• Svar på tråden xtravaganza
  • rosenknopp09
    Mamma till V och E skrev 2011-01-05 08:54:05 följande:
    Tänkte bara tala om att det går bra för mig sedan jag gick på helfarten på nyårsdagen. Idag står jag på - 4,7 kg!

Brukar rasa i början (och en del är väl vätska) men väldigt nöjd ändå. När jag planar ut brukar jag snitta på 2 kg/vecka.
    grattis! tummen upp!
  • rosenknopp09
    doffe29 skrev 2011-01-05 08:36:16 följande:
    Var igår och skrev in mig på extravaganza, planerar börja på måndag. Som mål är att gå ner ~60kg..
    bra val!
  • Sylten

Nu har jag luskat lite mer kring detta med att fälla som en norsk skogskatt.. Har tjajat lite på min coach och hon tog kontakt med Xtravganza och fick detta till svar: 

Ja det finns studier som visar att man vid större viktnedgång kan börja tappa hår. Det spelar ingen roll vilket viktprogram man går på, det är samma oavsett vilken typ av ”metod” man väljer. Viktigt att hålla isär begreppen, detta har inget direkt med vårt program eller xtraVLCD att göra, utan mera indirekt p g a viktminskningen i sig. Det uppstår en skörhet i själva hårstrået, utan påverkan på hårfolikeln.

Det beror inte på brist på B-vitamin utan mer på utrensningseffekten och en frisättning av tungmetaller och miljögifter som lagrats i fettcellerna. Det brukar ju visa sig snabbt i hår och naglar.

Det är inget farligt, utan håret växer ut igen när man börjar jämnviktsträna. 

Jag förstår att det blir oroligt för kunderna och omgivningen. Framför allt om det blir kala fläckar.

Om vi zoomar upp så är det bättre att hitta sin jämvikt snabbt och träna på det nya hälsosamma livet så snabbt som möjligt. Utrensningen i sig är ju också bra även om det blir olika tillfälliga reaktioner.

Under tiden byggs kroppen upp med nya friska celler, så även i håret.

Med hjälp av en perfekt balans i intaget av alla näringsämnen som finns i xtraVLCD så blir effekten säkert bättre än om man äter vanlig kost.

Om du drar ut på viktminskningen under längre tid så får du inte samma utrensningseffekt och kanske det inte blir lika mycket håravfall som syns så tydligt men fortfarande så tappar man troligen samma mängd hår under längre tid.

När dessa kunder går på halvfart eller jämvikt kan man ju rekommendera att de äter öl-jäst och vetegroddar för att få ett lite mera tillskott av B-vitamin. Om kunden väljer att fortsätta med 3 vlcd behövs inget extra tillskott eftersom alla viktiga näringsämnen finns i xtraVLCD.

• D e på G
    Skrattande Vad roligt att vi är så många nya här nu

Själv gick jag 9 veckor på helfart innan juloch tappade 19 kilo. Sedan blev jag gravid oplanerat och fick börja äta halvfart 3 veckor. Fick sen missfall och har nu åter börjat på helfart igen. Är på 5 dagen och har bara 5 kilo kvar till det mål jag är satt upp. Det är tyngre denna omgången då man fått smak på ätandet. Är dick glad att jag fick testa på halvfarten och att äta för nu vet jag att jag kan lyckas även med upptrappning och att äta måtttligt sen!

Lycka till!
  • emmgus
    D e på G skrev 2011-01-05 17:06:13 följande:
    Skrattande Vad roligt att vi är så många nya här nu

Själv gick jag 9 veckor på helfart innan juloch tappade 19 kilo. Sedan blev jag gravid oplanerat och fick börja äta halvfart 3 veckor. Fick sen missfall och har nu åter börjat på helfart igen. Är på 5 dagen och har bara 5 kilo kvar till det mål jag är satt upp. Det är tyngre denna omgången då man fått smak på ätandet. Är dick glad att jag fick testa på halvfarten och att äta för nu vet jag att jag kan lyckas även med upptrappning och att äta måtttligt sen!

Lycka till!
    Beklagar verkligen ditt missfall.

Jag äter på halvfart och visst är de svårt när man väl äter vad får man och vad får man inte liksom?
    Köpte en kokbok så följer jag recepten lite, alltså inte fullt ut för de är så jäkla mkt ingridienser som man inte har hemma men jag använder mig mycket av att göra liknande recept.

Sen vill jag tipsa om att skaffa en stegräknare om ni inte har de.
    Köpte en nu i veckan och de är jätte skoj och se hur många steg man går och man blir taggad att samla mer och mer.
    www.stegraknare.se så hittade jag min, den mäter även hur många kalorier man bränner och hur lång sträcka man gått =)
  • virknålarna

Är inne på dag 4 omgång 2. Gick på 6 veckors  aug/sep. Tappade allt som allt 15 kilo. Men kom liksom aldrig igång med halvfarten sen gick det bara nerför. Så i dec, över jul, nyår och semster står vågen på +5. Men nu stoppar jag detta och kör en omgång på 4 veckor. Men f-n vad det är svårt! Har försökt dricka några dagar i okt/nov för attt ta de sista 7 kilona men börjat äta igen dag 2-3. 82 kg stod vågen på, vill ner iallafall till 75.

