• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Joddan
    Tullemi skrev 2010-08-06 08:41:14 följande:
    Noo, tyvärr. Vi använde aldrig den combon och nu har vi lagt undan mjukliften för den ska säljas (och vagnen ligger så klart i bilen)
    Inboxa om du vill SkrattandeFlört

Iofs har jag LÅÅÅÅÅÅÅNGT kvar till bebis men ändå Oskyldig
    Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Tullemi
    Joddan skrev 2010-08-06 08:42:44 följande:
    Inboxa om du vill SkrattandeFlört

Iofs har jag LÅÅÅÅÅÅÅNGT kvar till bebis men ändå Oskyldig
    Nu känner jag mig korkad *harkel*. Inboxa om vad?
    Milea 080217 Lucas 100202
  • bohusbebis
    Tullemi skrev 2010-08-05 21:20:19 följande:

Och nu är jag även sugen på en sån där "handle bar" som säljs på e-bay. Vi hade en handle bar (vad heter det på svenska??) på vår Chicco Liteway när vi var i Thailand sist och det är en väldigt bra uppfinning .
    Sen var denna fin:
    cgi.ebay.com/Bugaboo-Bee-Plus-Sun-Canopy-/270...

....men kan man vara säker på att den verkligen passar Bee?

Nyfiken, varför bytte ni bort Liteway:en? Har funderat på om vi inte skulle haft en sån på resan istället, den blir väl mindre hopfälld. Men så tänker jag att sittkomforten är betydligt bättre i Bee:n... Har lite svårt för klassiska paraplyvagnar, men så tänker jag att nåt bra måste det ju vara - typ att de blir små...
  • Tullemi
    bohusbebis skrev 2010-08-06 08:45:34 följande:
    Nyfiken, varför bytte ni bort Liteway:en? Har funderat på om vi inte skulle haft en sån på resan istället, den blir väl mindre hopfälld. Men så tänker jag att sittkomforten är betydligt bättre i Bee:n... Har lite svårt för klassiska paraplyvagnar, men så tänker jag att nåt bra måste det ju vara - typ att de blir små...
    Chiccon var egentligen jättebra som resvagn, men den fick sig en liten knäck på förra resan och var sig inte lik efter det så vi sålde av den billigt. Så nu tänkte vi ta med Bee'n istället. Vi kan ju även haka på ståbrädan på den om det behövs.
  • Tullemi

Bohusbebis: jag tänkte köpa "handle bar" men först så ville jag bara kolla med dig om det var några funderingar du hade om den? Så jag inte förhastar mig (skulle vara typiskt mig )

• Tullemi
    Joddan skrev 2010-08-06 09:06:55 följande:
    Mjukliften Oskyldig
    aha.....
  • bohusbebis
    Tullemi skrev 2010-08-06 09:01:57 följande:
    Bohusbebis: jag tänkte köpa "handle bar" men först så ville jag bara kolla med dig om det var några funderingar du hade om den? Så jag inte förhastar mig (skulle vara typiskt mig )
    Nja, gav mig katten på att hitta en universal-bumper som ska passa - men jag har inte hittat den än. USA-tjejen hade ju hittat "sin" i europa, men hon sa inte var eller vilket märke (mer än att det inte är Bugaboos egen). Vi har en UJ Swift-bumper där fästena funkar, men den är för kort (har övervägt att hoppa på den så att den böjer ut sig till önskad längd men det funkar nog inte). Kanske beställer en från tyskland för dryga hundralappen, istället för den från usa för över 500 spänn (om det är samma, nu såg jag den inte på ebay igår). Känns så "att gå över ån efter vatten", liksom). Ska fundera ordentligt på om behovet verkligen finns, dottern är drygt 2 år nu och tycker det är okej att ha selen på sig ibland. Men vi har haft bumper på tidigare vagnar även till storebror och det känns lite "tryggt". Men om du beställer så får du gärna dela med dig av dina erfarenheter sen! Glad
  • bohusbebis

Bor tyvärr så dumt att jag inte kan gå runt i barnvagnsbutiker å testa mig fram... Det enda jag vet är att McLarens har för små spännen, annars är bredden okej. Chicco Liteway har åxå för små spännen. Dessa är ju till paraplyvagnar med klenare "rör". Funderade på att köpa ett sånt ändå och bygga om, men då hamnar man ju snart i USA-priset och då verkar det "säkrare" att köpa det direkt. (var nära att klicka hem den där usa-bumpern för nån vecka sen, apropå att förhasta sig

• Tullemi
    bohusbebis skrev 2010-08-06 09:40:11 följande:

Bor tyvärr så dumt att jag inte kan gå runt i barnvagnsbutiker å testa mig fram... Det enda jag vet är att McLarens har för små spännen, annars är bredden okej. Chicco Liteway har åxå för små spännen. Dessa är ju till paraplyvagnar med klenare "rör". Funderade på att köpa ett sånt ändå och bygga om, men då hamnar man ju snart i USA-priset och då verkar det "säkrare" att köpa det direkt. (var nära att klicka hem den där usa-bumpern för nån vecka sen, apropå att förhasta sig

Ja, jag tror att bumpern till vår Chicco skulle ha passat om det inte vore för de runda spännena, Bee har ju ovalformad ram. Attans.... Men det är så skönt att slippa använda selen jämt och bara klämmer på bumpern. Vid 2 år så sitter väl barnen ganska lugnt eller? Lucas (som ska sitta i Bee'n är bara 6 månader) och Milea är 2,5 år vill inte åka vagn (kanske bra det )
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6