xtravaganza
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m48805942.html
Jag tappar oxå massor med hår. Har dock hört fler som tappat hår efter upptrappning från helfart. Fick tipset från min frisör att äta lite extra vitaminer och mineraler. Så jag ska införskaffa det så fort som lönen kommer. Men man blir ju lite orolig, för det är ju inte bara några enstaka hårstrån utan mängder!
Åh, jag tappade så mkt hår i samband med upptrappningen från helfart (gick 13 veckor på helfart), riktigt deprimerande var det! Hår överallt! Samtidigt kände man sig ju så fin med nya kroppen o nya kläder men tunnhårig- inte så kul! Ett stort minus med Xtravaganza detta!
Hej allihopa får man som ny ansluta sig i er tråd ? Jag börjar v 3 och är väldigt nervös och spänd på att börja, men samtidigt lite rädd! Ska jag klara det? Hur kommer jag att må? Hur lång tid gick ni andra på helfart! Hur mkt påverkar det ens vardag. Jag är livrädd för att jag ska bli seg i huvudet då jag jobbar som förskollärare och måste vara skärpt när jag jobbar. När jag var där och skrev in mig trodde hon jag pratade med att jag skulle gå ner runt 10 kg på 4 veckors helfart... Låter nästan för bra för att vara sant. Men sen har jag ju 30 kg till att gå ner efter det och sedan hålla vikten vilket nog är det svåraste.
Hur går de för er andra nu i Julen?
Ja jag har gett upp ett tag och tar snart nya tag igen!
Jag har en medveten paus nu över julen...tror jag ska börja på halvfart imorgon igen. Pendlar +-2 kg just nu så jag måste nog ta till krafttag och vara mycket strikt om jag ska gå ner de sista 8 kilona...
Jag har också en paus nu under julen, ingen motivation att tänka på kalorierna... Går i valet och kvalet om jag ska gå på helfarten efter nyår igen. Har ju fortfarande 12 kg kvar till målvikten. Samtidigt tänker jag ju på det här med håravfallet nu, om jag går helfart igen kanske det blir ännu en vända med att tappa håret och jag vet inte om jag vågar riskera det.... Men förra gången gick jag ju 10 veckor på helfart och det kommer det inte handla om den här gången isåfall, och det kanske har betydelse för håret hur länge man går på helfart.
Jag tänkte börja på helfart ett par dagar och sen gå över till halvfart. Vaknade imorse med 39 graders feber, tror att jag får vänta med helfart ett tag. Ska försöka att äta efter halvfart men det är svårt när man är sjuk då inte all mat smakar.