• Svar på tråden xtravaganza
  • rosenknopp09
    pluppfamiljen skrev 2011-01-02 15:01:58 följande:
    Jag åt enligt extravaganzas rekomendationer, och sedan lchf som fick min kolestorol att bli sky högt för att inte tala om alla ägg man åt innan. Nu måste jag gå via en dietist och äta 5-6  mål om dagen. Jätte trist då min kropp tror jag blivit galen och toksamlar på sig ännu mera men jag hoppas den inser att jag ska gå ner snart igen så jag börjar gå ner jag står åtminstånde still coh går inte upp. Det är ju ner jag vill.  
    du grejar det skönt att du fått en dietist.. :)
    då får du veta precis hur du skall äta och allt.. lchf och gi och gud vad alla hteter olika bantnings grejer..
    varför det finns så många är för att det inte "biter" och går på alla människor... tänkte bara vara juste och säga att lchf och funkat på andra..
    men skönt nu iaf att du fått hjälp..
  • BHJE

Har man varit överviktig ett tag så är ju den vikten kroppens sk trivselvikt, dvs den är van vid att väga ett visst antal kilo och jobbar sig snabbt tillbaka mot dessa när man slarvar/avbryter eller vad det nu än beror på och när man är gravid ska man ju definitivt inte hålla på att banta o utesluta en massa i matväg...visst att man kan hålla efter på vad man stoppar i sig men hur många gör egentligen det? *fniss* Det tar ju 1 år från det man går i mål tills kroppen är inkörd på det nya livet, de nya rutinerna samt den nya vikten så bara för att man går i mål ska man inte ropa hurra riktigt då heller utan året efter - då förstan vet man med säkerhet att man klarat av resan. Jag når mitt år i februari men har gått upp/ner/upp/ner/upp och har nu tre kilo som ska bort (igen) och en massa deg på kroppen som ska knådas. Jag kommer fortfarande i mina kläder o handlar i samma storlek så på det sättet är jag safe, men jag måste komma in i sunda lunket igen vad gäller kost o motion men 13657 miljoner förkylningar sätter hela tiden krokben känns det som *suck*

• Sylten

Yeeaaah! Har nu klarat av första dagen på helfart, igen. Har gått fint även om jag bitvis vatt väääääldigt hungrig och lite gungfly under fötterna. Och så blev det 4 km på löpbandet också. Ska anmäla mig till Tjejmilen i Stockholm i september så fort lönen kommer in på kontot igen nästa gång. Det är en dröm jag haft länge, att springa det! Så det är jag taggad för!

• emmgus
    Sylten skrev 2011-01-03 22:13:23 följande:
    Yeeaaah! Har nu klarat av första dagen på helfart, igen. Har gått fint även om jag bitvis vatt väääääldigt hungrig och lite gungfly under fötterna. Och så blev det 4 km på löpbandet också. Ska anmäla mig till Tjejmilen i Stockholm i september så fort lönen kommer in på kontot igen nästa gång. Det är en dröm jag haft länge, att springa det! Så det är jag taggad för!
    Va duktigt heja heja!

Själv äter jag ju mat eftersom jag mådde så fysiskt och psykiskt dåligt av helfarten.
    Men jag har tränat söndag och måndag och käkat rätt, beställt hem en stegräknare har jag med gjort.
    Fortfarande inte fått tummen ur att lyssna på skivan dock :P
  • Ninjisen

Hej allihop!

Jag ska börja med Xtravaganza den 13 januari och är så peppad! Gjorde en omgång i höstas men klarade bara 1 vecka sen sket jag i allt och åt och åt och åt.. Så otroligt besviken på mig själv så jag åt mer än någonsin. Alltid varit den som tröstätit.. har jag problem i livet så äter jag.. Går något emot mig så äter jag.. Så sen min veckas xtravaganza i september har jag nu gått upp 5 kilo till... Suck...
    Väger nu 94 kilo till mina 175 cm.. Vägde 88-89 i höstas.

