• avilo

Gekås vol 14

Jag undrar om det finns mycker barnlakan att välja på?
    Undrar också om det finns i mellanstorlek?

• Smultronhjärta
    avilo skrev 2010-05-21 15:30:52 följande:
    Jag undrar om det finns mycker barnlakan att välja på? Undrar också om det finns i mellanstorlek?
    Mellanstorlek är det de som kallas juniorsäng dvs ca 170 långa?
    Isf fanns det jättefina prickiga sådana i rött eller svart,brukar även finnas med grodor på
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • t0va
    Kinne79 skrev 2010-05-21 12:57:05 följande:
    Äntligen är det dags att åka ner till Gekås vi stannar lör-mån, tanken är att jag ska köpa på mig mycket i bebisväg men vart lite orolig när jag läste t0vas inlägg att det inte fanns så mycket nu i veckan.  Har ni några tips på vad man inte får missa i bebisväg och upp till året ungefär? Har tänkt köpa på mig saker som behövs det första året (har långt till Gekås)  Något man kan hoppa över? Är torra tvättlappar prisvärda? Lillegården eller vad de heter.
    Dem får ju in en massa hela tiden så det fylls säkert på. När jag var där så fanns det tex. inte plastad frotte och endel sådant men det var gott om nappflaskor, sängkläder till kanonpriser och kläder. Speciellt om man är förtjust i barbapappa. :)

Amningskudden tycker jag är ett kanonköp, tog den med små kulor i och inte vadd. tittade igår på babyaffären och det skilde ca 300-400kr i pris.

Har man djur så fanns det lite saker i djuravdelningen, svägerskan hittade ben till hunden och jag billiga matskålar till kaninerna. Jag tyckte inte att godiset och dvd-filmerna var billiga.

Kläder till större än nyfödd var det så gott om att jag inte ens orkade titta, mitt mål var ändå bara att köpa för den första tiden, så där kan du nog göra väldigt mycket fynd. Själv vill jag åka tillbaka i höst/vinter och handla kläder åt liten när den växt aningen mer.
  • Ruso
    Pernilla75 skrev 2010-05-21 09:34:18 följande:
    Är det någon som varit där nyligen och vet ifall de har skalkläder/överdragskläder i strl.74/80?
    Var verkligen jättedåligt med skalkläder i storlekar under 122... jag fick åka hem utan, men då letade jag 98, 110 och 122...
  • Ruso
    Smultronhjärta skrev 2010-05-21 15:33:28 följande:
    Mellanstorlek är det de som kallas juniorsäng dvs ca 170 långa?Isf fanns det jättefina prickiga sådana i rött eller svart,brukar även finnas med grodor på
    Fanns okså juniorstorlek i barbapappa, cars och några andra... köpte cars till min son, men upptäckte att måtten inte var som på de kuddar jag har hemma, fast de är köpt på gekås...
  • zephyr

Just kläder till nyfödda känns lite tråkigt. Men vi visste inte kön innan. Annars fanns det endel specifika kill/tjejkläder. Hjälmmössor hade de väldigt billiga.

Nu är min dotter 6 månader. Har tänkt åka i nästa vecka. Ska bli kul att kika på kläder nu när man vet lite vad som behövs.

Bebissaker tycker jag att de har jättebra. Ett tips är att köpa på sig många filtar. Vi köpte nog ca 6 filtar i olika utföranden. Superbra att ha.
    Engångs skötunderlägg i 5-pack. Bra att ha i skötväskan. (de går att använda flera gånger så länge det inte blir något på de.)

Nagelset från babyboom tyckte jag var bra. (nagelsax, fil och klippare)

Amningsinlägg i ull. (bra om du ammar)
    Amningsnapp lika så. Jag använde mina enbart ett par ggr, men de var verkligen värda pengarna.

Tvättlapparna har vi använt Euroshoppers. Tycker jag är bäst.

• Ruso

Då var ullaredsbesöket över för dennan gång.... men jag längtar redan tillbaka

Dock.. det var tre saker jag liksom åkte dit för, och hittade inget.... skulle ha Lego Belvillehuset som var slut, och skalkläder åt flickorna och hittade inte det heller. Lite trist, men vi får väl klara oss med lånade galon (gillar ej galon) over sommaren och hoppas de får in senare under säsongen.

Däremot hittade jag en hel del presenter till lilltösen som fyller 4. Och så lite kläder åt sönerna. Bästa fyndet var nog Campion luvtröja och tshirts för halvapriset på herr... betalade 49.35 för tshirt och 139,35 för luvtröjan!!

Var annars glad över en solhatt till lillekillen från Lindberg - 49,95, måste väl vara bra pris? Och väggdekoren "Fånga dagen" blev jag nöjd med Och så blev det ett UV set till sonen, även om jag egentligen inte tycker jag har så stor användning av det tror jag Men någon gång skall vi väl till stranden i sommar för hoppningsvis.

Ett par snygga jeanscapri och en skaljacka till mig själv... men tänk at det ändå går på 4000 när allt var så billigt...

• Kinne79

Tack för alla svar, toppen!

Just kläder har jag inte tänkt köpa så mycket, förutom lite basplagg som passar både flickor  och pojkar. Utan jag har mest tänka köpa det som behövs till äta/sova/hygien/leka/resa.

• Smultronhjärta
    Ruso skrev 2010-05-21 17:27:16 följande:
    Fanns okså juniorstorlek i barbapappa, cars och några andra... köpte cars till min son, men upptäckte att måtten inte var som på de kuddar jag har hemma, fast de är köpt på gekås...
    Åh det där Barbapappa hade jag behövt,skulle köpa det till en kompis men hittade bara i spjälsängstorlek..Hade iofs jäkligt bråttom då så jag letade kanske på fel ställe

Istället hittade jag de urfina prickiga på motsatt sida och surade för att de i sin tur inte var i spjälsängstorlek
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Thegran
    Ruso skrev 2010-05-21 17:36:26 följande:
    Då var ullaredsbesöket över för dennan gång.... men jag längtar redan tillbaka Dock.. det var tre saker jag liksom åkte dit för, och hittade inget.... skulle ha Lego Belvillehuset som var slut, och skalkläder åt flickorna och hittade inte det heller. Lite trist, men vi får väl klara oss med lånade galon (gillar ej galon) over sommaren och hoppas de får in senare under säsongen.Däremot hittade jag en hel del presenter till lilltösen som fyller 4. Och så lite kläder åt sönerna. Bästa fyndet var nog Campion luvtröja och tshirts för halvapriset på herr... betalade 49.35 för tshirt och 139,35 för luvtröjan!!Var annars glad över en solhatt till lillekillen från Lindberg - 49,95, måste väl vara bra pris? Och väggdekoren "Fånga dagen" blev jag nöjd med Och så blev det ett UV set till sonen, även om jag egentligen inte tycker jag har så stor användning av det tror jag Men någon gång skall vi väl till stranden i sommar för hoppningsvis.Ett par snygga jeanscapri och en skaljacka till mig själv... men tänk at det ändå går på 4000 när allt var så billigt...
    vilket UV set köpte du? såg du om det fanns kvar många sunblock uv set?
    en kompis ska dit i helgen o jag har skickat bud med henne :)
    hoppas hoppas att det finns kvar!!
Svar på tråden Gekås vol 14