• Lady Dahmer

Jo, jag är en manshatare.

Jag hatar Mannen och allt han står för. Jag hatar könsrollen och allt vad den står för. Det Manliga.

Jag har blivit utsatt för sexuella kränkningar och övergrepp sen jag var liten.  Inte av en man. Inte av två. Inte av tio. Utan många många många fler. I år. I en livstid. Majoriteten av män jag träffat är svin. Majoriteten av mina vänner har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp. Majoriteten av kvinnor jag haft kontakt med har blivit utsatta för sexuella kränkningar och övergrepp.

Av NORMALA män med normala liv. De är pappor, makar, vänner - . Inga monster alls. (för ett monster ser man) De är de slags män vars fruar och vänner och barn säger "inte han, han är så snäll så! Inte min man!"

Jag vet att min bild och mina känslor är färgade av min verklighet och mina erfarenheter, men den vetskapen betyder ingenting. Känslan är ändå där. Jag hatar män. Jag litar inte på dem. Jag blir nervös av dem. De skrämmer och hotar mig.

Det positiva är dock att detta gjort mig mer övertygad genusförespråkare. Könsroller och könsbunden fostran skapar offer och förövare. Män fostras att vara sexuellt aggressiva, att de ska ta för sig, ragga, inte ta ett nej, de fostras även att vara starka och kraftfulla. Kvinnor fostras att vara passiva sexuellt, att ta emot, att passa upp, att säga ja.

Och det förlorar vi alla på.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 10:03
    jag har skrivit lite mer om just hur vi fostrar pojkar till förövare och flickor till tacksamma offer här:

www.familjeliv.se/Forum-5-109/m50899574.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 19:10
    För er som är extra tröga, saknar läsförståelse eller helt enkelt inte läst ts ordentligt:

Jag hatar inte individer. Jag går inte runt och är arg hela dagarna eller blänger på och hatar varje karl jag träffar.

Jag skiljer på den enskilda mannen och Mannen/kollektivet/mansrollen.

Jag hatar inte människor pga kön. jag hatar mansrollen. Könsrollen. Män är inte sin könsroll. Det är inlärt beteende. En social konstruktion.

-----------

tips! klicka på (visa endast) bredvid mitt namn och läs mina andra inlägg om nåt är otydligt.
  • Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.
  • Lady Dahmer
    Arnold Braunsweiger skrev 2010-03-02 19:27:33 följande:
    Jaja, okey då. Jag älskar dig med.
    haha! Du är säkert en fantastisk snoppbärare.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Pelleping skrev 2010-03-02 19:29:13 följande:
    Könsrollen är genetisk och medfödd.
    haha. jaha ok, hur förklarar du då att könsrollen förändras hela tiden och att det är beroende av sin tid och sin kultur?
  • TigerLily

Vi är visst djur, däggdjur. Kvinnor är pumor.. män är svin. SKämt så sido.
    Jag talar inte om att lyfta en väska, jag talar om att lyfta TUNGA otympliga saker, som t ex en garderob från Ikea. Män är ju generellt starkare.
    Man är inte ett svagare kön bara för att man har vett att be om hjälp. Och sen är smaken som baken, jag GILLAR t ex att bli uppvaktad och behandlad som en liten prinsessa av en karl. Det har jag inget alls emot, och det utesluter inte att han ska respektera mig för den jag är. Och det gör mig heller inte ett dugg svagare på nått vis.

• DrKejs
    Miss Skywalker skrev 2010-03-02 17:34:23 följande:
    Ehrm, nej. 
    Det är ännu en feministisk myt att den biologiska pappan utsätter sina barn för incest. Den vanligaste förövaren är en styvpappa, därefter kommer pappan och mamman inte långt efter pappan. Dock är det sistnämnda rätt osäkert eftersom kvinnliga förövare inte anmäls i tillförnärmelsevis lika stor utsträckning. (Se tabell om Ontario 1994: http://fathersforlife.org/Sodhi/cancan1.htm. Se också följande: http://www.canadiancrc.com/Female_Sex_Offenders-Female_Sexual_Predators_awareness.aspx.)
    Det är ytterligare en feministisk myt att den biologiska pappan misshandlar sina barn; det är vanligare att mamman gör det. (Se ovanstående länkar.)
  • Lady Dahmer
    TigerLily skrev 2010-03-02 19:44:28 följande:
    Vi är visst djur, däggdjur. Kvinnor är pumor.. män är svin. SKämt så sido.Jag talar inte om att lyfta en väska, jag talar om att lyfta TUNGA otympliga saker, som t ex en garderob från Ikea. Män är ju generellt starkare. Man är inte ett svagare kön bara för att man har vett att be om hjälp. Och sen är smaken som baken, jag GILLAR t ex att bli uppvaktad och behandlad som en liten prinsessa av en karl. Det har jag inget alls emot, och det utesluter inte att han ska respektera mig för den jag är. Och det gör mig heller inte ett dugg svagare på nått vis.
    KAN man inte lyfta nåt så är det ju helt i sin ordning att be om hjälp.