Fick "börja om" i en ny grupp så nu ska jag bannemig få bort detta fettet.. Så trött på mig själv.. Att jag inte har bättre självkontroll är sorgligt..
    Tänkte jag skulle göra det lite lätt för mig och utesluta kolhydrater dom här 9 dagarna som är kvar... Började igår! Måste få bort mitt sockerberoende annars blir det väl en stor chock för kroppen att gå från godis o mat monster till 3 påsar pulver om dagen :)
    Det gick ju inte så värst bra sist.. Mosade i mig en sista chokladbit innan jag åkte till första mötet... Sista.. Måste ju äta något som avslut.. Kassss man e :) Har haft huvudvärk hela dagen men det är väl avgiftningen från sockret.. Cola i kylen.. choklad och annat i skafferiet.. Måste be min man ta bort det tror jag för gud va det suger i socker tarmen :)

Har nog läst igenom halva den här tråden nu bara för att bli peppad.. Det är otroligt vad duktiga ni är!!!

Hoppas jag kan hänga på eran resa här inne... detta fixar vi tillsammans! :)

Kram

• emmgus
    Ninjisen skrev 2011-01-04 19:42:43 följande:
    Hej allihop!

Jag ska börja med Xtravaganza den 13 januari och är så peppad! Gjorde en omgång i höstas men klarade bara 1 vecka sen sket jag i allt och åt och åt och åt.. Så otroligt besviken på mig själv så jag åt mer än någonsin. Alltid varit den som tröstätit.. har jag problem i livet så äter jag.. Går något emot mig så äter jag.. Så sen min veckas xtravaganza i september har jag nu gått upp 5 kilo till... Suck...
    Väger nu 94 kilo till mina 175 cm.. Vägde 88-89 i höstas.

Fick "börja om" i en ny grupp så nu ska jag bannemig få bort detta fettet.. Så trött på mig själv.. Att jag inte har bättre självkontroll är sorgligt..
    Tänkte jag skulle göra det lite lätt för mig och utesluta kolhydrater dom här 9 dagarna som är kvar... Började igår! Måste få bort mitt sockerberoende annars blir det väl en stor chock för kroppen att gå från godis o mat monster till 3 påsar pulver om dagen :)
    Det gick ju inte så värst bra sist.. Mosade i mig en sista chokladbit innan jag åkte till första mötet... Sista.. Måste ju äta något som avslut.. Kassss man e :) Har haft huvudvärk hela dagen men det är väl avgiftningen från sockret.. Cola i kylen.. choklad och annat i skafferiet.. Måste be min man ta bort det tror jag för gud va det suger i socker tarmen :)

Har nog läst igenom halva den här tråden nu bara för att bli peppad.. Det är otroligt vad duktiga ni är!!!

Hoppas jag kan hänga på eran resa här inne... detta fixar vi tillsammans! :)

Kram
    Lycka till!
    De komemr säkert hå kanon för dig. Jag hade med jätte svårt för pulver och klarade bara två veckor för jag mådde kass både fysiskt och psykiskt, men då hade jag inte heller jätte mkt kilo att gå ner. Vägde 65kg till mina 160 cm, gick ner 4kilo och ligger fortfarande på 61kg men nu ska jag förhoppningsvis äta mig till mina drömkilon på 55kg!
  • Aishwariya

Hej! Jag börjar v 3. Har mitt första möte med min coach nästa vecka. Har redan köpt pulvren och funderar på att smygstarta. Men jag vet inte, drar mig för det. Kanske ska vänta till man varit på mötet och fått upp motivationen mer. Jag känner mig taggad men rädd inför detta alltså!

• doffe29

Var igår och skrev in mig på extravaganza, planerar börja på måndag. Som mål är att gå ner ~60kg..

• Sylten

Välkomna alla nya!

Här peppar vi varandra både när det går bra och mindre bra! Lycka till!!

• Mamma till V och E

Tänkte bara tala om att det går bra för mig sedan jag gick på helfarten på nyårsdagen. Idag står jag på - 4,7 kg!

Brukar rasa i början (och en del är väl vätska) men väldigt nöjd ändå. När jag planar ut brukar jag snitta på 2 kg/vecka.