• sarsparis

Gekås vol 14

060810 skrev 2010-07-19 18:04:01 följande:
    Där var SJUKT MKT FOLK idag!!! Fy fan jag är helt slut efter vårt besök där idag!!
    Utbudet på vinterkläder måste jag säga var en katastrof... Visst overaller fanns och såna typ fleece/skaljackor (kommer inte på vad de heter) men några vinterjackor fanns inte att få tag på mer än till sonen... Men men, ungarna fick varsinn overall, dottern en höstjacka och så fodrade överdragsbyxor. Det var mkt bättre utbud i juli förra året än nu.. Men men, kommer säkert när jag fött barn...
    Annars var mkt på babyavd. utplockat.. örontemp fanns bara den billiga sorten kvar tex.  Känns som att de inte fyller på där alls... Jag gick dit flera gånger men inget kom ut och ingen och fråga heller...
    Men en bröstpump köpte jag med, för 400 kr, helt ok för en Avent! :)

Men jag blev ca 4000 kr fattigare idag, men är så nöjd med vad jag hittat förutom bland vinterkläderna då.. :)

Annars hittade jag en del andra roliga saker.. :p
    Fast utbudet på flickkläder i 122 var ännu mer uselt än vinterkläderna... fanns i princip ingenting.. :(   men tur för ekonomin kanske att jag inte hittade mer än det jag hittade.. :p
    Vilken tid var du där? Vi tänkte nämligen kanskek åka i morgon eftermiddag och vara där tills det stänger. Är det värst på förmiddagar? Var där förra året när det var semestertider och då var det inte alls hysteriskt med folk runt 15 tiden.
  • Tibell

Ja herrejissus vad folk det var där idag! Vi gav upp mycket tidigare än räknat. Kom vid 10,30 och åkte hem runt 14. Helt galet!!

Men jag fick min ryamatta med mig hem iallafall =)
    Det var någon som frågade efter storlek och det fannas massa blandade.
    Jag köpte en rund stor (160 cm) vit som kostade 399
    Sen fanns det massa i ca 130x180 ( inte helt exakta mått kanske men ungefär) som också kostade 399.

• Pigelinen
    Tibell skrev 2010-07-19 19:09:00 följande:
    Ja herrejissus vad folk det var där idag! Vi gav upp mycket tidigare än räknat. Kom vid 10,30 och åkte hem runt 14. Helt galet!!

Men jag fick min ryamatta med mig hem iallafall =)
    Det var någon som frågade efter storlek och det fannas massa blandade.
    Jag köpte en rund stor (160 cm) vit som kostade 399
    Sen fanns det massa i ca 130x180 ( inte helt exakta mått kanske men ungefär) som också kostade 399.

Åh en rund rya... vilka färger finns de i??? Är gelen i runda mattor, lite roligare än rektangulära tycker jag

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Peos Mamma
    Pigelinen skrev 2010-07-19 09:13:55 följande:
    Frågar igen...

måste fråga om ståbrädorna på GeKås, såg att det fanns två modeller, en som de haft ett tag och som man sätter på en vågrätt pinne på barnvagnen sen en annan nyare modell som man ska sätta på lodrätta pinnar på vagnen, fattar ni vad jag menar?

Jag har en babytravel och ska jag ha den första ståbrädan så sitter bromspinnen ivägen nu undrar jag om någon köpt nr 2 och om den kan funka? Det stod att den skulle passa de flesta vagnar. Har du köpt den och vad har du för vagn isåfall????
    Jag har en babytravel jogger och den första som sitter på vågrätt pinne funkar perfekt! det ända är att vagnen måste vara obromsad när man kopplar på ståbrädan ...sedan går det att använda bromsen som vanligt!
  • 060810

Ang. tiden så var jag där från 8.15-14. Sen gav jag upp.
    Första rundan som var klar vid 11 snåret gick väl relativt smärtfritt, men sen när vi skulle in andra gången så var det inte lika enkelt. Låååång kö in i butiken + att man inte kunde röra sig en millimeter knappt där inne. Jag är glad att min son hade barnvakt!! Han hade aldrig klarat av folkmassan.
    Var många som hade typ nyfödda barn med sig och de klarade inte heller av det utan det var en jäkla pipkoncert från dem, men jag förstår dem!! Stackars ungar.... Nästan så jag mådde piss att min 4 åring var med..

• Pigelinen
    Peos Mamma skrev 2010-07-19 19:50:34 följande:
    Jag har en babytravel jogger och den första som sitter på vågrätt pinne funkar perfekt! det ända är att vagnen måste vara obromsad när man kopplar på ståbrädan ...sedan går det att använda bromsen som vanligt!
    okki vad bra, jag hade hört att den inte passade... då kanske man kan köra på den då. TACK
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • sarsparis
    060810 skrev 2010-07-19 19:56:27 följande:
    Ang. tiden så var jag där från 8.15-14. Sen gav jag upp.
    Första rundan som var klar vid 11 snåret gick väl relativt smärtfritt, men sen när vi skulle in andra gången så var det inte lika enkelt. Låååång kö in i butiken + att man inte kunde röra sig en millimeter knappt där inne. Jag är glad att min son hade barnvakt!! Han hade aldrig klarat av folkmassan.
    Var många som hade typ nyfödda barn med sig och de klarade inte heller av det utan det var en jäkla pipkoncert från dem, men jag förstår dem!! Stackars ungar.... Nästan så jag mådde piss att min 4 åring var med..
    Oj då, låter helt galet....blir nog att vi stannar hemma i morgon då, nog för att vi har barnvakt, men gubben ska med och han skulle förmodligen dö därinne , jag själv står ut med nästan vad som helst däremot.....
  • Smultronhjärta

Haha- vilket skämt det var att ens vara i Ullared idag..Folk hade nästan bokstavligt parkerat över hela Ullared,inte bara Gekås parkering utan på mataffärernas parkeringar,varenda liten gräsplätt eller yta som inte var ämnad för bilparkering.... Det blir ju kaos rätt lätt då!
    Inne var det ännu mer galetTyst Folk tittade på mig som om jag var galen som hade totalt 5 grejer i min kundvagn

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Kaerleksbarn
    Tokfrjant skrev 2010-07-18 00:29:16 följande:
    Koftor eller någon mysig jacka av något slag till nyfödda, finns det?
    Jag själv tycker bara det är besvärligt med koftor/jackor till nyfödda, men det finns
    Ser förrsten att du har BF 27sept, fick min dotter då förra året.. men 11dagar tidigt dock!
  • Kaerleksbarn
    Hummlis skrev 2010-07-18 01:57:48 följande:
    leksaksdammsugare finns i flera modeller
    Åh så skoj, någon aning om pris?
Svar på tråden Gekås vol 14