Idag ska resten av familjen ha hemlagad pizza, känns som man är i ett litet helvete..:! Vill bara kasta mig på maten, men jag vet att det inte stoppar där. Får rabbla den meningen hela tiden, det stannar inte där...

Kul att så många kör och ska köra!

• rosenknopp09
    virknålarna skrev 2011-01-06 17:51:30 följande:
    Är inne på dag 4 omgång 2. Gick på 6 veckors  aug/sep. Tappade allt som allt 15 kilo. Men kom liksom aldrig igång med halvfarten sen gick det bara nerför. Så i dec, över jul, nyår och semster står vågen på +5. Men nu stoppar jag detta och kör en omgång på 4 veckor. Men f-n vad det är svårt! Har försökt dricka några dagar i okt/nov för attt ta de sista 7 kilona men börjat äta igen dag 2-3. 82 kg stod vågen på, vill ner iallafall till 75.

Idag ska resten av familjen ha hemlagad pizza, känns som man är i ett litet helvete..:! Vill bara kasta mig på maten, men jag vet att det inte stoppar där. Får rabbla den meningen hela tiden, det stannar inte där...

Kul att så många kör och ska köra!
    tycker det är jättejobbigt att stå inför frestelser som du kände igår när familjen åt pizza..
    jag börjar min viktresa på måndag... då skal jag ner ca 25kg. Jag och en av mina bästa vänner skall ner ihop och det är bra om man har någon peppning från sina vänner också.. jag har testat sedan innan och gick ner tror det blev 12 kg på väldigt kort tid, så jag tror att om man bara försöker stå ut så löser det sig... sedan vet man ju inget annat, det är den födan du skall ha... och tror att man ganska snabbt kommer in i det, och sötsug mm faller bort.
    Man måste bara tro på sig sj. därför skall jag försöka börja lyssna till skivan igen... ha en bra dag alla!
  • rockmind

Jag börjar om med helfarten på måndag! Ska försöka minst en månad, hoppas det går bra, för jag har ju hört att det är svårare andra gången.

• ACPK

Hej allihop!

Vad kul att se att här är några till som skall börja på XV nu. Hoppas vi alla får en bra och snabb resa...!!!

Jag va på möte idag och skall börja på tisdag den 11 januari. Ser fram emot det. Trodde att jag kunde börja direkt men fick inte köpa "maten" innan första mötet med coachen. Couchen jag träffade idag på inskrivningen sa att jag kunde gå ner 10 kg på fem veckor nu i början. Hade jju varit underbart.

Min situation är som sådan. Fick barn i maj 2010 och hade då gått upp 30 kg under graviditeten plus att jag gått upp några kg under tiden vi försökte bli gravida. Hade efter mycket kämpande och nutrilett pulvrande gått ner 25 kg till i mitten på december men nu gått upp 5 under helgerna. Väger nu 76 kg och är 171 cm lång och ska gå ner till 62 kg. Jag är en person sombeöver snabba resultat och resultat hela tiden för att motivationen skall va på topp! Hoppas nu att XV skall hjälpa mig att gå ner dehär 14 kg snabbt och ser fsedan ram emot deras jämnviktsprogram. Vill ju  bara känna att självkänslan är tillbaka och att min kropp är sig själv igen!!!

Ser så fram emot att kunna stå i garderoben och ta på mig vad som helst och inte behöva tänka den sitter nog inte så snyggt och den modellen kan jag inte ha och inget av det andra går inte på mig alls.

Kommer nog bli en flitig bloggare här eftersom det är så motiverande och läsa om era historier när ni lyckas!

• virknålarna
    ACPK skrev 2011-01-07 14:36:43 följande:
    Hej allihop!

Vad kul att se att här är några till som skall börja på XV nu. Hoppas vi alla får en bra och snabb resa...!!!

Jag va på möte idag och skall börja på tisdag den 11 januari. Ser fram emot det. Trodde att jag kunde börja direkt men fick inte köpa "maten" innan första mötet med coachen. Couchen jag träffade idag på inskrivningen sa att jag kunde gå ner 10 kg på fem veckor nu i början. Hade jju varit underbart.

Min situation är som sådan. Fick barn i maj 2010 och hade då gått upp 30 kg under graviditeten plus att jag gått upp några kg under tiden vi försökte bli gravida. Hade efter mycket kämpande och nutrilett pulvrande gått ner 25 kg till i mitten på december men nu gått upp 5 under helgerna. Väger nu 76 kg och är 171 cm lång och ska gå ner till 62 kg. Jag är en person sombeöver snabba resultat och resultat hela tiden för att motivationen skall va på topp! Hoppas nu att XV skall hjälpa mig att gå ner dehär 14 kg snabbt och ser fsedan ram emot deras jämnviktsprogram. Vill ju  bara känna att självkänslan är tillbaka och att min kropp är sig själv igen!!!

Ser så fram emot att kunna stå i garderoben och ta på mig vad som helst och inte behöva tänka den sitter nog inte så snyggt och den modellen kan jag inte ha och inget av det andra går inte på mig alls.

Kommer nog bli en flitig bloggare här eftersom det är så motiverande och läsa om era historier när ni lyckas!
    Så olika det kan vara, jag gick på helart två veckor innan jag hade första gruppträffen de rekomenderar inte längre på egen hand. Men jag tyckte det var skönt att komma igång direkt jag hade varit där