittdel till den? -
Jag tror att du kommer att älska din Swift! Jag har en Bee av den tidigare modellen och en Swift. Swiften är verkligen min favvo-vagn, älskar den!! Har Been kvar bara för att jag inte vill vända sonen framåt ännu och för att den är så smidig att ha med när man reser. Till storasyster använder vi alltid Swiften.Denim skrev 2010-06-15 14:38:36 följande:Gung=noll på Bee tycker jag.
Jag sålde faktiskt min Bee + igår. Tyckte den var alldeles för stum och skramlig för att ha som enda vagn till dottern (3 mån gammal). Hur smidig den än var att köra i affärer och på slät asfalt så uppvägde det inte nackdelarna med noll fjädring på alla andra underlag och svår körd på t.ex. kullersten/gatsten och näst intill omöjlig på t.ex. gräsmattor. Som extravagn/sulky till större barn fungerar den säkert perfekt och är helt fantastisk jämfört med "vanliga" paraplyvagnar/sulkys men som enda vagn till bebis duger den inte enligt mig. Men fin var den....
Införskaffade mig istället en MB Swift som jag ska ut och terrängköra med i parker och grusstigar i sommar och som dessutom är liten och smidig i stan. Hoppas jag kommer att trivas bättre med den, annars lär maken få spader ...
-
Min medTullemi skrev 2010-06-16 06:23:38 följande:Nä, min gör oxå det
Men om man hänger skötväskan på handtaget (jag har ju-ju-be krokar) så låter det mycket mindre. Innan jag hängde fast väskan lät det som en konserburk med sten i så fort det var lite ojämnt...
-
Nu har jag köpt min bee och är supernöjd dottern somnade gott i den premiärpromenaden. Nu undrar jag om solsufletten för den verkar man behöva märkte jag idag. De hade två olika där jag köte vagnen. En för 399 kr och en för 499 kr minns inte exakt vad de hette. Jag fattade inte riktigt skilladerna någon som vet vilken som är bäst?