men visst, du gillar att bli särbehandlad, det har jag förstått - och visst fan kan jag erkänna att (lat och bekväm som jag är) att jag lätt faller i den fällan också ibland. Men jag tycker inte det är rätt eller nåt att sträva efter. Jag tror på jämlikhet och på att behandla människor som jämlikar. Oavsett kön, ras, religion, sexualitet osv. Jag tror inte det är rätt att ha olika krav på människor beroende på dessa faktorer.
  • Lady Dahmer
    DrKejs skrev 2010-03-02 20:02:09 följande:
    det där tänker jag inte säga emot, men man kan fråga sig varför? är det omständigheterna som gör att kvinnan oftare gör illa sina barn? Eller är det biologiska anledningar? (fast jag tror det är olika beroende på ålder. Kvinnar misshandlar generellt oftare spädbarn medans män oftare misshandlar äldre barn.)

Kvinnan anses ju ha "modersinstinkter" (och så ignorerar man totalt att män har samma instinkt) och att hon ska både veta hur man tar hand om spädbarn OCH tycka om det. Det är ganska vanligt att kvinnor drabbas av depressioner i samband med födseln av ett barn. Antingen baby blues ("vanlig" depp) eller förlossningspsykos. Vissa kvinnor reagerar även på oxytocinet och kan då få nåt man kallar amningspsykos.

Jag tror även att det här handlar om det sociala och omständigheterna. Inte om det biologiska.
  • DrKejs
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 20:08:22 följande:
    det där tänker jag inte säga emot, men man kan fråga sig varför? är det omständigheterna som gör att kvinnan oftare gör illa sina barn? Eller är det biologiska anledningar? (fast jag tror det är olika beroende på ålder. Kvinnar misshandlar generellt oftare spädbarn medans män oftare misshandlar äldre barn.) Kvinnan anses ju ha "modersinstinkter" (och så ignorerar man totalt att män har samma instinkt) och att hon ska både veta hur man tar hand om spädbarn OCH tycka om det. Det är ganska vanligt att kvinnor drabbas av depressioner i samband med födseln av ett barn. Antingen baby blues ("vanlig" depp) eller förlossningspsykos. Vissa kvinnor reagerar även på oxytocinet och kan då få nåt man kallar amningspsykos. Jag tror även att det här handlar om det sociala och omständigheterna. Inte om det biologiska.
    Oavsett vilken anledning kvinnorna har för att utöva incest mot sina egna barn och slå sina egna barn så kvarstår det faktum att kvinnor gör dessa saker och att feminismen i Sverige ljuger om detta. Varför ljuger feminister om detta?
  • TigerLily
    Lady Dahmer skrev 2010-03-02 20:04:26 följande:
    KAN man inte lyfta nåt så är det ju helt i sin ordning att be om hjälp. men visst, du gillar att bli särbehandlad, det har jag förstått - och visst fan kan jag erkänna att (lat och bekväm som jag är) att jag lätt faller i den fällan också ibland. Men jag tycker inte det är rätt eller nåt att sträva efter. Jag tror på jämlikhet och på att behandla människor som jämlikar. Oavsett kön, ras, religion, sexualitet osv. Jag tror inte det är rätt att ha olika krav på människor beroende på dessa faktorer.
    nja.. särbehandlad skulle jag inte kalla det kanske.. Men klart jag njuter av att bli extremt väl behandlad då jag faktiskt blivit riktigt riktigt dåligt behandlad. Jag tycker inte att det är mer än rätt, och att jag faktiskt förtjänar det. Det jag varit med om önskar jag inte ens min värsta fiende.
  • Digestive
    DrKejs skrev 2010-03-02 20:11:51 följande:
    Oavsett vilken anledning kvinnorna har för att utöva incest mot sina egna barn och slå sina egna barn så kvarstår det faktum att kvinnor gör dessa saker och att feminismen i Sverige ljuger om detta. Varför ljuger feminister om detta?
    Förklara gärna för mig hur feminister kan ses och behandlas som en homogen grupp i Sverige - på det viset som du gör.
  • DrKejs
    Digestive skrev 2010-03-02 20:23:53 följande:
    Förklara gärna för mig hur feminister kan ses och behandlas som en homogen grupp i Sverige - på det viset som du gör.
    Ok, låt mig omformulera det.
    Varför verkar det vara en del av radikalfeminismen/statsfeminismen att ljuga om det?
    Svara sen på frågan, tack.
Svar på tråden Jo, jag är en manshatare.